וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן שר הביטחון: גנץ לא אחראי להעסקת העבריין בביתו; "עשה מה שמצופה מאזרח"

שוסטר טען כי גנץ העסיק את העבריין המורשע עומרי גורן על פי חוק, וכי השב"כ לקח אחריות על האירוע; "כשאתה אדם פרטי, אתה לא חושד בכל אחד, ולא נכנס למחקרים". בהמשך נשאל על כוונת ראש הממשלה להגדיל את תקציב הביטחון, והשיב: "נוכח המציאות הביטחון נדרש לחיזוק"

בווידאו: סרטון של בני גנץ במשרד בביתו בראש העין/טיקטוק

סגן שר הביטחון אלון שוסטר ביטל היום (ראשון) את אחריותו שר הביטחון גנץ בהעסקת העבריין המורשע עומרי גורן כעובד ניקיון בביתו. "כשאתה הופך להיות ישות מאובטחת מי שעושה את זה זה השב"כ, לכן צריך להפריד בין מציאות בה את האדם פרטי ומתנהג באופן נורמטיבי ולא חושד בכל אחד, לא נכנסים למחקרים", אמר בריאיון לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"מי שאשם זה כנראה העבריין", אמר שוסטר, "הנהלים התצבעו. גנץ העסיק את בני הזוג על פי החוק והם נבדוק על פי השב"כ, וצריך לקחת בחשבון שהם נחשפו מהר מאוד. השב"כ לוקח אחריות". הוא סירב להתייחס לעובדה כי גורן הועסק בביתו של גנץ עוד בטרם נכנס האחרון לתפקידו כשר, וכי לא נעשתה עליו בדיקה. "אני מציע שנמשיך בשגרת יומנו מתוך הנחה שאנשים עובדים בצורה מסודרת", אמר.

לאחר מכן הוסיף כי "כאשר משפחת גנץ לקחה את אותו אדם היא עשתה מה שמצופה מאזרח. כאשר הוא נהיה שר הביטחון הוא נבדק יחד עם כל באי ביתם של בני הזוג ושם הייתה כנראה הבעיה. שום דבר לא קרה וביטחון ישראל נשמר".

על השאלה האם לדעתו מדובר במחדל של שב"כ, ענה כי "השב"כ אמר שצריך לבדוק את הדבר הזה. העבריין לא הצליח במשימתו אבל יש נושא שהשב"כ לוקח אחריות". כמו כן סירב להעריך האם האירוע יסתיים בפיטורים של האחראי למחדל. ""מה פתאום שעמדתי תבוטא לציבור לפני שאנחנו יודעים את הנתונים? ראוי ללמוד מטעויות ולא להיכנס לפאניקות".

עומרי גורן העובד של בני גנץ, הנאשם בריגול עבור איראן. אתר רשמי, מערכת וואלה
גורן, העבריין שהעוסק בביתו של שר הביטחון/מערכת וואלה, אתר רשמי

בהמשך הראיון התייחס שוסטר לכוונת ראש הממשלה נפתלי בנט להגדיל את תקציב הביטחון כדי לרכוש טילים. "מדובר בכך שכמאמר הקלישאה מדינה קטנה אנחנו, מוקפת אויבים באוויר בים וביבשה. נוכח המציאות הזאת גם הביטחון נדרש חיזוק, כמו תחומים אחרים בחיים שלנו. הביטחון לא הולך ונהיה קל, חלק מהגלדת הפריון של מדינת ישראל הולך גם לנושא הביטחון".

הוא נשאל בעבור אלו משימות יש להעלות את התקציב, שכן ארצות הברית רוצה להגיע להסכם דיפלומטי מול איראן. "אנחנו גם היינו שמחים שהמשטר האירני יואיל בטובו להכיר בקיומה של הישות הציונית במזרח התיכון, בינתיים הם לא עושים את זה ומבססים את מעשי התוקפנות שלהם על גבול ישראל ומסייעים לאויבים שלנו לקדם את פרויקט דיוק הטילים שלהם בלבנון, בסוריה ובמקומות אחרים".
לשאלה האם ישראל יכולה לפעול לבד נגד איראן, ענה כי "בוודאי, אבל זה לא האינטרס שלנו, איראן זה איום עולמי. נעשה כל מה שאפשר להגן על תושבי ישראל".

בנוסף, התבקש להתייחס לדיווחים על התקדמות המשא ומתן של עסקת השבויים מול עזה. "יכול לאשר שאנחנו כל הזמן עוסקים בסוגיות הללו של השבת הישראליים. יש משחק טנגו עדין שאני מקווה שמתישהו יבשיל אבל אין שום דבר שאני יכול כרגע לדבר עליו".

על סוגיית אלימות המתנחלים אמר כי "שר הביטחון ריכז את ראשי סוכנויות הביטחון הרלוונטיות בסוף השבוע שעבר, ובמהלך השבועות הקרובים נחזק את המאמצים, ונעשה את מה שמצופה מאיתנו. נמשיך להגן על אזרחים ישראליים פלסטיניים מפני טרור ומפני סכסוכי רועים באזור התנ"כי היפה כל כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully