וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: לזן האומיקרון עלולות להיות השלכות חמורות

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 20:57

הארגון הזהיר כי הווריאנט החדש צפוי להתפשט במהירות, במיוחד באזורים שבהם שיעורי החיסונים נמוכים. ואולם, מומחה בדרום אפריקה אמר כי נראה שהחיסונים יעילים במניעת מחלות חמורות. מקרים ראשונים בקנדה ובמדינות נוספות באירופה. ביידן מרגיע: "אסור שזה יגרום לכאוס"

בווידאו: ג'ונסון מכריז על נקיטת צעדים כדי למנוע את התפשטות וריאנט האומיקרון במדינה/צילום: רויטרס

ארגון הבריאות העולמי הזהיר היום (שני) כי זן האומיקרון של נגיף הקורונה צפוי להתפשט בעולם, כשהוא מציב סיכון עולמי "גבוה מאוד" לזינוק במספר הנדבקים העלול להוביל ל"השלכות חמורות" באזורים מסוימים. סוכנות הבריאות של האו"ם הפצירה ב-194 המדינות החברות להאיץ את חיסוניהן של קבוצות בסיכון גבוה, כהכנה לזינוק בשיעורי התחלואה, ולנקוט אמצעי בלימה שיאפשרו את המשך מתן שירותי הבריאות החיוניים.

"לאומיקרון יש מספר חסר תקדים של מוטציות בחלבון הספייק, וחלקן הן מקור לדאגה ביחס למסלול המגיפה", אמרו בארגון. "הסיכון העולמי הכללי הקשור לווריאנט החדש הוא גבוה מאוד". בארגון ציינו כי עד היום לא ידוע על מקרי מוות הקשורים לזן החדש, שזוהה לראשונה בדרום אפריקה, אולם יש צורך במחקר נוסף כדי להעריך את הפוטנציאל שלו לחמוק מהחסינות הנרכשת על ידי חיסונים והדבקות קודמות.

"זינוק במספר המקרים, בלי קשר לשינוי בחומרתה, עלול לגרום לעומס יתר על מערכות הבריאות ולהגדיל את התחלואה והתמותה. ההשלכות על האוכלוסיות הפגיעות עשויות להיות משמעותיות, במיוחד במדינות עם שיעורי חיסונים נמוכים", אמרו בארגון הבריאות העולמי.

נוסעים מתגוננים עם חליפה כנגד נגיף הקורונה בנמל התעופה בסידני, אוסטרליה 29 בנובמבר 2021. רויטרס
נוסעים מתגוננים עם חליפה בנמל התעופה בסידני, היום/רויטרס

דרום אפריקה, שבה נרשם זינוק במספר הנדבקים החדשים, דיווחה לראשונה על הזן החדש ביום רביעי האחרון, עם זאת, מומחה בכיר במדינה אמר היום כי החיסונים הקיימים ככל הנראה יעילים במניעת מחלות חמורות מהזן החדש. המומחה, פרופסור סלים עבדול קרים, הוסיף במסיבת עיתונאים, כי מוקדם מדי לדעת אם אומיקרון מוביל לתסמינים קשים יותר בהשוואה לווריאנטים קודמים.

מאז שהתגלה לראשונה בדרום אפריקה, הזן החדש כבר זוהה בישראל, ברחבי אירופה, באוסטרליה, בעוד שעוד ועוד מדינות מטילות הגבלות על טיסות ממדינות דרום היבשת.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שבמדינתו טרם זוהה מקרה של הזן החדש, אמר הערב כי ההגנה הטובה ביותר נגדו היא חיסון מלא של האוכלוסייה - וקבלת מנת בוסטר למי שנדרש. ביידן ערך מסיבת עיתונאים בנושא והוסיף כי האומיקרון הוא מקור לדאגה אך לא לפאניקה. "אנחנו לומדים עליו בכל יום דברים חדשים ואסור שהדבר ייצור כאוס".

הגעת משפחה לבדיקת קורונה בבית החולים בבייג'ינג, סין 29 בנובמבר 2021. AP
הגעת משפחה לבדיקת קורונה בבית החולים בבייג'ינג, היום/AP

לעומת ארצות הברית, פורטוגל איתרה 13 מקרים של הווריאנט החדש במועדון הכדורגל בליסבון. בסקוטלנד ואוסטריה דווחו על המקרים ראשונים גם כן וכך גם בקנדה.

במקביל, יפן הודיעה היום כי היא סוגרת את גבולותיה בפני זרים, והצטרפה בכך לישראל. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי הדגיש כי הגבלות הנסיעה צריכות להיות מבוססות על עובדות ומוגדרות בזמן. בפיליפינים פתחו במסע שאפתני לחסן תשעה מיליון בני אדם בשלושה ימים. לטובת המבצע, כוחות ביטחון רבים ואלפי מתנדבים נפרסו במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully