וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע למבצע החיסונים לילדים: היענות של פי 2 מחיסון בני הנוער

30.11.2021 / 23:33

הנתונים מראים כי רק 3% מגילאי 11-5 ניגשו להתחסן בשבוע האחרון, אולם המספרים עדיין גבוהים ביחס לשלב זהה במבצע לחיסון בני 15-12. הנתונים מפתיעים לטובה, אך לנוכח זן האומיקרון במשרד הבריאות רוצים לוודא ששיעור המתחסנים יגדל

בווידאו: אלפי ילדים הגיעו להתחסן נגד קורונה עם תחילת מבצע חיסון בני 5 ומעלה/צילום: שי מכלוף ורוני כנפו

המבצע לחיסון הילדים מציג אחוזי התחסנות הגבוהים פי 2 מהמבצע לחיסון בני נוער - שבוע מאז תחילתו. נכון להבוקר (שלישי), בקרב ילדים בני 11-5 התחסנו עד כה רק 3% - שהם 49.6 אלף במספר, אולם הנתון עדיין גבוה ביחס לשלב זהה במבצע לחיסון בני 15-12.

על פי נתוני קופת החולים כללית, הקופה הגדולה ביותר, בשבוע הראשון של מבצע חיסוני בני הנוער לפני כחצי שנה חוסנו רק 4,000 מתבגרים, לעומת 16,500 ילדים בשבוע האחרון - יותר מפי 4. גם בקופת חולים מאוחדת רואים מגמה דומה, עם 1,458 בני נוער שהתחסנו בשבוע הראשון מול 5,500 ילדים. בקופת החולים לאומית מדווחים על 2,000 מתחסנים בקרב הילדים מול 800 בני נוער בלבד. למרות המספרים הקטנים יותר בלאומית, גם בקופה הקטנה נשמרת עלייה של פי 2.5.

אומנם קבוצת האוכלוסייה של הילדים בני 11-5 גדולה משמעותית מקבוצת האוכלוסייה של בני 12-15, אך גם מבחינת אחוזים רואים גידול ניכר בביקוש. על פי הנתונים של קופת חולים מכבי בקרב המבוטחים שלה, רק 3.3% מקרב בני הנוער בגילאי 15-12 התחסנו בשבוע הראשון לבמצע החיסונים שלהם, ואילו בשבוע האחרון כבר 13% מהילדים בגילאי 11-5 התחסנו.

פתיחת חיסוני ילדים במתחם של קופת חולים  כללית, נתיבות, 23 בנובמבר 2021. שי מכלוף
כ-50 אלף עד כה. חיסון ילדים בנתיבות/שי מכלוף

הנתונים מפתיעים לטובה, אך לנוכח זן האומיקרון החדש במשרד הבריאות רוצים לוודא שאחוז המתחסנים, במיוחד בקרב הילדים, יגדל, ולכן על פי הערכות בשבוע הבא יתחיל מבצע החיסונים גם בבתי הספר, ולא רק בקופות החולים ובניידות חיסונים.

עוד בוואלה!

צפו בתיעוד: הרב קנייבסקי נפגש עם נציגי משרד הבריאות והורה לחסן ילדים נגד הקורונה

לכתבה המלאה

"3 מיליון ספקנים מסכנים את כולנו"

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא וממלא מקום יו"ר הר"י, קובע הבוקר: "הנימוס חשוב, החיים חשובים יותר. הגיע הזמן להגיד בפה מלא: שלושה מיליוני הלא מחוסנים בישראל מסכנים את כולנו".

לדבריו, הם "מסכנים את מערכת האשפוז - אין מספיק מיטות טיפול נמרץ כדי לטפל בגל בלתי מחוסנים ולטפל בצורה מיטבית גם בחולים ב'מחלות רגילות' - לא נוכל לטפל בגל נוסף ולתת טיפול ראוי ובמועד לחולי הסרטן, לחולים עם התקפי לב, לחולים במחלות כרוניות".

"במקום להקצות משאבים לשיפור מערכת הבריאות לטווח ארוך, יאלצו אותנו מהססי החיסונים להוציא עוד מיליארדי שקלים לטפל בהם", הוסיף ד"ר פלדמן. "קומו ולכו להתחסן, קודם כל למען עצמכם, הוריכם, הסבתות והסבים שלכם, ואחר כך בשביל כולנו", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully