וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הסכמות על המינויים לעליון; ישיבת הוועדה למינוי שופטים תידחה

עודכן לאחרונה: 23.11.2021 / 14:06

שר המשפטים, המשמש גם כיו"ר הוועדה, הכריז על דחייתה לאחר שהמאמצים להגיע להסכמה בין חבריה לא צלחו: "מוטלת עלינו אחריות, לא נבחר בכל מחיר". הוועדה אמורה הייתה להתכנס בשעות אחר הצהריים

שר המשפטים גדעון סער הודיע היום (שלישי) על דחיית של ישיבת הוועדה למינוי שופטים שתוכננה לאחר הצהריים, בה אמורים היו חברי הוועדה להגיע להסכמות על מינוי שופטים חדשים לבית המשפט העליון. זאת, לאחר שלא גובשה הסכמה מוקדמת בין חברי הוועדה.

"למרות מאמצים רבים שנעשו במטרה לגבש הסכמה לבחירת שופטים בהתאם לדרישת החוק - הדבר לא צלח לפי שעה", מסר סער. "כשר המשפטים אני מודע לאחריות המוטלת עלי לבחירה מאוזנת שתעצב את דמותה של ערכאת השיפוט הגבוהה ביותר לשנים הבאות. מימוש אחריות זאת מחייבת, מחד, פשרות ומאידך - בחירה שתשקף את החתירה למיגוון ולאיזון בהרכב בית המשפט העליון. אחריות זאת לא אוכל לממש על ידי תפיסה של 'בחירה בכל מחיר'. אני מקווה שנוכל להגיע להבנות ולהסכמות הנדרשות תוך זמן לא רב".

בית המשפט העליון ירושלים. ראובן קסטרו
בית המשפט העליון/ראובן קסטרו

שרת הפנים איילת שקד, החברה אף היא בוועדה, בירכה על הצעד. "עסקה שלא תהיה טובה - לא תהיה. טוב עשה שר המשפטים שדחה את הדיון בוועדה", כתבה.

לפני כחודשיים פורסמה רשימת המועמדים לשיפוט בבית המשפט העליון בסבב הנוכחי. מדובר בסבב משמעותי שצפוי להשפיע על הזהות של בית המשפט, שכן הוועדה לבחירת שופטים אמורה לבחור בארבעה שופטי עליון חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully