וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל 2021: שליש מההורים בארץ לא מעוניינים שילדיהם ילמדו עם בעלי מוגבלויות

עודכן לאחרונה: 4.12.2021 / 11:59

סקר חדש חושף ממצאים לא מעודדים על היחס של ישראלים לאנשים בעלי מוגבלויות, וזאת על אף שלפי הסקר, שליש מהישראלים הבוגרים מתמודדים עם מגבלה פיזית או נפשית, או מסייעים לאדם המתמודד איתה. "כשהמדינה לא רואה חשיבות בהנגשה ובשילוב האנשים האלה - לא פלא שזו התוצאה"

שליש מההורים בישראל אינם מעוניינים שילדיהם ילמדו עם ילדים בעלי מוגבלויות ומחצית מהאנשים מכירים אדם שמשתמש בתג נכה שלא שייך לו - כך עולה מסקר של עמותת "נגישות לישראל" שפורסם אמש (שישי) לרגל ציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות.

בנוסף, ממצאי הסקר מראים כי שליש מהישראלים הבוגרים מתמודדים עם נכות או מגבלה
פיזית או נפשית, או מסייעים לאדם קרוב להתמודד עם אחת כזו. עוד עולה מהסקר כי כ-75% מכלל הנשאלים מצהירים באופן ברור שמדינת ישראל לא עושה מספיק כדי לקדם את זכויות הנכים.

גם בענף התחבורה הציבורית נרשמו נתונים לא מעודדים, כשרוב הנשאלים העידו שהתחבורה הציבורית בישראל אינה מספיק נגישה לנכים, הן באוטובוסים והן במוניות. בענף המסעדנות המציאות מאכזבת גם היא - 50% העידו שהמסעדות ובתי הקפה אינם מותאמים ונגישים לציבור בעלי המוגבלויות.

הפגנת הנכים בגשר המיתרים, ירושלים 16 באוגוסט 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"מדינה שלא מבינה שהנגשה ושילוב אנשים עם מוגבלות זו - לא פלא שזו התוצאה". הפגנת ארגוני הנכים, אוגוסט/פלאש 90, יונתן זינדל

"האמת, לצערנו לא הופתענו מהנתונים הכואבים", אומר יו"ר ומייסד העמותה יובל וגנר, "במצב בו המדינה בעצמה לא עומדת בישום חקיקת הנגישות ומאריכה לעצמה את מועדי היישום לא פלא שאלה הן התוצאות. במדינה שלוקח לה מעל 15 שנה להשלים ולהתקין תקנות נגישות - לא פלא שזו התוצאה. מדינה שלא מבינה שהנגשה ושילוב אנשים עם מוגבלות בחברה, בתעסוקה, בתרבות, בפנאי, בחינוך וההשכלה ובכלל זו השקעה שמעצימה את המדינה הן כלכלית והן חברתית - לא פלא שזו התוצאה".

הוא מוסיף כי "נראה בבירור שהציבור הרחב מכיר, מודע ומזדהה עם אנשים עם מוגבלות ובעיות הנגישות אותם הם חווים. צריך להבין שכל עוד ישראל לא נגישה - מיליון וחצי אנשים בישראל ובני משפחתן נפגעים, סובלים, מושארים מאחור.

"חברי הכנסת ומשרדי הממשלה של מדינת ישראל חייבים ללמוד את חשיבות נושא הנגישות בהיבט הכלכלי החברתי בשונה מהרגולטורי הרחמני, כי רק שיבינו את החשיבות הכלכלית חברתית ופוטנציאל העצמה של המדינה - רק אז יהיו מחויבים לישראל נגישה במלואה".

בסקר השתתפו 553 משיבים, המהווים מדגם אקראי ארצי מייצג של ישראלים בגילאי 18 עד 74. מתוך משתתפי הסקר כ-207 מתמודדים עם נכות או מסייעים למתמודדים עם נכות. הסקר נערך על ידי מכון המחקר רושינק-בית למחקרי שווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully