וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "אושן": 52 תושבי הצפון יואשמו בסחר בנשק

עודכן לאחרונה: 24.11.2021 / 9:08

מבצע הענק, שנחשף בתחילת החודש, נמצא לקראת השלמה עם הגשתם של עשרות כתבי אישום נגד סוחרי הנשק שנתפסו - בהם מהגדולים במדינה. סוכן סמוי שהופעל במשך כשנה הצליח להביא להיקף המעצרים הגדול ביותר ותפיסת האמל"ח הנרחבת. כתבי האישום יוגשו היום ומחר

בווידאו: מבצע "אושן": 52 תושבי הצפון יואשמו בסחר בנשק/דוברות המשטרה

כתבי אישום בגין סחר בנשק ואמצעי לחימה יוגשו נגד 52 איש מהצפון - כך הודיעה הבוקר (רביעי) המשטרה, עם סיומו של מבצע "אושן" במסגרתו הופעל סוכן סמוי שהפליל עשות סוחרים. לפי המשטרה, מדובר במבצע הסמוי שהביא להיקף המעצרים הגדול ביותר של סוחרי נשק. המבצע נחשף בתחילת החודש בהשתתפות שר הבט"פ עמר בר לב והמשטרה הציגה אז את האמל"ח שנתפס.

לצד כתבי האישום, פרקליטות מחוז חיפה תגיש נגד הסוחרים בקשות למעצרם עד תום הליכים בבית המשפט המחוזי בחיפה. מחצית מכתבי האישום יוגשו היום ומחציתם יוגשו ככל הנראה מחר. העונש הקבוע על עבירה מסוג סחר בנשק הוא עד 15 שנות מאסר.

במסגרת המבצע, נתפסו 40 רובים, 13 אקדחים, שמי מקלעים ושני מטעני חבלה עם מערכת הפעלה סולארית תקניים מוכנים להפעלה. הפעילות הסמויה בוצעה כחלק ממדיניות מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא "לייבש את הביצה ולא רק לתפוס את היתושים".

78 סוחרי אמל״ח נעצרו בתום פעילות סמויה ביישובים ערבים בצפון, 9 בנובמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
האמל"ח שנתפס והוצג על ידי המשטרה, החודש/דוברות משטרת ישראל

הסוכן החל לפעול בנובמבר 2020, תחת כיסוי של חייל בארגון פשע שקונה אמל"ח עבור ה"בוסים" שלו, ובמהלך השנה האחרונה ביצע 48 עסקאות שונות, שבהן רכש עשרות כלי נשק בשווי של מילוני שקלים. 25 מהרובים, בעלות של 50 אלף כל אחד, היו מסוג M-16, שבעה מהם היו מסוג קלצ'ניקוב. בין היתר, נרכש גם מקלע מסוג מא"ג, שעלה 180 אלף שקלים.

עוד בוואלה!

עבריין שהפך לסוכן הפליל 78 חשודים בסחר באמל"ח: "תפיסת הנשק הגדולה בהיסטוריה"

לכתבה המלאה
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והשר לביטחון פנים עמר בר לב בכנס בנושא נשק לא חוקי, מלון גולדן קראון, נצרת, 9 בנובמבר 2021. אלי אשכנזי
המפכ"ל ושר הבט"פ בהצגת הנשק שנתפס. החודש/אלי אשכנזי

בתחילת החודש פשטה המשטרה על 25 יישובים ברחבי הארץ ועצרה תחילה 65 חשודים. בין היתר, פשטו השוטרים על שפרעם, אום אל-פחם, קלנסוואה, טייבה וכפרים במזרח ירושלים. במועצה המקומית כאבול שבצפון נעצרו אב ושלושת בניו שפתחו עסק משפחתי לסחר בנשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully