וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בעולם: פעיל דאעש הורשע בגרמניה במעורבות ברצח העם היזידי

1.12.2021 / 16:43

עיראקי בן 29 נשלח למאסר עולם בפסק דין תקדימי, אחרי שהורשע במעורבות בטבח של יותר מ-3,000 יזידים ובשעבוד של 7,000 נשים ונערות מהמיעוט הנרדף. אשתו הגרמנייה, שנשלחה למאסר על מותה של בת 5 שהושארה כעונש בחום הכבד, העידה נגדו

פעיל דאעש מעיראק מכנה את פניו במהלך משפטו על מעורבתו ברצח העם היזידי בבית משפט בפרנקפורט, גרמניה, 30 בנובמבר 2021. רויטרס
דאעש רואה ביזידים כופרים. אל-ג'ומיילי בבית המשפט, אתמול/רויטרס

בית משפט בגרמניה גזר אתמול (שלישי) מאסר עולם על לוחם דאעש לשעבר שהורשע במעורבות ברצח עם ובפשעים נגד האנושות נגד המיעוט היזידי בעיראק ובסוריה, כולל רצח של ילדה בת חמש. זאת פסיקה תקדימית הנוגעת לרצח העם שביצע דאעש בעת ששלט על חלקים נרחבים מעיראק וסוריה החל מ-2014 ועד תבוסתו הטריטוריאלית בתקיפות הקואליציה הבינלאומית ב-2019.

בית המשפט בפרנקפורט הרשיע את טאהא אל-ג'ומיילי בן ה-29 במעורבות בטבח של יותר מ-3,000 יזידים ובשעבוד של 7,000 נשים ונערות על ידי אנשי הארגון הג'יהאדיסטי בין 2014 ל-2015. הפשעים שלו כללו רצח של יזידית בת חמש שנאזקה לחלון והותרה למות בחום הלוהט של עיראק ב-2015.

אל-ג'ומיילי, שנכנס לבית המשפט כשהוא מכסה את פניו בתיקיית מסמכים, נעצר ביוון ב-2019 והוסגר לגרמניה, שבה קרובי משפחה של קורבנות יזידים הצטרפו להליך המשפטי נגדו. באוקטובר הורשעה אשתו הגרמנייה בשל מעורבותה בשעבוד אותה נערה יזידית ואמה, והיא נשלחה לעשר שנות מאסר, אולם היא העידה נגד בעלה בתור עדה של התביעה.

"הפסיקה של היום מסמנת את האישור העולמי הראשון אי-פעם של בית משפט כלשהו ולפיו פשעי 'המדינה האסלאמית' נגד היזידים הם רצח עם", אמרה מיקה אולשק מהסניף הגרמני של ארגון אמנסטי אינטרנשיונל.

גרמניה העמידה לדין כמה אזרחים גרמנים וזרים בפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שבוצעו מחוץ לשטח המדינה, תוך שימוש בחוק שיפוט אוניברסלי המאפשר להעמיד לדין על פשעים חמורים גם אם הם בוצעו במדינה זרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully