וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשוני הילדים הגיעו לקופות החולים להתחסן: "חיכינו הרבה זמן לרגע הזה"

עודכן לאחרונה: 22.11.2021 / 17:20

קופות החולים הקדימו את תחילתו של מבצע החיסון, וכבר היום הגיעו ילדים למוקדים השונים, מלווים בהוריהם. בצהריים התקרב מספר הנרשמים לקבלת הזריקות ל-20 אלף. גיא ליכטר בן ה-11, מהמתחסנים הראשונים: "ציפיתי שזה ידקור יותר. תתחסנו אם אתם לא רוצים שנגיע לגל חמישי"

בווידאו: ראשוני חיסוני הילדים הגיעו לסניף קופת חולים לאומית בנתניה/צילום: קופת חולים לאומית

למרות שראש הממשלה נפתלי בנט הודיע שמבצע החיסון יתחיל מחר, קופות החולים התחילו בפועל לחסן ילדים בגילאים 5-11 כבר היום. ראשוני הילדים הגיעו לקבל את המנה הראשונה של החיסון במוקדים שונים של קופות החולים, מלווים בהוריהם. בצל העלייה במקדם ההדבקה, מספר הילדים שנרשמו לקבל את החיסון התקרב בשעות הערב ל-20 אלף.

גיא ליכטר בן ה-11, שהיה בין המתחסנים הראשונים במנה הראשונה בקופת חולים הכללית בכפר סבא, אמר לאחר החיסון: "ציפיתי שזה ידקור יותר ושזה ישפיע עליי. תתחסנו אם אתם לא רוצים שנגיע לגל חמישי".

מבצע חיסון ילדים נגד נגיף הקורונה החל- חולון כללית
22 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
"המתנה היא לשמור על אנשים אחרים". מבצע חיסון הקורונה/ראובן קסטרו

ד"ר ג'ולי פליישר, רופאת משפחה בכללית במחוז שרון שומרון, הגיעה עם בנה נועם פליישר בין ה-11 להתחסן. "נועם כבר הרבה זמן מבקש להתחסן. חיכינו הרבה זמן לרגע הזה", אמרה פליישר. "כרופאה אנחנו מדברים על זה כבר הרבה זמן בבית. חשוב לנו שהוא יתחסן, שהילדים הקטנים יתחסנו. כמה שהמחלה נשמעת קלה אצל ילדים, לא מעט ילדים סובלים מקורונה ממושכת, ואנחנו רואים שחודשים אחרי זה הם סובלים מכאבי ראש, מחולשה ומחוסר ריכוז".

אחרי החיסון אמר נועם פליישר: "המתנה היא לשמור על אנשים אחרים שלא יכולים להתחסן, כמו כאלה שאלרגיים לחיסון. וגם התו ירוק, כדי שאוכל לטוס למקומות".

ספי רויטבלט, אחות בקופת חולים כללית: התרגשנו היום להתחיל במבצע החיסון לילדים. ראשוני הילדים הגיעו היום עם משלוח החיסונים. אנחנו ערוכים לפתיחת כל המתחמים שלנו החל ממחר. המתחמים מותאמים לאוכלוסיית הילדים. אנחנו נחסן אותם ברגישות, על ידי צוות אחיות מוסמכות, עם הרבה סובלנות והסברים רבים. התרגשנו לקבל את ראשוני הילדים במתחם ג'י בכפר סבא. מחר נפתח את המבצע באופן רשמי במגוון מקומות, גם במרפאות שכונתיות ובמרפאות לבריאות הילד".

מבצע חיסון ילדים נגד נגיף הקורונה החל- חולון כללית
22 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
החיסונים יינתנו במרווח של שלושה שבועות. ילדים מתחסנים בכללית/ראובן קסטרו

"הורדנו את המסכות מהר מדי"

פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא אמר עם פתיחת המבצע: "החיסון יעזור לנו לשוב לשגרת החיים, ללא צורך להישאר בבית. קופות החולים נערכו למבצע, בחלק מהמקומות גם בסופי השבוע, כדי שיהיה להורים נוח לחסן את הילדים. אנחנו רוצים להנגיש את החיסונים לפריפריה".

לדברי זרקא, אין חשש שיהיה מחסור בחיסונים. "אנחנו ממליצים לכל הילדים להתחסן", הוסיף זרקא. לדבריו, אחרי השלב הראשון של החיסון, בקופות החולים, יתחיל שלב שני שבו יבוצעו החיסונים על ידי ניידות במקומות מבודדים. בשלב השלישי יינתנו חיסונים בבתי הספר. עם זאת, לדבריו, הממשלה תמשיך לאשר לילדים בדיקות אנטיגן בחינם.

זרקא הביע דאגה מהעלייה במקדם ההדבקה, שלדבריו לא ממוקד במקום או בקבוצה ספציפית. "אולי הורדנו את המסכות מהר מדי אחרי הגל הרביעי", אמר זרקא.

פרויקטור הקורונה: מודאגים מהעלייה במקדם ההדבקה
22.11.21. לשכת העיתונות הממשלתית
החיסון ימנע את הצורך להישאר בבית. פרופ' סלמן זרקא/לשכת העיתונות הממשלתית

הקמפיין של משרד הבריאות הדגיש את העלייה בתחלואה בגילאים צעירים. "מעל שלושה מיליון ילדים חוסנו כבר בארצות הברית. כעת ניתן להגן עליהם גם בישראל ולמנוע ממנה את הקורונה", נאמר בהודעת המשרד המעודד את ההורים "להתייעץ עם רופא הילדים, לקבל החלטה על בסיס עובדות ונתונים, לקבוע תור בקופות החולים, לחסן ולהגן על הילדים ולמנוע את הגל הבא".

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר היום בתום ישיבת סיעתו בכנסת: "התחלואה עכשיו היא בעיקר בקרב ילדים ונוער, והשאר הם אנשים שלא התחסנו או שתוקף החיסון שלהם פג. המסקנה היא שצריך ללכת להתחסן. הורוביץ הוסיף, בעניין אירועי חנוכה: "אנחנו חיים לצד הקורונה, והאירועים יתקיימו תוך שמירה על אמצעי הזהירות".

משרד הבריאות פרסם היום הודעה שלפיה מקדם ההדבקה עלה ל-1.03. מספר האנשים שהתגלו כחולים בקורונה ביממה האחרונה עומד על 452. אתמול נודע כי ועדת החיסונים המליצה על מתן החיסון לגילאי 5-11 במרווח של שלושה שבועות בין זריקה לזריקה. כמו כן החליטה הוועדה ברוב מוחלט להמליץ על מתן הבוסטר לגילאי 12-15 בתום חמישה חודשים ממועד החיסון השני.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully