וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרווח בין המנות ושאלת המחלימים: הקצוות הלא פתורים לקראת חיסון הילדים

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 8:05

כמיליון מנות מותאמות לבני 11-5 הגיעו לישראל, הממשלה נערכת עם תכנית לעידוד ההורים, ולאחר חודשים של ציפייה - המבצע ייפתח רשמית ביום שלישי. אלה הנושאים שעליהם יידרשו מומחי משרד הבריאות להסכים לפני יציאתו לדרך

בווידאו: שר הבריאות מבטיח שלא יכפו חיסוני ילדים/צילום: ערוץ הכנסת

ועדת החיסונים של משרד הבריאות תתכנס הערב (ראשון) כדי לדון בשאלות שנותרו לקראת תחילת מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה לילדים ביום שלישי. משלוח של כמיליון מנות במינון מותאם לבני 11-5 כבר הגיע לארץ, והממשלה נערכת עם קמפיין לשכנוע הורים לחסן את ילדיהם.

הסוגיה המרכזית שתעלה היא חיסון ילדים מחלימים. רוב חברי הוועדה אישרו להמליץ על מנה אחת של חיסון, אך תלו זאת בזמן ההחלמה. חלקם סבורים שנכון לתת את המנה שלושה חודשים לאחר ההחלמה, בדומה למבוגרים, אולם מחצית מהחברים סבורים שהדעיכה החיסונית בקרב ילדים שונה, ולכן יש לחכות שנה מיום ההחלמה על מנת לקבל חיסון. כך או כך, ההמלצה תהיה על מנה אחת בלבד.

בני נוער מתחסנים לקורונה במתחם של כללית, ירושלים, 09 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ההמלצה לתת מנה אחת בלבד לילדים מחלימים/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

נושא נוסף שטרם סוכם הוא המרווח בין מנות החיסון. כמו המבוגרים, גם הילדים יקבלו שתי מנות חיסון, אולם במינון נמוך יותר - 75%. חברי הצט"ם סברו שהירידה בתחלואה מאפשרת לרווח את המנות אחת מהשנייה, כפי שנעשה בבריטניה ומדינות נוספות, זאת כדי ליצור שכבת הגנה טובה יותר.

מבוגרים מקבלים את המנות במרווח של שלושה שבועות אחת מהשנייה, ושבוע לאחר מכן נחשבים מחוסנים. המטרה של משרד הבריאות היא לייצר זמן ארוך יותר של הגנה אצל הילדים, במיוחד לקראת חודש ינואר, אז תחלוף חצי שנה מזמן קבלת הבוסטר. אז, במשרד חוששים שתירשם ירידה ביעילות החיסון, כמו זו שנרשמה לאחר החיסון השני. עם זאת, בזמן שחלף מתחילת קבלת המנות השלישיות, ארבעה חודשים, לא נרשמה ירידה ביעילות הבוסטר.

בסוף החודש הקרוב תחלוף חצי שנה מאז החל מבצע החיסונים לגילאי 12-15, מה שיעלה לדיון את שאלת הצורך במנת בוסטר גם בגילאים אלה, מול הרצון לחכות עד לעלייה בתחלואה. הנתונים מראים כי גם אצלם נרשמה ירידה ביעילות שני החיסונים הראשונים, ולפני שהחל מבצע החיסונים הכולל, גילאים אלה היו הנדבקים והמדביקים העיקריים.

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש ושר הבריאות ניצן הורוביץ בדיוני סל התרופות, 24 באוקטובר 2021. אבשלום ששוני, פלאש 90
ניידות חיסונים בבתי ספר? אש והורוביץ/פלאש 90, אבשלום ששוני

בשל הצורך בנוכחות הורית בשעת החיסון, המבצע ייערך בקופות החולים. במשרד הבריאות שוקלים כי לאחר זמן מה יוזמנו ניידות חיסוני גם לבתי הספר היסודיים, על פי הצורך. ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש לשקול להקים ניידות חיסון בכניסה להופעות חנוכה ובכך לעלות את אחוז המתחסנים.

קופות החולים ערוכות לקבלת המנות ויפתחו את זימון התורים כבר מחר, כדי שראשוני המתחסנים יוכלו להגיע ביום שלישי. לפי הניסויים של פייזר, ילדים בגילאים אלו חוו תופעות לוואי מקומיות וחולפות, לעומת מבוגרים שחוו תופעות יותר קשות. כמו כן, לא נרשם אף דיווח של דלקת אוטם שריר הלב (מיקרוקרדיטיס) בטווח גילאים זה, מול יעילות של 90% מפני תחלואה קשה בקורונה והגנה מפני תסמונת המסכנות ילדים אחריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully