וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ וליברמן סיכמו: שכר החיילים יעלה ב-50% החל מינואר

עודכן לאחרונה: 23.11.2021 / 8:58

משרדי הביטחון והאוצר הודיעו כי החל משנת 2022 שכר חיילי החובה יזנק, בעלות כוללת של 900 מיליון שקלים. לוחמים ירוויחו 2,463 שקלים, ולוחמי חוד יקבלו בשנה השלישית לשירותם 3,048 שקלים. המשכורת של חיילים עורפיים תעמוד על 1,235 - וכמה ירוויחו תומכי לחימה?

דמי הקיום של חיילי חובה בצה"ל יועלה ב-50% החל מינואר 2022 - כך הודיעו היום (שלישי) משרדי האוצר והביטחון בהועדה משותפת. במסגרת ההחלטה, שנעשתה בתיאום עם הרמט"כל אביב כוכבי, יועלו דמי הקיום של כלל הלוחמים לסכום כ-2,463 שקלים.

בהמשך לכך, דמי הקיום של לוחמי החוד יועלו בשנה השלישית לשירותם לכ-3,048 שקלים, דמי הקיום של תומכי הלחימה יועלו לכ-1,793 שקלים ודמי הקיום של החיילים העורפיים יועלו לכ-1,235 שקלים.

החלטתם של שרי האוצר והביטחון אביגדור ליברמן ובני גנץ מגיעה לאחר ביקורת ציבורית נוקבת על כך שבמערכת הביטחון נותנים קדימות להגדלת פנסיות תקציביות של אנשי הקבע ולא מטפלים בנושא שכר חיילי החובה שלא עודכן כבר שש שנים.

מתגייסים בבוק"ם 12 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
השכר יעלה. מתגייסים בבקו"ם/ראובן קסטרו

"הבטחתי לעלות את דמי הקיום של חיילי הסדיר וקיימתי, זאת כאות הערכה והוקרה לשירותם בצה"ל ועל כך שהם מהווים עמוד תווך בביטחונה ובחוסנה של מדינת ישראל ואזרחיה", אמר ליברמן. "החלטה זו מביאה לידי ביטוי את האחריות והחובה שלנו כהנהגה כלפי אלו שתורמים למדינה ומבטאת מדיניות של שינוי סדרי עדיפויות שהממשלה הזו מובילה, ובכך מצטרפת לשורה של צעדים שנכנסו לתוקף עם העברת התקציב האחרון".

גם שר הביטחון גנץ בירך על המהלך ואמר כי הוא עושה "צדק" עם המשרתים. "מדובר בצורך לאומי, שמתחבר לצורך להביא רפורמה רחבה בשירות בצה"ל. לצד התוספת בתקציב, נמשיך לדאוג לכל החיילים, נרחיב את מעגל המתגייסים ונחזק את החיילים מהאוכלוסיות המיוחדות שזקוקים לסיוע נוסף", הוסיף.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "זה המעט שאנחנו יכולים לעשות למען החיילים ששומרים עלינו".

תרגיל חטיבת גולני - 30 דצמבר 2018. דובר צה"ל
3,048 שקלים בשנה השלישית. תרגיל חטיבת גולני/דובר צה"ל

הדיונים על מתווה ההעלאה התנהלו מתחת לרדר התקשורתי, ובהתבטאות הפומבית האחרונה בנושא ליברמן עמד על כך שיקיים את הבטחת הבחירות שלו רק בעוד שנה, וזאת בטענה כי יש עוד כמה "קבוצות לחץ" שממתינות לפתיחת הסכמי השכר.

נושא העלאת דמי הקיום לחיילים בשירות חובה לא נכנס למסגרת התקציב. עם כניסתו של ליברמן למשרד האוצר הוא הבטיח להעלות את שכר חיילי החובה ב-50%, אך מימוש ההבטחה היה אמור להידחות לינואר 2023.

בצה"ל לחצו להקדים את ההעלאה לתחילת השנה הבאה, בעקבות הלחץ התקשורתי שנוצר על רקע הגדלת תקציב הפנסיות והלבנת תוספות הרמטכ"ל. בצבא חששו כי המצב יוריד את המוטיבציה בקרב חיילי הסדיר ויגרום להם להרגשה שצה"ל זונח אותם ודואג רק לנגידים וקצינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully