וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מודרנה: זן אומיקרון צפוי לפגוע ביעילות החיסונים

עודכן לאחרונה: 30.11.2021 / 11:23

מנכ"ל חברת התרופות האמריקנית סבור כי "אין סיכוי" שהחיסונים נגד קורונה יהיו יעילים מול הווריאנט החדש כפי שהיו מול וריאנט דלתא. "כל המדענים שדיברתי איתם אמרו ש'זה לא הולך להיות טוב'"', הזהיר. עם זאת, מנכ"ל פייזר סבור שהתרופה שמפתחת החברה תהיה יעילה נגד הזן

בווידאו: ביידן מתייחס לזן האומיקרון החדש/צילום: רויטרס

מנכ"ל חברת התרופות מודרנה אמר כי החיסונים נגד נגיף הקורונה צפויים להיות פחות יעילים מול זן אומיקרון בהשוואה לעבר. "אני לא חושב שיש סיכוי שזאת הרמה שהייתה לנו מול דלתא", אמר היום (שלישי) המנכ"ל סטפן בנסל בריאיון לפיננשל טיימס. דבריו של מנכ"ל מודרנה הגבירו את חששות המשקיעים ברחבי העולם, מאחר שפגיעה ביעילות החיסונים עלולה להוביל לתחלואה מוגברת ולהאריך את המגיפה העולמית.

"הולכת להיות ירידה ביעילות החיסון, אני לא יודע עד כמה משום שאנחנו צריכים לחכות למידע. אבל כל המדענים שדיברתי איתם, אמרו 'זה לא הולך להיות טוב'". הוא הוסיף כי בשל מספר המוטציות הגדול בחלבון הספייק של הווירוס, המקור להדבקת בני אדם, ייתכן שמלאי החיסונים הנוכחי יצטרך לעבור עדכון. בריאיון שהעניק מוקדם יותר לרשת CNBC הוא העריך כי יידרשו חודשים עד לתחילת אספקת חיסונים היעילים נגד אומיקרון.

מנגד, מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, אמר אתמול כי הוא משוכנע שהתרופה שמפתחת החברה נגד הנגיף תהיה יהיה גם נגד הזן החדש. הוא הוסיף כי החברה תדע יותר על הווריאנט בשבועות הקרובים.

מנת חיסון נגד נגיף הקורונה של חברת מודרנה. רויטרס
יידרשו חודשים עד לאספקת החיסונים החדשה. מנת חיסון של מודרנה/רויטרס

הזן התגלה לראשונה בדרום אפריקה לפני כשבוע, ומאז גרם לתבהלה גלובלית ולהטלת הגבלות נסיעה על מדינות באזור. דרום אפריקה הגיבה בזעם וטענה שהיא נענשת על יכולותיה המדעיות לזהות את הווריאנט החדש, וקראה לבטל את ההגבלות. הזן החדש כבר זוהה בישראל, שסגרה בתגובה את נתב"ג והפעילה מחדש את איכוני שב"כ, ברחבי אירופה, באוסטרליה.

ארגון הבריאות העולמי הגדיר את הזן החדש "מקור לדאגה", והזהיר כי הוא עלול להתפשט במהירות בעולם. הארגון ומדענים ברחבי העולם אמרו כי יעברו עוד ימים עד שבועות עד שיצליחו להבין את חמר החומרה מאומיקרון והיכולת שלו לעקוף את החיסונים.

נחיתת נוסעים בנמל התעופה בסידני, אוסטרליה ברקע התפשוט הוריאנט האומיקרון  30 בנובמבר 2021. רויטרס
אוסטרליה דוחה את פתיחת הגבולות. נמל התעופה בסידני, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שבמדינתו טרם זוהה מקרה של הזן החדש, אמר אתמול כי ההגנה הטובה ביותר נגדו היא חיסון מלא של האוכלוסייה. ביידן כינס מסיבת עיתונאים בנושא והוסיף כי האומיקרון הוא מקור לדאגה אך לא לפאניקה. "אנחנו לומדים עליו בכל יום דברים חדשים ואסור שהדבר יצור כאוס".

ביידן קרא להרחבת מבצעי החיסונים, והמרכז לבקרה על מחלות ומניעתן הפציר בכל בני 18 ומעלה לקבל מנת דחף. גם בריטניה הרחיבה את מתן המנה השלישית לאזרחיה. יפן דיווחה היום על מקרה ראשון, ובאוסטרליה אובחנו חמישה מטיילים עם הזן החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully