וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה!: פנייה לרשות המסים על שהות נתניהו בבית המיליארדר בי-ם

2.12.2021 / 15:23

עו"ד שחר בן מאיר שיגר למנהל הרשות מכתב ובו דרישה לבחון את השימוש שעושים יו"ר האופוזיציה ומשפחתו בווילה של סיימון פאליק, ולקבוע כי מדובר בטובת הנאה החייבת במס. "למתנה ערך כספי ניכר של עשרות אלפי שקלים", כתב

בווידאו: ניר חפץ על דוכן העדים במשפט נתניהו/מערכת וואלה!

פנייה הועברה היום (רביעי) לרשות המסים בדרישה לגבות מיו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מס על השימוש בביתו של איש העסקים סיימון פאליק בירושלים, בעקבות הפרסום אתמול בוואלה!. עו"ד שחר בן מאיר שלח מכתב למנהל רשות המסים ערן יעקב עם העתק לפרקליטות המדינה בו הוא דורש לבדוק את הפרטים ולקבוע כי מדובר בטובת הנאה החייבת במס.

נתניהו ורעייתו משתמשים בתדירות בביתו של פאליק, מיליארדר אמריקני ובן לאחת ממשפחות התורמים הגדולות ביותר לנתניהו, מקיימים בו פגישות ומשתמשים בו לצרכים משפחתיים וחברתיים. במכתב ששיגר בן מאיר הוא טוען כי מתן אפשרות לנתניהו ולמשפחתו לעשות שימוש תדיר בביתו של אחר, הן למטרות עבודה, והן למטרות פרטיות ולצרכים משפחתיים, היא בגדר מתנה וטובת הנאה בעלת ערך כספי, שמעניק בעל הבית לנתניהו ולמשפחתו.

השימוש בבית, נכתב במכתב, הוא לא מתנה אישית בסכום פעוט, "אלא מדובר במתנה בערך כספי ניכר של שימוש נמשך בבית פאר באופן משמעותי, כלומר שווי המתנה הוא בסכומים של עשרות אלפי שקלים אם לא מעבר לכך".

בנימין ושרה נתניהו בליל הבחירות, בנייני האומה, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"השפעה על אלמנטים עסקיים בישראל". בנימין ושרה נתניהו/ראובן קסטרו

סיימון פאליק הוא הבן הבכור במשפחת מיליארדרים יהודית-אמריקנית, שמחזיקה, בין היתר, ברשת הדיוטי פרי הגדולה בארצות הברית, עם שלוחות במדינות נוספות בעולם. במרוצת השנים, המשפחה הייתה התורמת הגדולה ביותר בפריימריז של נתניהו בליכוד, בסכום מצטבר שמוערך בכמאה אלף דולר, ופאליק הוזכר בעבר בתחקיר ביביטורס של רביב דרוקר כאחד הגורמים שמימנו את נסיעותיו של נתניהו כיו"ר אופוזיציה בעשור הראשון של שנות האלפיים.

בפנייה לרשות המסים כותב בן מאיר כי "מר נתניהו שימש משך תקופה ארוכה ראש ממשלה, וכעת הוא ממלא תפקיד של ראש האופוזיציה. אפשר בהחלט להניח, כי הייתה לו ואולי עוד תהיה לו בעתיד, השפעה על אלמנטים עסקיים בישראל, נוכח תפקידיו ומעמדו. והנה לנותן המתנה - סיימון פאליק ישנם ככל הנראה אי אלו אינטרסים עסקיים במדינת ישראל".

"עובדה זו מחזקת את המסקנה כי המתנה (שכאמור אינה בסכום פעוט ערך המקובל) אינה ניתנת "לשם שמיים" (וגם אז יש לחייב במס לטעמי), אלא מתוך שיקולים ואינטרסים של נותן המתנה, ולכן גם מנקודת מבט זו יש לחייב אותה במס", הוסיף.

עוד בוואלה!

"הבית הועמד לרשותם": המיליארדר האמריקני והווילה שמשמשת את משפחת נתניהו בירושלים

לכתבה המלאה
צילום ביתו של סיימון פאליק. מיליארדר שמשפחת נתניהו לנה אצלו בירושלים 29 בנובמבר 2021. רוני כנפו
שימוש לצרכים משפחתיים וחברתיים. הבית בירושלים/רוני כנפו
סיימון פאליק בכותל, אפריל 2019. AP
בן למשפחה שתרמה לפריימריז של נתניהו בליכוד. פאליק/AP

לדבריו, עצם קבלת טובת ההנאה מנוגדת לתקנון האתיקה של חברי הכנסת, ו"לכן גם זאת נימוק לראות בכך משום תמורה החייבת במס, שכן הנורמה החלה על חבר הכנסת אוסרת עליו קבלתה". בן מאיר מזכיר כי נתניהו עומד היום לדין בתיק 1000 על קבלת מתנות וטובות הנאה אסורות.

לדבריו, לשאלת עצם גביית המס "יש משמעות ציבורית, נוכח מעמדו הציבורי כראש אופוזיציה, חבר כנסת וראש ממשלה לשעבר, וזכאי הציבור לדעת כי אכן בגין טובת ההנאה האמורה, משולם מס כדין". הוא דורש לקבל מענה לפנייתו תוך 45 יום ואם לא יפנה לבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully