וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי תחבורה ציבורית: אלו התקנות החדשות לנוחתים בנתב"ג בצל האומיקרון

משרד התחבורה קבע כי מוניות ימשיכו להיות זמינות עבור היוצאים משדה התעופה, תינתן הנחה של 50% בחניונים, וכי יוקם מערך הסעות נפרד לעובדי השדה. זאת, בהמשך להחלטת הממשלה על תקנות הקורונה החדשות שייכנסו לתוקפן בחצות. במקביל, אותרה מאובחנת שנייה לווריאנט בארץ

בווידאו: עומס בטיסות היוצאות למרות ההגבלות לחוזרים לארץ בשל גילוי זן האומיקרון/צילום: ראובן קסטרו

משרד התחבורה קבע הערב (ראשון) כי במאמצים לבלום את התפרצות וריאנט האומיקרון תופסק התחבורה ציבורית היוצאת מנתב"ג למעט מוניות, וכן תינתן הנחה של 50% בחניונים לרכבים פרטיים. זאת, בהמשך להחלטת הממשלה על תקנות הקורונה החדשות שייכנסו לתוקפן בחצות, המחייבות בידוד על כלל החוזרים מחו"ל. כמו כן, יוקם מערך הסעות נפרד לעובדי השדה.

במקביל, אותרה המאובחנת השניה לווריאנט בישראל, ששבה מדרום אפריקה. ישנם עוד 11 חשודים שעוברים ריצופים גנטיים כדי לבדוק אם נבדקו בזן החדש גם הם.

מהמשרד נמסר כי "במסגרת התקנות החדשות תתאפשר הורדת נוסעים בלבד מהרכבות והאוטובוסים המגיעים לנתב"ג, הנוחתים בנתב"ג לא יוכלו לעלות על הרכבת והאוטובוסים".

עוד הוסבר לגבי הנסיעה הפרטית כי כי "היציאה מהשדה תתאפשר באמצעות רכב פרטי, איסוף על ידי קרובים או באמצעות מוניות. בכפוף לאישור תיקון התקנות ובתיאום עם משרד הבריאות והמשפטים, תתאפשר גם נסיעה מנתב"ג באמצעות מוניות שירות, שיפעלו בתפוסה של עד 50% לנסיעה משותפת לכתובת מגורים אחת".

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
תופסק התחבורה הציבורית למעט מוניות. נתב"ג/ראובן קסטרו

עוד הוסבר כי "במטרה להקל על הטסים והטסות לחו"ל ולהפחית את סיכוני ההדבקה, החל מהלילה, תינתן הנחה של 50% בחניונים לטווח ארוך בנתב"ג לתקופה שתקבע".

הטסים מאילת לנתב"ג בתעופה הפנים ארצית ינחתו בטרמינל 3, משם ימשיגו בשירות הסעות חינם לתחנת סבידור מרכז בתל אביב, בכפוף להצגת כרטיס טיסה מאילת. השבים מטיסות בינלאומיות לא יוכלו לעלות על טיסה פנים ארצית ויחוייבו לפעול בהתאם לתקנות חובת הבידוד.

"ציבור הנוסעות והנוסעים, מתבקש להקפיד על כללי הבריאות ולהיערך בהתאם מבעוד מועד", הדגישו במשרד התחבורה.

עוד בוואלה!

משרד הבריאות: על נוסעי האוטובוס בו שהתה המאומתת לזן החדש להיבדק ולהיכנס לבידוד

לכתבה המלאה

חובת הבידוד

בתוך כך, החל מחצות, יחול בידוד על כלל הנוחתים בארץ, בהם מחוסנים, מחלימים ולא מחוסנים. כמו כן, כולם יידרשו לשתי בדיקות PCR - שהראשונה בהן תיערך כנהוג בנתב"ג. כמו כן, משרד התחבורה הודיע כי התחבורה הציבורית מנתב"ג תיעצר.

השבים ממדינות אדומות יידרשו לבידוד של שבוע, כשתחילה יעברו מנתב"ג למלונית. עם קבלת תוצאה שלילית של הבדיקה הראשונה או בתום 24 שעות, הם ימשיכו לבידוד ביתי במהלכו יידרשו לבדיקה נוספת. מחוסנים השבים ממדינות לא אדומות יידרשו לבידוד של 72 שעות, ויידרשו לבדיקת PCR נוספת ביום השלישי. לא מחוסנים יידרשו לבידוד שבוע בכפוף לשתי בדיקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully