וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צדק היסטורי": ההצעה לביטול מבחן ההכנסה לנכי צה"ל תעלה לוועדת השרים

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 8:39

הצעת החוק שתובא במסגרת רפורמת "נפש אחת" נועדה לתקן מצב שהוביל רבים מנכי צה"ל לקו העוני. באגף השיקום במשרד הביטחון מטופלים 58 אלף נכים, מהם 92% גברים. "ההצעה תאפשר לאלפים לצאת לשוק העבודה ולהתפרנס בכבוד", אמר גנץ

בווידאו: משמרת מחאה של נכי צהל/רוני כנפו, אמיר בוחבוט, רובי קסטרו

הבוקר (ראשון) תובא בפני ועדת השרים לחקיקה הצעת חוק לביטול מבחן הכנסה לאלפי נכי צה"ל. המהלך, שהוא חלק מרפורמה כוללת בטיפול בנכי צה"ל, נועד לתת מענה למצב שבו קצבתם של הנכים מקוזזת מהכנסתם הכוללת, מצב שהוביל, לדברי ארגון נכי צה"ל, לכך שרבים מהנכים הגיעו לקו העוני "ללא יכולת להרים את האף מעל המים". בארגון נכי צה"ל אמרו: "ביטול מבחן ההכנסה הוא בשורה של ממש עבור פצועות ופצועי צה"ל ואנו מודים למשרד הביטחון ולמשרד האוצר על שנענו לבקשתנו והבינו את הצורך בביטולו של המבחן, שפגע קשות בשיקומם של פצועות ופצועי צה"ל.

שר הביטחון בני גנץ אמר היום: "הבוקר תעלה לוועדת השרים הצעת החוק לביטול מבחן ההכנסה, שתאפשר לאלפי נכים לצאת לשוק העבודה ולהתפרנס בכבוד. יש לנו אחריות וזכות לעשות צדק היסטורי".

באגף השיקום במשרד הביטחון מוכרים כיום 58,154 נכי צה"ל, 92% מהם גברים ו-8% נשים. בשנה האחרונה הוכרו על ידי המערכת 1,716 נכים, ובהם 747 נפגע הפרעת דחק פוסט טראומטית. בחודש אפריל הכריז גנץ על רפורמת "נפש אחת" שנועדה להביא לשינוי משמעותי בכל הקשור בטיפול בנכי צה"ל, בדגש על נפגעי פוסט טראומה, ותוך הקצאת משאבים מיוחדים כדי להביא למימוש הרפורמה.

בנוסף, הממשלה והוועדה לטקסים וסמלים אישרו היום לקיים טקס אזכרה ממלכתי לציון יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. ההצעה עלתה מטעם שר הביטחון גנץ ושר התרבות והספורט חילי טרופר, לקראת יום ההוקרה הממלכתי שמתקיים היום.

הפגנת נכי צה"ל ומלווי נכי צה"ל - לא משאירים פצועים מאחור, מול משרד האוצר 5 במאי 2021. ראובן קסטרו
בשורה של ממש. נכי צה"ל בהפגנה מול משרד האוצר/ראובן קסטרו

עד כה, במסגרת היוזמה, בוטלה בדיקת נתוני רקע קודם לגיוס ללוחמים, הושק מסלול ירוק להכרה בנפגעי פוסט טראומה כתוצאה מאירועים מבצעיים, בוטלה חובת הנוכחות של הנכים בוועדות הרפואיות, והוקמה מערכת מקוונת למיצוי זכויות באתר אגף השיקום, שכבר בחודש הראשון שימשה יותר מ-4,100 נכים. בנוסף הוקמה מערכת מקוונת לקביעת תורים ופגישות במחוזות האגף, הופעל מוקד מיוחד לטיפול בנפגעי פוסט טראומה באמצעות נט"ל, שבו מתקבלות כ-350 שיחות אנונימיות מדי חודש וניתן מענה לכ-14 אלף בני משפחות נכים פוסט טראומתיים באמצעות טיפולים נפשיים, חונכות לילדים ועוד. כמו כן, נוספו בתים מאזנים שבהם ניתן טיפול לנכים במקרים ייחודיים.

מדינת ישראל מציינת השבוע את יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, שמתקיים השנה בסימן רפורמת "נפש אחת". גנץ אמר הבוקר, "לא נעצור עד שנשלים את הרפורמה. אני גאה בשינוי התפיסתי, בקידום התהליכים ובהתקדמות שעשינו בשיתוף עובדי אגף השיקום, ראשי הצוותים, ארגון נכי צה"ל וצה"ל. התחייבנו לשינוי עמוק ואנחנו מקיימים. אנחנו רק בראשית הדרך".

סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון, לימור לוריא: "יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה הוא היום שבו המדינה שמה בראש סדר העדיפויות את האנשים שהקריבו מנפשם וגופם למעננו. רפורמת נפש אחת מייצרת עבורנו הזדמנות אמיתית להבטיח את המענים והפתרונות לכך שנכי צה"ל יקבלו את הטיפול והשירות הטוב ביותר לו הם ראויים. זוהי חובתנו המוסרית והערכית כמדינה וכחברה לדאוג למען אלה שחרפו נפשם עבורנו".

יו"ר ארגון נכי צה"ל מסר בתגובה: "ביטול מבחן ההכנסה הוא בשורה של ממש עבור פצועות ופצועי צה"ל ואנו מודים למשרד הביטחון ולמשרד האוצר על שנענו לבקשתנו והבינו את הצורך בביטולו של המבחן, שפגע קשות בשיקומם של פצועות ופצועי צה"ל. ביטול מבחן ההכנסה הוא חלק משמעותי מרפורמה כוללת, רפורמת נפש אחת, אשר מביאה לשינוי עומק עבור פצועות ופצועי צה"ל".

ארגון נכי צה"ל בירכו על ההחלטה להפוך את יום ההוקרה ליום ממלכתי רשמי: "הפיכתו של היום לרשמי מוסרת מסר חשוב בדבר חשיבותם של פצועות ופצועי צה"ל למרקם חייה של מדינת ישראל ותרומתם העצומה לביטחונה של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully