וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקודת החירום ו"המסמך הנבואי": מפקד כלא גלבוע העיד על בריחת המחבלים

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 14:57

ועדת הבדיקה הממשלתית לבדיקת בריחת המחבלים המשיכה לחקור את גונדר-משנה בן שטרית. ביום השני לעדותו, הודה כי הוא "לא יודע לפרט אילו פעולות נעשו" בעקבות הבריחה שסוכלה ב-2014. הוא הוסיף כי ברגע שהבין מה קרה הורה להפעיל "כל פקודת חירום אפשרית"

בווידאו: מפקד כלא גלבוע מעיד על בריחת האסירים/רוני כנפו

מפקד כלא גלבוע, גונדר-משנה פרדי בן שטרית, מעיד היום (חמישי) בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת ששת המחבלים. בפתח עדותו, סיפר על רגעי הבריחה מהכלא. לדבריו, מרגע שהבין ששישה מחבלים ברחו מתאם, הורה להפעיל "כל פקודת חירום אפשרית".

"הדרג הבכיר של שב"ס הבין שהתקלות שהיו בשנת 2014 טופלו", ציין בהתייחס לבריחה שסוכלה באותה שנה. "האירוע הזה נבחן על ידי כלל הדרגים. הם גיבשו את המענה והפתרון לנקודת התורפה שהתגלתה". עם זאת, אמר כי הוא "לא יודע לפרט אילו פעולות נעשו".

ועדת החקירה למחדל הבריחה | עדותו של מפקד כלא גלבוע. מודיעין 25 בנובמבר 2021. פלאש 90, אתר רשמי
בן שטרית בוועדה, היום/אתר רשמי, פלאש 90

בשלב זה, שאל יו"ר הוועדה, השופט בדימוס מנחם פינקלשטיין, על המסמך שכתב סגן נציבת שב"ס חמישה ימים לפני הבריחה ונחשף בוואלה!. "מדוע מוני ביטן טען שהסגל לא מכיר את לקחי 2014? זה מסמך שיצא חמישה ימים לפני האירוע. מעין מסמך נבואי", אמר השופט בדימוס. בן שטרית השיב: "אם אני הייתי כותב את המסמך הייתי עונה לך. הוא כתב. אלו טענותיו. ראוי שהוא יענה על זה".

הוועדה שאלה את מפקד הכלא פעם נוספת על פרשת הסרסור בסוהרות. "אני לא רוצה ליצור חשש של סוהרות. רציתי לתת ביטחון לחיילות", הבהיר. "פיקחתי על הנושא הזה אישית והייתי מעורה בכל דיווח על סוהרות שהוטרדה. לא דיברתי עם הקמ"ן הנוכחי על סרסור הסוהרות".

עוד בוואלה!

מפקד כלא גלבוע על בריחת המחבלים: "סומנתי על ידי נציבת שב"ס"

לכתבה המלאה
ועדת החקירה למחדל הבריחה | עדותו של מפקד כלא גלבוע. מודיעין 25 בנובמבר 2021. פלאש 90, אתר רשמי
בן שטרית בוועדה, היום/אתר רשמי, פלאש 90

אתמול, ביום הראשון לעדותו, טען כי שימש שעיר לעזאזל עבור שב"ס במהלך הפרשה. "הלך הרוח הארגוני כלפיי קשה מאוד. סומנתי על ידי נציבת שב"ס כאחראי לאירוע ככזה שכשל", אמר. הוא התעקש כי לא הייתה חריגה מהנהלים, אולם העלה את בעייתיות הבדיקה לגילוי מנהרות. "האמצעי שעומד לרשות סוהר לגילוי חללים וכלונסאות זה פטיש, באמצעות נקישות על הקירות, הרצפות וכלל אמצעי האבטחה בתאים", הסביר. "זה תלוי בחוש השמיעה שלו, כמעט כמו שקונים אבטיח".

התקרית התרחשה באחד מבתי הסוהר השמורים ביותר בישראל אירעה בתחילת ספטמבר, כשהאסירים הביטחוניים - זכריה זביידי, מחמוד עבדאללה אל-עארדה, מוחמד עארידה קאסם, איהם כמאמג', מנדאל יעקוב אנפיעאת ויעקוב מחמוד קאדרי - נמלטו באישון לילה מבית הכלא.

זיהוי הבריחה החל לאחר שחקלאים באזור זיהו דמויות חשודות בשטח והודיעו למשטרה. בעקבות הדיווח, במשטרה יצרו קשר עם שב"ס, שרק אז גילה כי ששת האסירים - שכולם כלואים באותו תא - נמלטו. זאת, בעוד שלושה מהם הוגדרו כבעלי סיכון גבוה לבריחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully