וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ביקור בבלגיה: ראש ממשלת צרפת אובחן חיובי לקורונה

קסטקס, שהיה מחוסן פעמיים, יעבוד מבידוד בעשרת הימים הקרובים, בעקבות בדיקה שעבר כשגילה שאחת מבנותיו חולה. צרפת, כמו יתר מדינות אירופה, חווה זינוק בתחלואה, אך מקרון רוצה להימנע מחזרה לסגר ולהאיץ את מתן חיסוני הבוסטר הניתנים כרגע רק לבני 65 ומעלה

ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס מוסר הצהרה בבריסל, 22 בנובמבר 2021. AP
חוסן פעמיים נגד הנגיף. קסטקס בבריסל, אתמול/AP

ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, אובחן אמש (שני) חיובי לנגיף הקורונה - כך נמסר מלשכתו. הוא ישהה בבידוד למשך עשרה ימים, אך ימשיך בעבודתו. בהודעה נאמר כי ראש הממשלה עבר בדיקת PCR לאחר שגילה שאחת מבנותיו יצאה חיובית לנגיף.

קסטקס היה בבריסל אתמול בבוקר, שם פגש את מקבילו הבלגי אלכסנדר דה קרו, שיעבור בדיקות בעצמו. לביקור התלוו כמה בכירים בממשלה, בהם שר הפנים של צרפת ז'רארד דרמנין והשר לענייני אירופה קלמנט בון. ראש ממשלת צרפת בן ה-56 קיבל שתי מנות חיסון באביב ומעולם לא נבדק חיובי לפני כן. נשיא צרפת עמנואל מקרון ורעייתו בריג'יט חלו שניהם בקורונה בשנה שעברה.

הבדיקה החיובית של ראש ממשלת צרפת הגיעה בזמן שכמה מדינות באירופה החמירו את ההגבלות על מנת לבלום את התפשטות המגיפה. אוסטריה הלכה הכי רחוק עד כה כשהטילה אתמול סגר ארצי, הראשונה באירופה שעושה זאת אחרי חודשים ארוכים.

מקרון אמר שצרפת לא צריכה ללכת בדרך זו משום שדרישות התו הירוק המחמירות שלה עזרו לשמור על הנגיף תחת שליטה, אולם הוא רוצה להאיץ את מתן זריקות חיסוני הדחף. בשבוע שעבר, הרשויות המליצו על מתן זריקות דחף לבני 40 ומעלה, בעוד שנכון לעכשיו הן זמינות לבני 65 ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully