וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 רבנים בקריאה ראשונה לצאת להפגין נגד הממשלה: "סכנה למדינה היהודית"

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 20:31

הרבנים הבכירים חתמו על קריאה חריגה נגד הרפורמות בתחומי הכשרות, הגיור והכותל בתום פגישה חשאית בביתו של הרב דרוקמן. בכינוס הוצגו בפניהם סרטונים של ח"כים מהקואליציה והסברים על הצעות החוק. ""לא למדינת כל אזרחיה", נכתב בנוסח המכתב שהגיע לידי וואלה!

בווידאו: ליברמן מבהיר כי יבקש לקדם כבר בחודש הקרוב את מתווה הכותל וגיור ע"י רבני ערים/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

17 רבנים בכירים בציונות הדתית חתמו על מכתב יוצא דופן שבו קראו לראשונה לציבור לצאת ולהפגין נגד הרפורמות שמקדמת הממשלה בתחומי הכשרות, הגיור והכותל המערבי. בנוסח המכתב שנחשף לראשונה בוואלה! ציינו הרבנים כי "שורת חוקים מסכנת את מהות המדינה ומשנה את זהותה היהודית" ועל הציבור "להתאחד ולמחות נגד הניסיון להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה".

בין החותמים נמצאים הרב חיים דרוקמן, מהמנהיגים הבולטים של הציבור הדתי-לאומי ומפלגת הציונות הדתית, הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה, הרב אליקים לבנון, הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב דוד חי הכהן והרב יהושע שפירא. הם חתמו על המכתב לאחר שהתכנסו בשבוע שעבר בביתו של הרב דרוקמן ושמעו סקירה נרחבת על צעדיה של הממשלה בתחומי הכשרות, הגיור, מתווה הכותל ותחבורה ציבורית שתפעל בשבת במרחבים ציבוריים.

17 רבנים בקריאה פומבית ראשונה לצאת להפגנה נגד הממשלה: "לא למדינת כל אזרחיה" 01 בדצמבר 2021. ללא, מערכת וואלה!
קריאה ראשונה להפגין. המכתב עם שמות החותמים/מערכת וואלה!, ללא

בכינוס החשאי הוצגו לרבנים סעיפים בנושאי דת ומדינה מתוך ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם הקמת הממשלה, וכן סרטוני וידאו והקלטות אודיו מתוך ריאיונות של חלק מחברי הכנסת של הקואליציה שמספרים על כוונותיהם העתידיות והסברים על שאר הצעות החוק שהממשלה מקדמת בתחומים אלה.

לאחר ששמעו את הדברים חתמו על נוסח מכתב שגיבשו הרבנים. "חזרנו לארץ ישראל כי אנו רוצים במדינה יהודית ולא במדינת כל אזרחיה", נכתב. "כעת הממשלה מקדמת שורת חוקים שמסכנת את מהות המדינה ומשנה את זהותה. עם ישראל מתקומם נגד הניסיון הזה. אנו קוראים לציבור להתאחד ולמחות נגד הניסיון להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה".

עוד בוואלה!

הציץ בתוכנית השיפוץ: בנט ביקר בבלפור לראשונה מאז כניסתו לתפקיד

לכתבה המלאה
נפתלי בנט, חיים דרוקמן, בכנס השקת ימינה, כפר המכביה, 12 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
"להתאחד ולמחות". דרוקמן ובנט/ראובן קסטרו

מדובר בקריאה ראשונה של ההנהגה הרוחנית של הציבור הדתי-לאומי לצאת למחאה נגד ממשלת בנט-לפיד, והיא מתפרסמת לפני הפגנת ימין גדולה שצפויה להיערך ביום שלישי בכיכר רבין בתל אביב. מודעות המחאה שפורסמו בימים האחרונים ברשתות החברתיות מטעם "מחאת הקו האדום" ו"מטה המאבק הלאומי" קוראות לציבור להשתתף במחאה שבה "יחד נדרוש ממשלה השומרת על מדינה יהודית ודמוקרטית שלא תלויה באויב, דואגת לזהותה היהודית של המדינה ובונה בכל הארץ".

זעם הרבנים מופנה בעיקר נגד הרפורמות שקידמה לאחרונה הממשלה בתחום הכשרות והגיור. כך למשל, עם אישור התקציב וחוק ההסדרים בכנסת, אושרה הרפורמה בכשרות שתכנס לתוקפה בעתיד, לפיה הרבנות הראשית תפסיק להעניק כשרות לבעלי עסקים מתחום המזון, ותהפוך לרגולטור ואת מקומה יתפסו גופים פרטיים. בתחום הגיור, בכוונת השר לשירותי דת מתן כהנא לקדם בקרוב הצעה שתאפשר לרבנים מקומיים לגייר ובכך להפקיע את סמכותה הבלעדית של הרבנות בתחום, זאת במטרה לצרף לעם היהודי אלפים מברית המועצות המוגדרים חסרי דת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully