וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי היורה בתיכון במישיגן נאשמים בהריגה: "היה להם חלק בטרגדיה"

הוריו של אית'ן קרמבלי בן ה-15, שרצח 4 תלמידים בתיכון באוקספורד, נעלמו ונתפסו במבנה בדטרויט. הם נאשמים באופן חריג בשל השימוש שעשה בנם באקדח שקנה אביו, ולאור התעלמותם מאזהרות התיכון. "יהיה דם", כתב על פתק לפני הרצח, אך הוריו סירבו לקחת אותו הביתה ביום הרצח

אית'ן קרמבלי, היורה בתיכון במישיגן, והוריו. רויטרס
התעלמו מאזהרות בית הספר. ג'יימס, ג'ניפר ואית'ן קרמבלי/רויטרס

הוריו של הנער בן ה-15 שרצח ארבעה תלמידים בתיכון במדינת מישיגן שבארצות הברית נאשמים בהריגה, בצעד נדיר של רשוית אכיפת החוק בתיקים דומים של מעשי טבח במוסדות חינוך. היורה, אית'ן קרמבלי, נאשם בארבעה סעיפי רצח ובעבירות טרור, והוא יעמוד לדין כבגיר.

ג'יימס וג'ניפר קרמבלי, הוריו של אית'ן, נעצרו בלילה שבין שישי לשבת במבנה תעשייתי בדטרויט, כ-65 ק"מ מזירת הירי באוקספורד, סמוך לכלי הרכב שלהם. עורכי דינם טענו כי הזוג עזב את העיירה בלילה שאחרי הירי, שאירע ביום שלישי, "למען ביטחונם" וכי הם ישובו לאזור ויסגירו את עצמם לרשויות.

עם זאת, גורמים ברשויות אכיפת החוק אמרו לרשת CNN כי ההורים משכו 4,000 דולר מכספומט באזור אוקספורד ביום שישי וסגרו את הטלפונים שלהם, מה שהגדיל את המסתורין סביב מקום הימצאותם.

התובעת של מחוז אוקלנד, קארן מקדונלד, אמרה כי היא מעמידה לדין את שני ההורים בשל "תרומתם לטרגדיה" וכדי "לשלוח מסר שלפיו בעלי כלי נשק נושאים באחריות". האקדח ששימש את אית'ן למסע ההרג שלו נרכש על ידי אביו כמה ימים לפני כן.

בעוד שהיורה היה מי שנכנס לתיכון ולחץ על הדק, היו אנשים אחרים שתרמו לאירועים שקרו ב-30 בנובמבר", מסרה.

שוטרים מחוץ למבנה בעיר דטרויט שבו נעצרו הוריו של הנער שירה בתיכון באוקספורד, מישיגן, 4 בדצמבר 2021. רויטרס
ההורים משכו 4,000 דולר ונעלמו. שוטרים מחוץ למבנה שבו נתפסו בדטרויט, הלילה/רויטרס

במהלך המצוד אחריהם, שירות המרשלים של ארצות הברית הציב פרס של עשרת אלפים דולר לכל מי שיעביר מידע שיוביל ללכידת אחד מהם, והשריף המחוזי מייקל בוצ'רד אמר כי הזוג "לא יכול להימלט מחלקו בטרגדיה הזאת". על ההרוגים נמנו ארבעה תלמידים - בני 14 עד 17 - ועוד שישה אנשים נוספים נפצעו, בהם מורה בתיכון באוקספורד, שנמצאת מצפון לדטרויט.

לפי הרשויות, ארבעה ימים לפני הירי, ג'יימס קרמבלי רכש אקדח חצי-אוטומטי בקוטר 9 מ"מ. אית'ן היה עמו בזמן שקנה אותו בחנות כלי נשק מקומית, והוא העלה לחשבון האינסטגרם שלו תמונה שלו ושל האקדח, שבה כתב "קיבלתי היום את היפיוף החדש שלי" לצד אמוג'י של לב.

לפי המשטרה, אית'ן צילם סרטון בטלפון הסלולרי שלו בלילה שלפני התקיפה, ואמר כי הוא מתכנן לירות בתיכון שלו למחרת, אולם הוא לא פרסם אותו ברשת. באותו היום, מורה בתיכון הבחינה שאית'ן מחפש באינטרנט מידע על תחמושת בזמן שיעור, ודיווחה על כך להנהלה. בתיכון ניסו ליצור קשר עם אמו, אולם היא לא השיבה להודעות קוליות או למיילים.

התובעת אמרה כי האם כן שלחה מסרון על התקרית - לבנה. "חחח אני לא כועסת עליך. אתה צריך ללמוד איך לא להיתפס", כתבה. לדברי התובעת, ההורים זומנו לבית הספר ביום הירי אחרי שהמורה הייתה מודאגת מפתק שהיא מצאה על שולחנו של אית'ן. על הפתק היה ציור של אקדח, והיה כתוב עליו "המחשבות לא נפסקות, עזרו לי" ו"יהיה דם". בנוסף לכך, הייתה תמונה של קליע, אדם שנורה והמילים "החיים שלי חסרי תועלת" ו"העולם מת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תלמידים באתר זיכרון בתיכון באוקספורד, מישיגן, בעקבות מסע הירי, 1 בדצמבר 2021. רויטרס
אית'ן הקליט סרטון על כוונתו לבצע טבח אך לא פרסם אותו. תלמידים בתיכון אחרי הירי, השבוע/רויטרס

ההנהלה הראתה להורים את הציור, והומלץ להם לקחת את בנם לטיפול בתוך 48 שעות, אך הם התנגדו לקחת אותו הביתה והוא שב לכיתה. בהמשך, הוא נכנס לתא שירותים, יצא עם אקדח, שאותו הסתיר בילקוט, ופתח באש.

"הרעיון שהורה יכול לקרוא את המילים האלה וגם לדעת שלבן שלהם הייתה גישה לנשק קטלני שהם נתנו לו היא בלתי מתקבלת על הדעת ודבר פלילי בעיני", אמרה התובעת. "אני כועסת. אני כועסת בתור אימא. אני כועסת בתור התובעת. אני כועסת בתור אדם שגר במחוז הזה. אנחנו צריכים לעשות טוב יותר במדינה הזו".

אית'ן ירה לפחות 30 כדורים, וטען מחדש את האקדח שלו כשחבריו ללימודים נמלטו על נפשם. מקדונלד אמרה שכשהאם שמעה על הירי, היא שלחה הודעה לבנה שבה כתבה: "אית'ן אל תעשה את זה". לאחר מכן, האב נסע הביתה והתקשר למשטרה כדי לדווח שחסר אקדח בביתו ושהוא מאמין שבנו עשוי להיות היורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully