וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: מנהל מפעל מסרי לנקה נרצח בלינץ' בשל "חילול הקודש"

5.12.2021 / 16:42

כמה מאות אנשים תקפו מנהל מפעל לציוד ספורט במחוז פונג'ב, אחרי שעובדיו המוסלמים טענו שהוא השחית כרזות של הנביא מוחמד, והם שרפו את גופתו בפומבי. יותר ממאה איש נעצרו, וראש הממשלה הביע זעזוע מהלינץ' והבטיח שהם ייענשו

אנשי עסקים מניחים נרות ופרחים ליד תמונתו של מנהל מפעל מסרי לנקה שנרצח בלינץ' בסיאלקוט, פקיסטן, 4 בדצמבר 2021. AP
הגופה השרופה תעבור לשגרירות סרי לנקה. נרות ופרחים לזכרו של פריאנת'ה קומרה/AP

המון זועם בפקיסטן ביצע ביום שישי לינץ' במנהל מפעל סרי לנקי שהואשם על ידי עובדיו בהשחתת כרזות הנושאות את שמו של הנביא מוחמד. מאות מוסלמים תקפו והרגו את פריאנת'ה קומרה, מנהל מפעל לציוד ספורט בפרובינציית פונג'ב שבמרכז המדינה, ולאחר מכן הם שרפו את גופתו בפומבי. המשטרה עצרה יותר ממאה איש שהיו מעורבים בלינץ'.

ראש ממשלת פקיסטן, אימראן חאן, הבטיח לנשיא סרי לנקה כי האשמים "ייענשו במלוא חומרת הדין". בציוץ שפרסם במהלך הלילה, כתב חאן כי הוא שוחח עם נשיא סרי לנקה בטלפון כדי להעביר את הזעם והבושה שחשה המדינה ולהבטיח לו שהצדק ייעשה. גורמים ברשויות אמרו כי הגופה השרופה תועבר לבירה אסלאמאבאד, ומשם גורמים בשגרירות סרי לנקה יחזירו אותה לקבורה במדינה.

מפקד המשטרה בפונג'ב, ראו סרדר, אמר כי החוקרים בוחנים תיעודים מכ-160 מצלמות אבטחה כדי לוודא את מידת מעורבותם של החשודים, ועשרה צוותים ביצעו פשיטות לטובת מעצרים נוספים.

החוק בפקיסטן השמרנית אוסר על פגיעה באסלאם ובנביא מוחמד, ומי שמורשע בעבירות עומד בפני עונש מוות. בנוסף לכך, כל בדל של האשמה בחילול הקדוש עשויה להסתיים בתקיפה של המון זועם הלוקח את החוק לידיו. ארגוני זכויות אדם מפצירים בממשלת פקיסטן לשנות את החוק, אולם גורמים אסלאמיסטיים במדינה מתנגדים לכך בתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully