וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה שתסלול את המינוי של עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית

24.11.2021 / 19:54

גנץ וליברמן יביאו לאישור הממשלה את מינויו של יו"ר מפלגת העבודה לשעבר ליו"ר התעשייה האווירית, אף שהמינוי נפסל בוועדת גילאו למינויים בשירות הציבורי. השניים החליטו לעקוף את הוועדה ולהעביר החלטת ממשלה, לפיה לפרץ "כישורים מיוחדים" המאפשרים את מינויו

שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן יביאו לאישור הממשלה ביום ראשון את מינויו של יו"ר מפלגת העבודה לשעבר עמיר פרץ ליו"ר התעשייה האווירית, למרות שהמינוי נפסל בוועדת גילאור למינויים בשירות הציבורי - כך נודע היום (רביעי) לוואלה!. גנץ וליברמן החליטו לעקוף את החלטת הוועדה, ולהעביר החלטת ממשלה שקובעת כי פרץ הוא "בעל כישורים מיוחדים", המאפשרים את מינויו כדירקטור וכיו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית. זאת, "לאור ניסיונו וכישוריו כפי שהוצגו בפני הממשלה על ידי שר הביטחון".

מהצעת המחליטים שתעלה ביום ראשון והגיעה לידי וואלה!, עולה כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נתן הכשר למהלך, וקבע כי אין מניעה משפטית באישור ההשגה על החלטת ועדת גילאור. בחוות הדעת המשפטית הנלווית להצעה, נכתב כי סטייה מהמלצת הוועדה אמנם מעוררת קשיים משפטיים משמעותיים, אך נוכח נימוקי שר הביטחון ושר האוצר "הקשיים אינם עולים כד כדי מניעה משפטית מסטיה מהמלצות הוועדה".

עמיר פרץ. שירה דיאמנט, פלאש 90
"לא נבחר במסגרת הליך פומבי, תחרותי ושוויוני אחר". פרץ/פלאש 90, שירה דיאמנט

מועמדותו של פרץ לתפקיד נפסלה בחודש שעבר על ידי ועדת גילאור, בשל העובדה שאינו חבר בנבחרת הדירקטורים של החברות הממשלתיות. בנוסף קבעה הוועדה כי לפרץ אין כישורים מיוחדים הגוברים על הזיקה הפוליטית שיש לו לחלק משרי הממשלה, ופסלה את המינוי.

בהצעת המחליטים שתובא לאישור הממשלה נכתב כי גנץ וליברמן החליטו על "קיומו של צורך ממשי" שמצדיק את המינוי של פרץ לתפקיד, וכן על אף ש"לא נבחר במסגרת הליך פומבי, תחרותי ושוויוני אחר, ועל אף החלטת הוועדה לפיה לא מתקיימים התנאים המצדיקים את מינויו". החלטת הממשלה תקבע שלפרץ כישורים מיוחדים המתגברים על הזיקה הפוליטית, ובהתאם יוכל להתמנות לדירקטור בחברה, ובהמשך, ככל שייבחר על ידי חברי הדירקטוריון, כיו"ר דירקטוריון.

ליברמן, גנץ. תומר נויברג, פלאש 90
יביאו לאישור הממשלה את מינויו של פרץ, למרות שנפסל בוועדה למינויים בשירות הציבורי. גנץ וליברמן/פלאש 90, תומר נויברג

בין הנימוקים המובאים בהצעת ההחלטה, נכתב כי גנץ וליברמן סבורים שלנוכח שחלפה כשנה ממועד פרישתו של פרץ מהחיים הפוליטיים וכחצי שנה מתפקידי שר בממשלה - הזיקה הפוליטית נחלשת וכי לעמדת טובת החברה מחייבת את אישור מינויו. "לעמדת שר הבטחון ושר האוצר יש בכישוריו המיוחדים ובניסיונו הרב והמגוון של מר פרץ ברמות הגבוהות ביותר של ניהול משרדי ממשלה, ארגונים גדולים, מערכות, עובדים ותקציבים בהיקפי ענק ושל קבלת החלטות מדיניות, אסטרטגיות וניהוליות, כדי להצדיק מינוי לדירקטור על אף קיומה של זיקה פוליטית".

פרץ כיהן כסגן ראש הממשלה ושר הביטחון, וכן כחבר הקבינט הביטחוני וכחבר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת. "בשל כל אלו הינו בקיא בענייניה הבטחוניים של מדינת ישראל ומכיר היטב את פעילות התעשייה הבטחונית בישראל ובפרט את פעילות החברה ואת אתגריה", נכתב בהצעת המחליטים.

"הרגישות המיוחדת הכרוכה בפעילותה הביטחונית של החברה, זו המערבת היבטים של ביטחון לאומי, יחסי חוץ ודיפלומטיה מעניקה משקל רב לניסיונו של מר פרץ, כשר, כשר ביטחון וכחבר קבינט, אשר היה מעורב בקבלת החלטות בעלות השפעה לאומית ואסטרטגית (בתחומי הביטחון, התעשיה והכלכלה)". כמו כן, בהצעה מתייחסים גנץ וליברמן לנושא יחסי העבודה בתעשייה האווירית, שנמצאת לקראת תהליך של הנפקה ולניסיונו של פרץ, כיו"ר ההסתדרות, בסוגיה זו.

התעשייה האווירית. --, אתר רשמי
"תקדים מסוכן ביותר, שעשוי להביא לדריסת הוועדה"/אתר רשמי, --

עוד נכתב כי "לעמדת שר הביטחון ושר האוצר, ניתן לראות בניסיונו של מר פרץ, כמי שעמד בראש ארגון העובדים הגדול במדינה במשך עשר שנים, יתרון משמעותי בהסדרת יחסי העבודה בחברה ובגיוס העובדים במטרה להביא להצלחת ההנפקה ולהציב את החברה על המסלול שיוביל אותה להתייעלות ולעמידה בסטנדרטים העסקיים הנדרשים בתחרות הגלובלית, בעיקר בעידן הקורונה שעה שהשווקים הבטחוניים עומדים בפני צמצום תקציבי והתחרות הולכת וגוברת".

התנועה לאיכות השלטון פנתה השבוע ליועמ"ש ולשרי הממשלה בעניין מינויו של פרץ, וכתבה כי המינוי, שיתבצע בניגוד להחלטת הוועדה לבדיקת מינויים, לאינטרס הציבורי ולכללי המינהל התקין, עולה כ"תקדים מסוכן ביותר, שעשוי להביא לדריסת הוועדה ולפתוח פתח לשורה של מינויים פוליטיים עתידיים, ובהתעלם מקביעות הוועדה המקצועית. זהו פתח למדרון חלקלק". בתוך כך, במידה והמינוי יאושר, לא מן הנמנע שיוגשו נגדו עתירות לבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully