וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים הללי בת ה-6 וטוב ראי בן ה-3 נהרגו בתאונה בצומת עופרים: "הלב נשבר"

מותה של הילדה נקבע בבית החולים בילינסון, יממה לאחר אחיה הקטן. ההורים עדיין מאושפזים במצב קשה. האם הודיה, שהייתה בהריון מתקדם, איבדה את העובר. אחיה ביקש: "תתפללו לשלומם". ראש מועצת שומרון: "בעיצומו של חג האורות נכבה אור כל כך גדול"

בווידאו: זירת התאונה בצומת עופר שבבנימין/צילום: תיעוד מבצעי מד״א

מותה של הללי מעודד בת השש שנפצעה בתאונת הדרכים בבנימין נקבע היום (שבת) בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. בהתנגשות בין כלי הרכב בצומת עופרים נהרג גם אחיה, טוב ראי בן השלוש. הוריהם מאושפזים במצב קשה בבתי החולים שיבא בתל השומר ובילינסון. האם הודיה, שהייתה בהריון מתקדם, איבדה את העובר.

המשפחה עברה מרחובות להתנחלות ברוכין לפני כמה ימים. "שיתפללו לשלומם ושיסעו בזהירות. זה הדבר היחידי שעובר לי בראש", ביקש ישי ראוכוברגר, אחיה של הודיה, בשיחה עם וואלה!.

משפחת מעודד. באדיבות המשפחה
משפחת מעודד/באדיבות המשפחה
זירת התאונה סמוך לבנימין 3 בדצמבר 2021. דוברות כב"ה
התאונה בבנימין/דוברות כב"ה

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר כי "בעיצומו של חג האורות נכבה אור כל כך גדול, כל משפחת השומרון ועם ישראל כולו אבלים וכואבים עם המשפחות. הלב נשבר על שני הילדים הרכים, כל עם ישראל מתפלל לרפואת ההורים, המאושפזים במצב קשה".

לטענתו של דגן, "כתוצאה מתת-תקצוב של שנים, כבישים רבים ביהודה ושומרון צרים, מפותלים, ומסוכנים בדיוק כמו הכביש הזה בו קרתה התאונה; בשנים האחרונות חל שיפור מסויים אולם כבישים רבים עדיין לא עומדים בשום סטנדרט מינימאלי, כולל הכביש הזה. כמו כן היעדר האכיפה וההרתעה כלפי התופעה של העבריינות והנהיגה של הנהגים מהרשות הפלסטינית שרבים מהם נוהגים ברכבים שלא אמורים להיות על הכביש, ללא רשיון ואין מספיק אכיפה על התנועה, זה מצב שצריך להשתנות באופן מידי. לטובת כל הנוסעים על הכביש".

מחקירה ראשונית עולה כי הרכב הפלסטיני שהגיע מכיוון הכפר שוקבא, מדרום לצפון, ביצע ככל הנראה פרסה בקו הפרדה רצוף, רכב ישראלי שהגיע מהנתיב הנגדי ונסע לכיוון מודיעין, התנגש בדופן של הרכב הפלסטיני שביצע פרסה. עוד עולה מהחקירה כי מבדיקת הרכב הפלסטיני מדובר ברכב שהורד לפירוק ואסור בשימוש.

להב ליאור אלקריף, סגן מפקד המשמרת בכבאות בתחנה האזורית בנימין, סיפר כי עם ההגעה למקום זיהו שמדובר בתאונת דרכים קשה מאוד, ועקב אופי הפגיעות ברכבים "החילוץ היה ממושך ומורכב ביותר". הוא הוסיף כי בכביש יש תאונות דרכים רבות, וביקש מציבור משתמשי הדרך לנהוג בזהירות ובאחריות.

3 הרוגים בתאונת דרכים בטמרה. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
ראג'ח חיג'אזי, מחמוד קלק ומאהר חמאד- נהרגו בתאונת דרכים בטמרה/מערכת וואלה!, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

שמונה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים לאורך סוף השבוע. נוסף לתאונה ביו"ש, שלושה מצאו את מותם בתאונה ליד טמרה, גבר התהפך עם רכבו בצומת אוהלים בדרום ונהג טרקטור התהפך סמוך לעראבה בצפון.

בצומת טמרה שבגליל התחתון נהרגו קבוצה של צעירים מחיפה, ראג'ח חיג'אזי, מחמוד קלק, מאהר חמאד, כולם בשנות העשרים לחייהם, בדרכם חזרה מכפר כאבול. לפי המשטרה הנהג איבד שליטה על הרכב, התנגש במדרכה ובמעקה בטיחות, עף באוויר ופגע בעמוד בטון. חבריהם ששבו למקום צפו בכבאים מנסים לחלצם מהמכונית המעוכה.

מוקדם יותר אתמול נהרג אמין בדארנה, נהג טרקטור בן 47, כשהתהפך בדרך עפר בין עראבה לכביש 7955 בצפון. צוותי רפואה שהגיעו למקום ביצעו בו פעולות החייאה שבסופן קבעו את מותו. בשעות הבוקר מת גבר בשנות ה-50 לחייו כשהתהפך עם רכבו בכביש 40 סמוך לצומת אוהלים בדרום.

אמין בדארנה, נהרג בתאונת דרכים בין עראבה לכביש 7955. 4 בדצמבר 2021. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
התהפך בכביש. אמין בדארנה/מערכת וואלה!, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים
התהפכות רכב הצומת אוהלים. 4 בדצמבר 2021. ווליד גרגאוי, תיעוד מבצעי מד"א, מד"א
התאונה בצומת אוהלים/מד"א, ווליד גרגאוי, תיעוד מבצעי מד"א

"אנחנו נמצאים בסופה של שנה קטלנית ומדממת במיוחד בכבישים. בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים", אמר בתגובה מנכ"ל עמותת אור ירוק ארז קיטה. "זה נתון שאסור לנו להשלים איתו ולקבל אותו בשוויון נפש. שנים של הזנחה וקיצוץ תקציבים הובילו את ישראל להיות אחת המדינות הנחשלות במאבק בקטל בדרכים מבין כל מדינות אירופה".

"תאונות דרכים הן לא גורל משמיים ובהשקעה כספית לא גדולה ניתן להצליח למנוע עוד מוות ועוד צער ממשפחות נוספות. אנחנו במצב חירום שמחייב תוספת מידית של ניידות משטרה ושוטרי תנועה כבר מחר בבוקר כדי להגביר את ההרתעה בכבישים ולמנוע עבירות תנועה מסכנות חיים", הוסיף.

לפי נתוני עמותת אור ירוק, 340 בני אדם נהרגו מתחילת שנת 2021 בתאונות דרכים, לעומת 274 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בתאריך המקביל בשנה שעברה - עלייה של 24%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully