וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CNN השעתה את כריס קואומו בשל עזרתו לאחיו המושל

המגיש הבכיר הסתבך אחרי שנחשפה מידת מעורבותו במאמצים של אחיו אנדרו, מושל ניו יורק לשעבר, בהדיפת הטענות להטרדות מיניות. "אנחנו עושים טעויות שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו", הוא כתב למזכירה של אחיו

כריס קואומו ואחיו אנדרו קואומו. AP
העלה אותו לשידורים ושיבח את הנהגתו. כריס (מימין) ואנדרו/AP

המגיש הבכיר של רשת CNN כריס קואומו הושעה הלילה (רביעי) עד להודעה חדשה אחרי שנחשף כי סייע לאחיו, מושל ניו יורק לשעבר אנדרו קואומו, במהלך מאבקו בטענות להטרדות מיניות נגדו. ההחלטה של הרשת התקבלה לאחר שהתובעת הכללית של ניו יורק פרסמה מסמכים חדשים, שחשפו את היקף הסיוע שהעניק לאחיו הבוקר. ב-CNN אמרו כי המסמכים הראו "מידת מעורבות גדולה יותר במאמצים של אחיו ממה שידענו קודם לכן".

אנדרו קואומו התפטר באוגוסט אחרי שעלה בחקירה כי הוא הטריד עובדות בצוות שלו, והניסיון של אחיו כריס לעזור לו מאחורי הקלעים נתפס כהפרה בוטה של האתיקה העיתונאית. המסמכים הראו כי כריס הפעיל לחץ על הצוות של אחיו לתת לו מקום גדול יותר במאמצי ההגנה עליו.

"אתם צריכים לסמוך עליי", הוא כתב למליסה דרוסה, המזכירה של אחיו, במרץ. "אנחנו עושים טעויות שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו". במהלך השנה שעברה, הרשת ביטלה לזמן קצר את ההגבלה שהוטלה על כריס מסיקור אחיו לאחר שניו יורק הפכה למוקד מגיפת הקורונה בעולם. הוא החל לראיין את אחיו בשידור ולשבח את התנהלותו כמושל.

בווידאו: מושל ניו יורק מתפטר מתפקידו אחרי טענות על הטרדות מיניות/צילום: רויטרס

הרשת הגנה בעבר על כריס קואומו, שהצטרף לערוץ ב-2013, על רקע הטענות שהוא מסייע לאחיו, אך אתמול היא הודתה כי "המסמכים, שאותם לא הכרנו לפני שחרורם, מעלים שאלות רציניות".

"כשכריס הודה בפנינו שהוא מייעץ לצוות של אחיו, הוא הפר את התקנות שלנו והודענו על כך בפומבי. עם זאת, הערכנו גם את העמדה היחודית שבה הוא היה והבנו את הצורך שלו לשים בראש סדר העדיפויות את משפחתו ואת העבודה במקום השני. עם זאת, המסמכים האלו מצביעים על מידת מעורבות גדולה יותר במאמצים של אחיו ממה שידענו קודם לכן", נמסר בהצהרת הרשת.

בין המסמכים שפרסמה התביעה בניו יורק, היו עשרות מיילים ומסרונים. "בבקשה, תנו לי לעזור עם ההכנה", הוא כתב במסרון לעוזר בכיר של אחיו. הוא גם הבטיח ליצור קצר עם כלי תקשורת אחרים כדי לנסות ולגלות אם עומדות להתפרסם טענות אחרות נגד אחיו. בשלב מסוים, דה רוסה ביקשה ממנו לבדוק את "המקורות" שלו. "אני על זה", הוא השיב.

קואומו התפטר באוגוסט בעקבות החקירה נגדו, שהעלתה כי הוא הטריד מינית 11 נשים שעבדו עמו, ולחץ מתוך מפלגתו הדמוקרטית, כולל של הנשיא ג'ו ביידן. אחיו התנצל במאי על כך ששוחח עם צוותו של אחיו, וטען שהוא תומך בקורבנות תקיפה מינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully