וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: טלפונים של בכירים במשרד החוץ האמריקני נפרצו ע"י תוכנה של NSO

עודכן לאחרונה: 3.12.2021 / 20:43

הפריצות, שהתרחשו בחודשים האחרונים, פגעו בין היתר בבכירים אמריקנים באוגנדה. זו הפעם הראשונה בה נודע כי נעשה שימוש בתוכנה של NSO נגד גורמים בממשל. בתוך כך, גורמים בשגרירות אוגנדה בוושינגטון לא הגיבו. דובר מטעם אפל - שהפריצות קרו במכשיריה - סירב להגיב

בווידאו: משרדי חברת הסייבר הישראלית NSO/צילום: רויטרס

טלפונים סלולריים של לפחות תשעה עובדי משרד החוץ האמריקני, של חברת "אפל", נפרצו על ידי תוקף אלמוני, באמצעות תוכנות ריגול שפותחה על ידי קבוצת NSO הישראלית - כך מסרו הערב (שישי) ארבעה אנשים שמעורים בנושא. הפריצות, שהתרחשו בחודשים האחרונים, פגעו בין היתר בבכירים אמריקנים באוגנדה. זאת, ברקע התביעה לפני כעשרה ימים של "אפל" בבית משפט פדרלי, הדורשת למנוע מ-NSO להחזיק או להשתמש בכל התקן, שירות או תוכנה מתוצרתה, כדי להגן על פרטיות משתמשיה.

"אם החקירה שלנו תראה שהפעולות הללו אכן התרחשו עם הכלים שלנו, ההתקשרות עם לקוח כזה תסתיים לצמיתות וננקוט בצעדים משפטיים", אמר דובר NSO, והוסיף כי NSO גם "תשתף פעולה עם כל רשות ממשלתית רלוונטית ותציג את מלוא מידע שיהיה לנו".

עוד נמסר מהחברה כי "אמש, לאחר שקיבלנו את התלונה, פתחנו בחקירה ועוד בטרם השלמתה ועל רקע חומרת הטענות, ניתקנו באופן מידי את הלקוחות הרלוונטיים לתלונה. ניתוק מידי זה התבצע למרות שלא קיימת שום אינדיקציה כי הם נפרצו על ידי טכנולוגיה שלנו. גם בטענות שהועברו על ידי כלל הגורמים המעורבים, צויין מפורשות כי לא קיימת כל אינדיקציה וודאי שלא קיימת כל הוכחה לשימוש בטכנולוגיה שלנו על ידי הלקוחות".

אייפון. ShutterStock
הפריצות התרחשו בחודשים האחרונים/ShutterStock

בחברה הדגישו כי תוכנת פגסוס מותקנת על בסיס מספרי טלפונים וזו שלהם מנועה טכנולוגית מלפעול על מספרים אמריקניים. "במקרה זה, אין המדובר במספרים אמריקניים ואין ולא הייתה לחברה כל דרך לדעת מי הגורמים שנוטרו על ידי לקוחותינו. באם הדברים יתבררו כנכונים, נפעל מול הלקוחות הרלוונטיים בהליכים משפטיים".

זו הפעם הראשונה בה נודע כי נעשה שימוש בתכנה של NSO נגד גורמים בממשל האמריקני. בתוך כך, גורמים בשגרירות אוגנדה בוושינגטון לא הגיבו. דובר מטעם אפל סירב להגיב.

דובר משרד החוץ האמריקני סירב להגיב על הפריצה, במקום זאת הצביע על ההחלטה האחרונה של משרד המסחר של ארצות הברית שהכריז לפי כחודש על חברות הסייבר הישראליות NSO וקנדירו, כ"עוסקות בפעילויות שמנוגדות לאינטרס הביטחוני האמריקני ולמדיניות החוץ של ארצות הברית".

Israeli cyber firm NSO Group. רויטרס
"NSO תשתף פעולה עם כל רשות ממשלתית רלוונטית"/רויטרס

בהודעת משרד המסחר האמריקני נמסר כי ההחלטה התקבלה לאור הצטברות ראיות לכך ש-NSO וקנדירו סיפקו תוכנות ריגול לממשלות זרות שהשתמשו בהן נגד עיתונאים, פעילים פוליטיים, אנשי עסקים, אנשי אקדמיה ועובדים בשגרירויות. "התוכנות האלה אפשרו לממשלות לבצע צעדי דיכוי נגד מתנגדי משטר, עיתונאים ופעילי זכויות אדם מחוץ לגבולותיהן כדי להשתיק ביקורת", נמסר בהודעה.

לאחר המהלך, ב-NSO פנו לראש הממשלה נפתלי בנט בבקשה שהמדינה תתגייס לסייע להם להסרת הסנקציות מצד ארצות הברית, כך לפי שני בכירים ישראלים שמעורים בנושא.

בכיר ישראלי שקרא את המכתב ציין כי הוא נשלח ביום שלישי על ידי מנכ"ל NSO שלו חוליו לראש הממשלה בנט עם העתקים לשר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן. מסיבה לא ברורה חוליו סיווג את המכתב כ"סודי".

ח"כ מוסי רז (מרצ) אמר לאחר החשיפה: "שוב אנחנו רואים שהפעילות של NSO לא רק בלתי מוסרית, אלא גם עושה לישראל נזק בעולם. הפעם אצל עובדי הממשל האמריקני עצמם. מדינת ישראל ממשיכה להפסיד, כדי ש-NSO תמשיך להרוויח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully