וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבית הועמד לרשותם": המיליארדר האמריקני והווילה שמשמשת את משפחת נתניהו בירושלים

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 13:23

לוואלה! נודע כי ראש האופוזיציה ורעייתו משתמשים בתדירות בביתו של סיימון פאליק, בן לאחת ממשפחות התורמים הגדולות ביותר לנתניהו, מקיימים בו פגישות ומשתמשים בו לצרכים משפחתיים וחברתיים. מטעם פאליק נמסר: "המשפחות חברות עשרות שנים". משפחת נתניהו לא מסרה תגובה

בווידאו: עדותו של ניר חפץ בתיק 4000/צילום: רוני כנפו

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ורעייתו שרה משתמשים בתדירות בביתו של איש העסקים סיימון פאליק בשכונת תלפיות בירושלים - כך נודע לוואלה!. פאליק הוא בן לאחת ממשפחות התורמים האמריקניות הגדולות ביותר בקריירה של נתניהו, ואחד ממקורבי המשפחה. שלושה מקורות מהימנים אמרו לוואלה! שבשבועות האחרונים נתניהו ורעייתו מתארחים בווילה של פאליק כשהם נמצאים בירושלים, מקיימים בה פגישות ומשתמשים בה לצרכים משפחתיים וחברתיים. לפי אחד המקורות, "הבית הועמד לרשותם".

מטעמה של משפחת נתניהו לא נמסרה תגובה. מטעמו של פאליק נמסר כי "משפחות פאליק ונתניהו חברות כבר עשרות שנים. אנו מוקירים את הקשר הזה, ומצפים לשנים רבות של חגיגת חגים יהודיים וחגיגות משפחתיות יחד".

צילום ביתו של סיימון פאליק. מיליארדר שמשפחת נתניהו לנה אצלו בירושלים 29 בנובמבר 2021. רוני כנפו
ממוקמת ברחוב שקט ויוקרתי הצופה לעיר העתיקה. הווילה של פאליק/רוני כנפו

סיימון פאליק הוא הבן הבכור במשפחת מיליארדרים יהודית-אמריקאית, שמחזיקה, בין היתר, ברשת הדיוטי פרי הגדולה בארה"ב, עם שלוחות במדינות נוספות בעולם. במרוצת השנים, המשפחה היתה התורמת הגדולת ביותר בפריימריז של נתניהו בליכוד בסכום מצטבר שמוערך בכמאה אלף דולר. בנוסף, היא תרמה לאנשי ליכוד נוספים כגון יולי אדלשטיין וזאב אלקין. המשפחה מעורבת מאוד בישראל, פילנתרופית ופוליטית: בין השאר, היא תורמת לארגון ידידי צה"ל בארצות הברית, ויצ"ו והדסה, וכן מממנת ארגוני ימין הפועלים בירושלים ובהתנחלויות כמו עטרת כהנים, בית אל והיישוב היהודי בחברון.

המשפחה מחזיקה גם ביקב פסגות שבבנימין, בו אירחו בחודש שעבר את נתניהו ואת שר החוץ האמריקני לשעבר מייק פומפאו לקבלת פנים משותפת. פומפאו ביקר ביקב גם כשהיה בתפקיד ב-2020, אז הפך לשר החוץ האמריקני הראשון שביקר אי פעם בהתנחלות כלשהי. משפחת פאליק תמכה גם בנשיא לשעבר דונלד טראמפ והיתה מקורבת לבכירי הממשל, וגם תרמה במרוצת השנים לסנטורים וחברי קונגרס פרו-ישראלים משתי המפלגות.

עוד בוואלה!

ניר חפץ בכה על דוכן העדים; "הסכם עד המדינה - חלק מקבלת האחריות"

לכתבה המלאה
בנימין ושרה נתניהו בליל הבחירות, בנייני האומה, 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מקיימים בווילה פגישות משפחתיות וחברתיות. בני הזוג נתניהו/ראובן קסטרו

משפחת פאליק מחלקת את חייה ועסקיה בין ירושלים, מיאמי ופנמה. ביתו של סיימון פאליק בירושלים, בו נתניהו מתארח, נמצא ברחוב שקט ויוקרתי בשכונת תלפיות, ומשקיף לנוף פנורמי של העיר העתיקה. באותו בית, ביולי 2019, פאליק אירח את מסיבת יום ההולדת של יאיר נתניהו. פאליק הוזכר בעבר בתחקיר ביביטורס של רביב דרוקר, כאחד הגורמים שמימנו את נסיעותיו של נתניהו כיו"ר האופוזיציה בעשור הראשון של שנות האלפיים.

מאז עזב את לשכת ראש הממשלה ביוני האחרון, נתניהו מחלק את רוב זמנו בין לשכת ראש האופוזיציה בכנסת לבין משרדים ששכר בהרצליה, הממומנים על ידי המדינה מתוקף היותו ראש ממשלה לשעבר. הוא ורעייתו עזבו את מעון ראש הממשלה בבלפור ועברו לביתם הפרטי בקיסריה. מלבד ביתם הפרטי בקיסריה, בבעלות משפחת נתניהו שני בתים נוספים בבירה, אחד בשכונת קטמון ודירה נוספת ברחוב עזה. בקיץ הם יצאו עם בנם יאיר לחופשה הפרטית הראשונה בחו"ל מזה 12 שנה, והתארחו באי לאנאי בהוואי ששייך למיליארדר האמריקני לארי אליסון, גם הוא מקורב לבני הזוג ועד תביעה בתיק 2000.

סיימון פאליק בכותל, אפריל 2019. AP
מממן ארגוני ימין בירושלים ובהתנחלויות. סיימון פאליק/AP

בעבר פורסם כי נתניהו, בעודו ראש הממשלה, נהג לקיים פגישות פוליטיות רגישות בביתו של איש העסקים ליאון אדרי, שכנו בקיסריה. כמו כן, לפי עדויות שדווחו מתיק 1000, נתניהו עסק באופן אישי ברכישת הווילה של המיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר, הצמודה לבית משפחת נתניהו בקיסריה. המשפחה אף דרשה שיהיה מעבר חופשי בין הבתים כדי שתוכל לעשות בה שימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully