וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את מינוי פרץ ליו"ר התעשייה האווירית

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 12:49

השרים אישרו בישיבה השבועית את המינוי של גנץ וליברמן, אף שוועדת גילאור למינויים בשירות הציבורי פסלה את מועמדותו בשל זיקתו הפוליטית והעובדה שאינו חבר בנבחרת הדירקטורים של רשות החברות. השרים צפויים גם לאשר את חברותו של דן מרידור בוועדה לאיתור יועמ"ש

עמיר פרץ. שירה דיאמנט, פלאש 90
ועדת גילאור פסלה - הממשלה אישרה את המינוי. פרץ/פלאש 90, שירה דיאמנט

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את הצעת שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן למנות את יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, עמיר פרץ, ליו"ר התעשייה האווירית. השרים ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ומרב מיכאלי נמנעו בהצבעה. הממשלה אישרה את המינוי למרות שוועדת גילאור למינויים בשירות הציבורי פסלה את המועמדות שלו בחודש שעבר, לאור הזיקה הפוליטית שלו ולנוכח העובדה שאינו חבר בנבחרת הדירקטורים של רשות החברות הממשלתיות. גנץ החליט לעקוף את החלטת ועדת גילאור ולהביא את המינוי לאישור הממשלה בכל זאת. ליברמן מתח ביקורת על המהלך וקרא לחברי הוועדה להתפטר.

בהצעת המחליטים נכתב כי יש "צורך ממשי" שמצדיק את המינוי של פרץ למרות שהוא לא בנבחרת הדירקטורים ועל אף החלטת הוועדה לפיה לא מתקיימים התנאים המצדיקים את מינויו. גנץ סבור כי לפרץ, שר ביטחון ויו"ר הסתדרות לשעבר, "כישורים מיוחדים" וניסיון רב ומגוון בניהול משרדי ממשלה, ארגונים גדולים, מערכות, עובדים ותקציבים כדי להצדיק את מינויו לדירקטור בתעשייה האווירית על אף קיומה של זיקה פוליטית, ובהמשך גם כיו"ר דירקטוריון.

גנץ מקבל את פטיש יו"ר הכנסת מעמיר פרץ 26 במרץ 2020. דוברות הכנסת - עדינה ולמן, אתר רשמי
סבור שיש לו "כישורים מיוחדים". גנץ ופרץ/אתר רשמי, דוברות הכנסת - עדינה ולמן

המהלך של גנץ, בגיבוי ליברמן, נחשב לחריג ביותר, אך הוא קיבל אישור של היועץ המשפטי לממשלה שקבע בחוות דעת ארוכה שאין מניעה משפטית לאישור המינוי של פרץ, אך הוא כן מעורר קשיים משפטיים משמעותיים. בתנועה לאיכות השלטון כבר הזהירו את שרי הממשלה שעקיפת הוועדה היא "תקדים מסוכן ביותר, אשר עשוי להביא לדריסת הוועדה ולפתוח פתח לשורה של מינויים פוליטיים עתידיים, ובהתעלם מקביעות הוועדה המקצועית. זהו פתח למדרון חלקלק". לפי ההערכה, נגד המהלך יוגשו עתירות לבג"ץ.

שר האוצר אביגדור ליברמן יצא במתקפה חריפה נגד ועדת גילאור וקרא לחבריה להתפטר מתפקידם: "הוועדה הזו קצת מתבלבלת, ואני מבקש שתתערב אדוני היועץ המשפטי לממשלה. לא תמיד הצד המשפטי צודק והצד הפוליטי טועה". לדברי ליברמן, "הקביעה הזו שאין לו (לפרץ) כישורים נדרשים, ובעיקר התדרוכים בתקשורת, הם בלתי נסבלים. אני מצפה שאחרי הישיבה הזו חברים באותה ועדה יסיקו מסקנות ויתפטרו. אם יש להם איזשהו כבוד עצמי הם צריכים להתפטר. אם הם לא יבינו את זה, אני אשלח להם מכתב שיסיקו מסקנות ויתפטרו. לא פחות מזה. שיקול הדעת פגום, לא אחראי ולא מתקבל על הדעת. תפקידם לבדוק אם המינוי עומד בקריטריונים, לא לקבוע ולשנות את המדיניות. פעילות הוועדה פשוט לא מתיישבת עם הנורמות בשירות הציבורי".

ועדת גילאור פסלה בחודש שעבר את מועמדותו של פרץ לתפקיד יו"ר התעשיה האווירית, וגם את מועמדותה של אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, ליו"ר חברת החשמל. פלמור הסירה את מועמדותה לתפקיד בשבוע שעבר.

"אם הם לא יבינו את זה, אני אשלח להם מכתב שיסיקו מסקנות ויתפטרו. לא פחות מזה. שיקול הדעת פגום, לא אחראי ולא מתקבל על הדעת. תפקידם לבדוק אם המינוי עומד בקריטריונים, לא לקבוע ולשנות את המדיניות. פעילות הוועדה פשוט לא מתיישבת עם הנורמות בשירות הציבורי".

עוד בוואלה!

ההצעה שתסלול את המינוי של עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית

לכתבה המלאה
דן מרידור באירוע הפעילים המסכם של כחול-לבן בגני התערוכה ת"א,7 באפריל 2019. צילום: קובי ריכטר, TPS
ימונה לוועדת איתור היועמ"ש. מרידור/TPS, צילום: קובי ריכטר

בנוסף, הממשלה צפויה לאשר היום את מינויו של שר המשפטים לשעבר דן מרידור לחבר בוועדת האיתור של היועץ המשפטי לממשלה הבא. בתחילת החודש הממשלה אישרה את מינויו של שר המשפטים לשעבר מאיר שטרית, שהיה המועמד הראשון שך שר המשפטים גדעון סער לוועדה, אך שטרית משך את מועמדותו בעקבות הביקורת הציבורית שעלתה על הטענות נגדו להשתקת תלונות על הטרדה מינית. הצעה נוספת שתעלה בממשלה תעביר את הסמכות להעמיד לדין משמעתי של רבני ערים לשר לשירותי דת מתן כהנא, במקום שר המשפטים שהוא המוסמך לכך היום, זאת ברקע הליך נשמעתי המתנהל נגד הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, בגין התבטאויות נגד ערבים והקהילה הגאה. נושא נוסף שיעלה בממשלה הוא הקמת ועדת שרים לקידום שילוב אזרחים ממוצא אתיופי בראשות ראש הממשלה ושרת הקליטה פנינה תמנו שטה, וכן החלטה על בחינת המשך מבצע "צור ישראל" להעלאת בני הפלשמורה מאתיופיה לישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • עמיר פרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully