וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 יריות ורמז בווטסאפ: דניאל קידר הואשם ברצח בנסיבות מחמירות של אלדד פרי

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 11:23

לפי כתב האישום, הסב בן ה-64 למד את שגרת חייו של יזם הנדל"ן "בתכנון קר ומחושב" במשך שבעה חודשים עד שירה בו למוות בפתח בית הכנסת ברחובות. "מעשיו מגלמים מסוכנות רבה", הבהירו בפרקליטות. לפני הרצח כתב לרוכשים האחרים: "מתי תבינו שדיבורים לא יעזרו?"

בווידאו: דניאל קדר, החשוד ברצח יזם הנדל"ן אלדד פרי/צילום: לירן לוי

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד דניאל קידר בגין רצח בנסיבות מחמירות של יזם הנדל"ן אלדד פרי. לפי כתב האישום שהובא בפני בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, הסב בן ה-64, תושב ראשון לציון, ירה בפרי שבעה כדורים בפתח בית כנסת ברחובות באמצע החודש שעבר ונמלט על אופנוע, עד שנעצר כעבור קרוב לחודש.

קידר רכש מהחברה של פרי שתי דירות בפרויקט בלוד בסכום של כחמישה מיליון שקלים. דרישה לתשלום נוסף עוררה אצלו תחושה שיזם הנדל"ן רימה אותו, מה שהוביל להחלטה לסיים את חייו. לפני הרצח כתב בקבוצת הווטסאפ של קבוצת הרכישה "מתי תבינו שדיבורים לא יעזרו? When you have to shoot, shoot - don't talk".

פרשת רצח אלדד פרי | דניאל קדר החשוד במהלך הארכת מעצרם 7 בנובמבר 2021. לירן לוי, מערכת וואלה!
תכנן בקור רוח. קידר בבית המשפט/מערכת וואלה!, לירן לוי

הפרקליטות ציינה בכתב האישום כי קידר הצטרף ב-2018 לקבוצת הרכישה. הוא שילם מראש לפרי 2.2 מיליון שקלים עבור שתי דירות, תוך שהוא מסתמך על ערבות אישית של יזם הנדל"ן. במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר 2020 הוגשה בקשה לחדלות פירעון כנגד קבוצת הנדל"ן של פרי, ונגד פרי עצמו ובכלל זאת נכסיו האישיים. במסגרת עבודת הנאמנים אישר בית המשפט מתווה לשיקום הפרויקט בו השקיע קידר, במסגרתו חויב לשלם 1.4 מיליון שקלים נוספים כדי לקבל לידיו את הדירות.

לאחר החלטת בית המשפט, החל לבצע מעקבים ותצפיות על פרי. קידר נהג להגיע בשעות הבוקר המוקדמות לאזור מגוריו, תצפת על ביתו ולמד את שגרת חייו. במהלך תצפיותיו למד כי פרי נוהג לפקוד את בית הכנסת. בבוקר הרצח הגיע קידר לחניון בית הכנסת כשהוא רוכב על אופנוע שבבעלותו, כשלוחית הזיהוי שלו מוסתרת וכשהוא חמוש באקדחו האישי. שם, המתין עד להגעתו של הקורבן, ירה בו מטווח קרוב והביא למותו במקום.

עוד בוואלה!

הנשק, האופנוע והמארב בחניון: כך נתפס החשוד ברצח אלדד פרי

לכתבה המלאה
אלדד פרי. יונתן זינדל, פלאש 90
נרצח על ידי רוכש הדירות. פרי/פלאש 90, יונתן זינדל
זירת רצח איש עסקים ברחובות, 15 באוקטובר 2021. ללא, פלאש 90
זירת הרצח/פלאש 90, ללא

במקביל לכתב האישום הוגשה נגד קידר בקשת מעצר עד לתום ההליכים. "מעשי המשיב מגלמים מסוכנות רבה. מדובר במשיב אשר בתכנון קר ומחושב למד את אורחות חייו של פרי, ביצע מעקבים יום מרובים ובחר את זירת הרצח כחודשיים טרם ביצועה", כתב עו"ד גלעד ארליך. "המשיב ביצע את המעשים בקור רוח, שיטתיות ויסודיות מאופן מושכל ומתוכנן. עסקינן בירי אכזרי ללא רחם. המנוח נורה בעורפו, חזהו גבו ידו ורגלו באופן שהותיר פגיעה במרבית האיברים החיוניים בגופו, ירי שהוביל למותו של פרי. במעשיו אלו וידא המשיב את מותו".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully