וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אש: "מעריך שהחיסון הקיים ימנע מחלה קשה גם ממי שיידבק בווריאנט החדש"

עודכן לאחרונה: 28.11.2021 / 8:38

מנכ"ל משרד הבריאות אמר הבוקר הבוקר בריאיון ב-103FM כי זן האומיקרון הוא "הווריאנט הכי מדאיג שהיה עד כה ולכן היה חשוב לעשות צעדים". עם זאת, הוא הביע אופטימיות לגבי נדבקים מחוסנים בזן החדש. "נדע בימים הקרובים יותר בוודאות"

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש אמר היום (ראשון) כי למרות שהזן הדרום אפריקני החדש מדבק במיוחד, ההערכה היא כי החיסונים הקיימים ימנעו מחלה קשה אצל מי שיידבק בו. "אנחנו יודעים שבדרום אפריקה יש יותר אשפוזים, ומצד שני יש דיווחים שהמחוסנים חולים במחלה קלה אם בכלל, הרוב א-סימפטומטיים. נדע בימים הקרובים יותר בוודאות. אנחנו עדיין מעריכים שהחיסון מקנה הגנה גם אם הנגיף מעט מתגבר עליו, הוא מגן מפני מחלה קשה. אנחנו מקווים שמי שמחוסן ונדבק - יחלה במחלה קלה יותר".

"אין פה היסטריה, יש דאגה", הוסיף פרופ' אש. "זה הווריאנט הכי מדאיג שהיה עד כה וחשוב לעשות צעדים. הצעדים מדודים אבל אנחנו רוצים לפחות לעכב את הכניסה שלו לישראל. יש ידיעה של כמה דברים ויש דברים שאנחנו פחות יודעים. אנחנו יודעים שהוא יותר מדבק, הוא מתפשט מהר בדרום אפריקה. אנחנו יודעים שיש שינויים גדולים, יש כמה מוטציות שחשודות שיעקפו את החיסון - אין לזה הוכחה אבל זה חשש סביר. זה צעדים שנועדו למנוע את הגעתו לכאן".

מנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור נחמן אש מגיע לדיון קבינט הקורונה על הוריאנט הדרום אפריקני, 27 בנובמבר 2021. אבשלום ששוני, מעריב
פרופ' אש בכניסה לדיון קבינט הקורונה, אתמול/מעריב, אבשלום ששוני

"אולי עוד השבוע נדע משהו ראשוני מבדיקות שיעשו בדרום אפריקה", אמר מנכ"ל משרד הבריאות על חוסר הוודאות הנוכחי לגבי הווריאנט. "באופן יותר בטוח? אני חושב שזה ייקח שבועיים. גם אם נסתכל על הדלתא, 10 אחוזים מההדבקות הם במחוסנים. החיסון לא יעיל ב100 אחוז, צריך לראות האם ההגנה של החיסון הרבה יותר נמוכה ולזה צריך יותר זמן".

פרופ' אש מעריך כי הווריאנט לא התפשט בישראל. "כרגע יש לנו מקרה אחד בוודאות, מישהי שהגיעה מחו"ל, ויש עוד שישה אנשים חשודים. את החשד נאמת בימים הקרובים. חלקם לא הגיעו מחו"ל אבל החשד הוא חשד - הוא לא וודאי. אנחנו מעריכים שהווריאנט לא התפשט בארץ כך שזה לא אמור להשפיע על צעדים שננקוט ולכן גם לא נקטנו בצעדים כאלו".

אש הדגיש כי איכוני השב"כ ייעשו רק על מאומתים בודדים ל"אומיקרון". "החל מהיום על כל המאומתים החשודים בווריאנט הזה. מי שלא חשוד לא יופעל עליו הכלי. כרגע יש איכון על שבעה ישראלים. צריך להדגיש שזה תוך שמירה מקסימלית על הפרטיות. השב"כ מבין שזה סיפור אחר ומלחמה אחרת, צריך להירתם לזה. השב"כ נרתם ברצון למשימה הזו. זה עוד כלי, הוא לא מדויק במאה אחוז, וזה לא תמיד עוזר, אבל אנחנו צריכים להשתמש בכל הכלים הנדרשים כדי לעצור את התפשטות הווריאנט הזה".

מנכ"ל משרד הבריאות אף ציין כי ייתכן והאזרחים ייאלצו להתחסן במנת בוסטר נוספת "אם באמת יוכח שהווריאנט הזה עוקף את החיסון. יצטרכו לפתח חיסון חדש שמותאם לווריאנט הזה וזה ייקח כמה חודשים. יקח שבועיים כדי לדעת אם זה עוקף או לא אבל פיתוח של חיסון חדש ייקח כמה חודשים. למודרנה יש כבר פיתוח לווריאנט אחר ויכול להיות שזה יתאים לווריאנט הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully