וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבריין שהפך לסוכן הפליל 78 חשודים בסחר באמל"ח: "תפיסת הנשק הגדולה בהיסטוריה"

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 14:19

בתום שנה של פעילות הסוכן במגזר הערבי, שפעל תחת כיסוי של חייל בארגון פשע, נעצרו 65 חשודים מ-25 יישובים. 13 נוספים צפויים להיעצר ביממה הקרובה. בפשיטת ענק של המשטרה נמצאו 40 רובים, 13 אקדחים, מקלעים ומטעני חבלה, בשווי מיליוני שקלים. "מלחמה על ביטחון האזרחים"

בווידאו: תיעוד מבצע לילי של יחידת יואב של המשטרה למיגור הפשיעה בדרום/צילום: שי מכלוף, עריכה: ליר שפיגלר

65 סוחרי נשק ואמצעי לחימה נעצרו הלילה (שלישי) במבצע ענק של המשטרה, ו-13 חשודים נוספים צפויים להיעצר ביממה הקרובה. זאת, לאחר שעבריין שהפך לסוכן הפליל את החשודים. מדובר במבצע המעצרים של סוחרי אמל"ח הגדול ביותר מאז קום המדינה.

בפשיטת הענק, שבה לקחו חלק כאלף שוטרים, נתפסו 40 רובים, 13 אקדחים, שני מקלעים ושני מטעני חבלה בעלי מערכת הפעלה סלולרית, שהיו מוכנים להפעלה. כמות כלי הנשק היא הגדולה ביותר שנתפסה במבצע מסוג זה בתולדות המדינה.

78 סוחרי אמל״ח נעצרו בתום פעילות סמויה ביישובים ערבים בצפון, 9 בנובמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
תפיסת הנשק הגדולה בתולדות המדינה. חלק מכלי הנשק שנתפסו הלילה/דוברות משטרת ישראל

הסוכן החל לפעול בנובמבר 2020, תחת כיסוי של חייל בארגון פשע שקונה אמל"ח עבור ה"בוסים" שלו, ובמהלך השנה האחרונה ביצע 48 עסקאות שונות, שבהן רכש 53 כלי נשק, שני מטעני חבלה ותחמושת רבה, בשווי של מילוני שקלים. 25 מהרובים, בעלות של 50 אלף כל אחד, היו מסוג M-16, שבעה מהם היו מסוג קלצ'ניקוב. בין היתר, נרכש גם מקלע מסוג מא"ג, שעלה 180 אלף שקלים.

היום, בתום שנה של פעילות, פשטה המשטרה על 25 יישובים ברחבי הארץ ועצרה את החשודים. בין היתר, פשטהו השוטרים על שפרעם, אום אל-פחם, קלנסוואה, טייבה וכפרים במזרח ירושלים. במועצה המקומית כאבול שבצפון נעצרו אב ושלושת בניו שפתחו עסק משפחתי לסחר בנשק.

78 סוחרי אמל״ח נעצרו בתום פעילות סמויה ביישובים ערבים בצפון, 9 בנובמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
78 סוחרי אמל״ח נעצרו בתום פעילות סמויה ביישובים ערבים בצפון, 9 בנובמבר 2021/דוברות משטרת ישראל

רנ"ג מאיר אדרי, מפעיל סוכנים בימ"ר צפון, שהיה אחראי על הסוכן, סיפר על המבצע: "כשהתחלתי את ההפעלה לא האמנתי שנגיע לכמויות האלה, אבל ככל שנחשפתי הבנתי שזו טיפה בים, עוד נשאר הרבה נשק. אם היה לי תקציב מספיק גדול יכולתי לקנות כמויות אדירות של נשקים. לא האמנתי באיזו קלות הנשק נמצא בכל בית, בלי פחד".

"הסוכן שהפעלתי הוא איכותי ברמה גבוה מאוד, אמין וישר שעשה עבודה מדהימה", סיפר אדרי. "כשאתה שולח סוכן אתה שולח אותו עם הרבה חששות. הוא אומנם ועם אמצעים טכניים, אבל הוא צריך להיות יצירתי וערמומי כדי לצאת ממצבים, ויש חששות. כל יציאה לקנייה יש הרבה רגעים של מתח".

78 סוחרי אמל״ח נעצרו בתום פעילות סמויה ביישובים ערבים בצפון, 9 בנובמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
78 סוחרי אמל״ח נעצרו בתום פעילות סמויה ביישובים ערבים בצפון, 9 בנובמבר 2021/דוברות משטרת ישראל

"אנחנו נלחמים באלימות והפשיעה בחברה הערבית בכל האמצעים. זו מלחמה של ממש על עתיד החיים היומיומיים של כל אזרחי המדינה וביטחונם האישי". אמר מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא. "זו מלחמה נגד חדירת השפעת גורמים עבריינים על הרשויות המקומיות המנסים ומצליחים לשים יד על כספי הציבור, זו מלחמה נגד סחיטה של בעלי עסקים במגזר הפרטי".

"יש פה ארגונים שמנסים לקחת נתח מחלק משמעותי של הפעילות הכלכלית במדינה, ציבורית ופרטית. זה מסתכם בסכומי כסף עצומים, ואם לא נמשיך ונפעל לחסל אותם - הם ילכו ויתחזקו", הוסיף לביא. "אסור שהפשע ישתלם - וחייבים להמשיך לפעול ביתר עוצמה ולהגביר את הלחץ על העבריינים".

למרות הדברים, ברשימה המשותפת לא מתרשמים מהמהלך. "אנחנו דורשים מהמשטרה יותר עבודה לניקוי היישובים שלנו מכל סוגי הנשק", אמר יו"ר הרשימה איימן עודה. "צריך למנוע הגעת נשק מהצבא, הגדה וירדן, וכן איסוף נשק ולעצור את מי שמחזיק בו. וששב"כ יגיע לראשי הפשע. רוצים חברה נקייה מנשק, רוצים חברה מתורבתת והגונה".

תפיסת הנשק הגדולה בהיסטוריה: עבריין שהפך לסוכן הפליל 78 חשודים בסחר באמל"ח
9.11.21. שלומי גבאי
תפיסת אמל"ח/שלומי גבאי

מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב של הציבור הערבי אמר "אין לזלזל במה שפורסם היום על ידי המשטרה אבל זה עדיין טיפה בים בכל מה שקשור לכמות הנשק הנמדדת במאות אלפים של כלים. כנראה שני דברים פעלו על מנת ללחוץ על המשטרה למלא את תפקידה: הממדים העצומים של התפשטות הפשע והחשש הממשי שיגלוש לחברה היהודית, ומצד שני המאבק העממי ההמוני של החברה הערבית אם זה ברמה מקומית של הישובים והן ברמה הארצית בהנהגת ועדת המעקב. אנחנו מצידנו לא נרפה מהמאבק הציבורי עד אשר תהיה התקדמות ממשית במלחמה בפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully