וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער מינה את שאול שוחט לשופט בבית המשפט העליון ל-6 חודשים

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 10:05

שר המשפטים הסביר כי הצעד נועד לצמצם את הפגיעה שנגרמת לאזרחים כתוצאה מההרכב החסר בבית המשפט. "אמשיך לפעול למינויי הקבע, שישקפו את הגיוון הנדרש בערכאת השיפוט העליונה במדינה". בשבוע שעבר הודיע על דחיית ישיבת הוועדה, לאחר שלא הושגה הסכמה לגבי מינויי הקבע

בווידאו: כינוס ראשון של הוועדה לבחירת שופטים/צילום סטילס: רפי בן חקון, צילום וידאו: אלכס ריי

שר המשפטים גדעון סער החליט הבוקר (חמישי) למנות את סגן נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב, השופט שאול שוחט לכהונה בפועל בבית המשפט העליון לתקופה של שישה חודשים. זאת, בהסכמת נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות. המינוי נעשה בהתאם לסמכות השר לפי סעיף 10 לחוק בתי המשפט.

סער הסביר כי המהלך נועד לצמצם את הפגיעה הנגרמת לאזרחים כתוצאה מהרכב החסר בבית המשפט העליון. "אמשיך לעשות מאמצים להגיע להסכמות הנדרשות בוועדה לבחירת שופטים באשר למינויי הקבע בבית המשפט העליון, שישקפו גם את הגיוון הנדרש בערכאת השיפוט העליונה במדינה".

גדעון סער בהתכנסות של הוועדה לבחירת שופטים. יולי 2013. יואב דודקביץ'
המינוי הזמני נועד לצמצם את הפגיעה באזרחים. סער/יואב דודקביץ'

"האחריות המוטלת עלי היא, בין היתר, לאפשר לבית המשפט העליון לתפקד ולצמצם את הפגיעה הנגרמת לאזרחים כתוצאה מהרכב חסר. אני משוכנע שהשופט שוחט יתרום מניסיונו השיפוטי העשיר ומכישוריו לעבודת בית המשפט העליון".

בשבוע שעבר הודיע סער על דחיית ישיבת הוועדה למינוי שופטים, שתוכננה ליום שלישי שעבר, ובה היו אמורים חברי הוועדה להחליט על מינוי השופטים החדשים. זאת, לאחר שלא גובשה הסכמה מוקדמת בין חברי הוועדה על המינויים.

עוד בוואלה!

אין הסכמות על המינויים לעליון; ישיבת הוועדה למינוי שופטים תידחה

לכתבה המלאה
השופט שאול שוחט. אתר הרשות השופטת, אתר רשמי
ימונה כשופט בפועל בבית המשפט העליון למשך שישה חודשים. שוחט/אתר רשמי, אתר הרשות השופטת

בעבר כבר נעשו מינויים זמניים בבית המשפט העליון. הנשיאה אסתר חיות מונתה בשנת 2003 כשופטת בפועל יחד עם השופט סלים ג'ובראן, ובשנת 2004 שניהם נבחרו כשופטים קבועים. בשנת 2007 מונה השופט ספי אלון כשופט בפועל וכיהן במשך כשנה, אך בעקבות לחצים של גורמים ימניים הוא לא מונה לשופט עליון ובהמשך מונה לנשיא בית המשפט המחוזי בבאר שבע.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully