וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סנטה, תביא תחמושת": חבר קונגרס רפובליקני ומשפחתו הצטלמו עם נשק סביב עץ חג המולד

5.12.2021 / 11:37

תומאס מאסי מקנטאקי פרסם אם התמונה המתריסה, ימים ספורים אחרי הירי בתיכון במישיגן. חבר קונגרס דמוקרטי מהמדינה גינה: "אני מבטיח לכם שלא כולם כאן אדיוטים חסרי רגישות"

חבר הקונגרס הרפובליקני תומאס מסי אוחז ברובה לצד בני משפחתו האוחזים ברובה סביב עץ חג המולד, 4 בדצמבר 2021. רויטרס
תומאס מאסי (יושב על הספה משמאל) ובני משפחתו אוחזים בנשק/רויטרס

חבר קונגרס רפובליקני בארצות הברית פרסם אתמול (שבת) תמונת חג המולד שלו ושל בני משפחתו, כשהם מחייכים ואוחזים במבחר רובים. "חג מולד שמח! נ.ב סנטה, בבקשה תביא תחמושת", צייץ תומס מאסי, נציג של קנטאקי בבית הנבחרים. זאת, ימים ספורים לאחר שארבעה תלמידים נרצחו מירי של תלמיד אחר בתיכון במישיגן.

אית'ן קרמבלי, בן 15, ביצע ביום שלישי את הירי הקטלני ביותר בבית הספר בארצות הברית השנה, שהיה האחרון בסדרה של מעשי ירי המוניים במוסדות חינוך בעשרות השנים האחרונות. הוריו נעצרו אתמול והם נאשמים במעורבות ברצח.

מאסי, המייצג מחוז רפובליקני מובהק, פרסם את התמונה שלו ושל שישה אנשים אחרים אוחזים ברובים הדומים למקלע M60, רובה חצי אוטומטי AR-15 ותת-מקלע תומפסון. כמה כלי נשק חצי-אוטומטיים עשויים להיראות כמעט זהים לחלוטין לכלי נשק אוטומטיים מלאים כמו מקלעים.

החוק בארצות הברית קובע כי השמוש בכלי נשק אוטומטיים מוגבל לצבא, לרשויות אכיפת החוק ולאזרחים שקיבלו רשיונות מיוחדים לכלי נשק כאלו שיוצרו לפני מאי 1986. ג'ונתן ואן נורמן, מנהל בקמפיין של מאסי, טרם השיב לבקשת תגובה דרך הטוויטר.

בווידאו: בן 15 נאשם ברצח 4 תלמידים בתיכון במישיגן ארה"ב/צילום: רויטרס

חבר הקונגרס הדמוקרטי ג'ון יארמות', המכהן כיו"ר ועדת התקציב של בית הנבחרים, גינה את הציוץ של מאסי. "אני מבוגר מספיק כדי לזכור שהרפובליקנים צורחים שזה חסר רגישות לנסות להגן על אנשים מפני אלימות כלי נשק לאחר טרגדיה", צייץ ירמות', המייצג גם הוא את קנטאקי, בהתייחסו ככל הנראה לקריאות להגביר את הפיקוח על כלי הנשק. "אני מבטיח שלא כולם בקנטאקי הם אידיוטים חסרי רגישות".

הירי בתיכון באוקספורד היה האחרון בשורה של תקריות ירי, לעתים קטלניות יותר, שגררו ויכוחים עזים על הבטיחות בבתי הספר, על אחזקת כלי נשק ועל הזכות לשאת אותם. הרפובליקנים מתנגדים להגברת הפיקוח, ומצטטים את התיקון השני לחוקת ארצות הברית המעגן את הזכות לשאת כלי נשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully