וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגיפה כבר לא מתכווצת: מקדם ההדבקה בקורונה עלה ל-1, מגמת ההקלות תימשך

עודכן לאחרונה: 19.11.2021 / 11:19

העלייה במקדם ההדבקה מעידה על שינוי מגמה בתחלואה, וכי בשלב זה המגיפה שבה להתפשט. עלייה קלה נרשמה גם בשאר מדדי התחלואה. השינוי מגיע 10 ימים לאחר כניסתן לתוקף של ההקלות בתו הירוק, אולם למרות זאת במשרד הבריאות לא צפויים לבקש לבטלן

בווידאו: משלוח חדש של חיסוני פייזר במחסנים של חברת טבע/מערכת וואלה!

מקדם ההדבקה בנגיף הקורונה עלה ל-1 - כך עולה מנתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר (שישי). הדבר מעיד על שינוי בקצת ההתפתחות של מגיפת הקורונה בישראל, וכי מגמת ההתכווצות שהייתה עד כה התהפכה. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי חלה עלייה מתונה יחסית בשאר מדדי התחלואה בישראל.

על פי הנתונים, אחוז הבדיקות החיוביות מאתמול עלה ל-0.71. 467 מאומתים חדשים התגלו אתמול, מתוכם 126 במצב קשה.

שינוי המגמה מגיע עשרה ימים בדיוק לאחר כניסתן לתוקף של ההקלות המסירות את התו הירוק והמסיכות בשטחים פתוחים. במשרד הבריאות לא יבקשו לסגת מההקלות, אלא יבדקו בימים הקרובים האם העלייה היא מקומית או שיש מקום לדאגה. במקביל מקווים שמבצע חיסוני הילדים יעזור להוריד את התחלואה ולהמשיך את הדעיכה.

בדיקות קורונה. ביה"ס יגאל אלון, ראשון לציון 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
עלייה במקדם ההדבקה/ראובן קסטרו

לקלחת הזו מצטרפת גם החלטת משרד הבריאות לפי במסגרת מתווה התיירות הנכנסת לישראל, יוכלו להגיע גם תיירים שאינם מחוסנים על פי ההגדרה הישראלית - כלומר בעלי חיסון טרי או בוסטר - או מחוסנים בחיסונים שאינם ניתנים בישראל דוגמת ספוטניק. החשש הוא שלצד העלייה בתחלואה הדבר עלול להוביל לחדירת וריאנט חדש מהר מאוד. על פי הערכות של משרד הבריאות הגל החמישי צפוי בינואר.

בתוך כך, מחר בבוקר צפויים לנחות בישראל חיסוני הילדים. ביום ראשון תתקיים ישיבה של צוות המומחים במשרד הבריאות (צט"ם) ובה יידונו סוגיות שטרם התקבלה החלה לגביהן בנושא זה, בהן מרווח בין מנות החיסון, ילדים מחלימים ומתן בוסטר לבני 15-12. מבצע החיסונים צפוי להתחיל באמצע השבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully