וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההעלאה לחיילים: דמי הקיום למשרתי השירות הלאומי יועלו ב-50%

עודכן לאחרונה: 29.11.2021 / 17:51

גובה דמי הקיום יעמוד על 810 שקלים בחודש במקום 540 שקלים. עלות ההחלטה היא 60 מיליון שקלים, שיוקצו מתקציב משרד רה"מ ומשרד האוצר. בנט: "כמו שהעלינו את שכר חיילינו ששומרים על ביטחון ישראל, כך היה ראוי להעלות את שכר השירות הלאומי"

בווידאו: הנשיא בביקור ב"חוות השומר מודיע על כוונתו לקדם מתווה למחיקת רישום פלילי של חיילים ומשרתי שירות לאומי/צילום: דוברות בית הנשיא

דמי הקיום למשרתי השירות הלאומי יועלו ב-50% החל מינואר 2022 - כך סיכמו היום (שני) ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן. גובה דמי הקיום יעמוד על 810 שקלים בחודש במקום 540 שקלים כיום. עלות ההחלטה, שתיכנס לתוקף לאחר אישור ועדת התעריף של הכנסת, היא כ-60 מיליון שקלים שיוקצו מתקציב משרד רה"מ ומשרד האוצר.

בשבוע שעבר הודיעו משרדי האוצר והביטחון כי דמי הקיום של חיילי חובה בצה"ל יעלו ב-50% החל מינואר 2022. ההודעה גררה מחאה של בנות ובני השירות הלאומי.

"העלנו את דמי הקיום של חיילי הסדיר בצה"ל, ובה בעת מעלים את דמי הקיום של משרתי השירות הלאומי", אמר שר האוצר ליברמן. "צעד זה מתווסף לשורת צעדים לעידוד שילוב הצעירים בתרומה למען מדינת ישראל, הן במסלולים של צה"ל והן במסלולים של שירות לאומי אזרחי מתוך הוקרה על פעילותם החשובה למען החברה". השר הבטיח: "נמשיך להביע הערכה למשרתים - לא רק במילים אלא גם במעשים".

ראש הממשלה בנט בירך את בנות ובני השירות הלאומי: "עושים עבודת קודש במשך שנים ארוכות, בכל רחבי הארץ, ונותנים את הלב והנשמה למען עם ישראל". הוא אמר כי "כמו שהעלינו את שכר חיילינו ששומרים על ביטחון ישראל, כך היה ראוי להעלות את שכר השירות הלאומי - ואת זה אנחנו עושים היום".

חנוכת מרכז דיגיטלי למען ישראל בערבית המופעל ע"י בנות שירות לאומי מהחברה הדרוזית. יואב איתיאל
שירות לאומי/יואב איתיאל

במסגרת ההחלטה בקשר לדמי הקיום של משרתי צה"ל, שנעשתה בתיאום עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, דמי הקיום של כלל הלוחמים יעלו מחודש ינואר לסכום כ-2,463 שקלים, דמי הקיום של לוחמי החוד יועלו בשנה השלישית לשירותם ל-3,048 שקלים, דמי הקיום של תומכי הלחימה יועלו ל-1,793 שקלים ודמי הקיום של החיילים העורפיים יועלו ל-1,235 שקלים.

נושא העלאת דמי הקיום לחיילים בשירות חובה לא נכנס למסגרת התקציב. עם כניסתו של ליברמן למשרד האוצר הוא הבטיח להעלות את שכר חיילי החובה ב-50%, אך מימוש ההבטחה היה אמור להידחות לינואר 2023.

בצה"ל לחצו להקדים את ההעלאה לתחילת השנה הבאה, בעקבות הלחץ התקשורתי שנוצר על רקע הגדלת תקציב הפנסיות והלבנת תוספות הרמטכ"ל. בצבא חששו כי המצב יוריד את המוטיבציה בקרב חיילי הסדיר ויגרום להם להרגשה שצה"ל זונח אותם ודואג רק לנגידים וקצינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully