וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל מתחננת בפני הגרמנים להתחסן, צ'כיה מגבילה לא מחוסנים

קנצלרית גרמניה היוצאת קוראת להאיץ את מבצע חיסוני הבוסטר, במקביל לעידוד אזרחים רבים שטרם התחסנו בכלל: "זו הדרך לצאת מהמגיפה". בצ'כיה ובסלובקיה, שרשמו שיאי נדבקים, מטילים הגבלות על לא מחוסנים. ארגון הבריאות העולמי: רק באירופה נרשמה השבוע עלייה במספר המתים

בווידאו: מרקל קוראת להתחסן נגד קורונה/צילום: רויטרס

קנצלרית אנגלה מרקל אמרה היום (רביעי) כי מצב התפרצות נגיף הקורונה במדינה הוא "דרמטי". היא קראה להאיץ את חלוקת חיסוני הדחף וקרא לאלו החוששים להתחסן לשנות את דעתם על רקע התפשטות הגל הרביעי באירופה. לפי ארגון הבריאות העולמי, רק באירופה נרשמה השבוע עלייה במספר המתים - 5%, כשהזינוק בתחלואה ביבשת נמשך זה השבוע השביעי ברציפות.

גרמניה רשמה ביממה האחרונה 52,826 מאובחנים חדשים, זינוק של שליש בהשוואה לשבוע שעבר ושיא יומי נוסף, בנוסף ל-294 מתים, ובסך הכול 98,274 מאז פרוץ המגיפה. "זה לא מאוחר מדי לקבל את מנת החיסון הראשונה", אמרה מרקל בכינוס של ראשי ערים בגרמניה. "כל מי שמתחסן מגן על עצמו ועל אחרים. ואם מספיק אנשים יתחסנו, זו הדרך לצאת מהמגיפה".

רק 68% מהאנשים במדינה המאוכלסת ביותר באירופה מחוסנים במלואם - שיעור נמוך מהממוצע במערב אירופה. רק 5% מאזרחי גרמניה, שבה רבים מתייחסים בחשדנות לחיסונים, קיבלו את מנת הדחף.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בדיון בפרלמנט, 11 בנובמבר 2021. AP
מצב "דרמטי". מרקל/AP

מרקל, שמכהנת כקנצלרית מעבר מאז הבחירות בספטמבר, אמרה כי יש צורך במאמץ לאומי כדי להרחיב את ההפצה ההמונית של חיסוני הדחף. היא גם קראה לבכירי הממשל הפדרלי ולמנהיגים האזוריים, שייפגשו מחר, להסכים על צעד שיוביל להידוק ההגבלות על בסיס מספר החולים השבועי של מאושפזים בבתי החולים.

שר הבריאות של גרמניה, ינס ספהאן, אמר כי למדינה יש מספיק מנות עבור מי שרוצה לקבל את חיסוני הדחף, בין היתר אחרי שהיא דחתה את התכנית לתרום חיסונים למיזם הבינלאומי COVAX להפצתם בקרב מדינות עניות.

הסוציאל-דמוקרטים, הירוקים והדמוקרטים החופשיים, המנהלים משא ומתן להרכבת הממשלה הבאה, אמורים להציע שורה של צעדים למלחמה במגיפה בהצעת חוק שתעלה מחר לדיון בפרלמנט. הם רוצים לחייב את הנוסעים בתחבורה ציבורית ועובדים להציג תעודת חיסון, בדיקת קורונה שלילית או הוכחה להחלמה מהנגיף.

עוד בוואלה!

שני מיליון אוסטרים לא מחוסנים נכנסו לסגר: "המטרה - לגרום להם להתחסן"

לכתבה המלאה
אישה מתחסנת נגד נגיף הקורונה בתיאטרון הלאומי בפראג, צ'כיה 11 בנובמבר 2021. AP
שיאי תחלואה. חיסון לקורונה בפראג/AP

בצ'כיה ובסלובקיה השכנות נרשמו היום שיאים יומיים במספר הנדבקים, יום לפני שהן אמורות לאשר הגבלות חדשות לבלימת ההתפרצות. בצ'כיה, מספר המאובחנים היומי זינק ל-22,479, שעקף בקלות את השיא הקודם שנרשם ב-7 בינואר, בכמעט 5,000 מקרים. לפני קצת יותר משבוע, נרשמו כ-8,000 מאובחנים חדשים בלבד.

ראש ממשלת צ'כיה היוצא, אנדריי באביש, אמר כי הממשלה שוקלת כמה צעדים חדשים, כולל סגר על לא מחוסנים בדומה לאוסטריה השכנה. צעד נוסף שנשקל הוא להגביל את הכניסה לאירועים ציבוריים או למסעדות ולברים על בסיס תוצאות בדיקות קורונה.

סלובקיה רשמה 8,342 מקרים חדשים, מעל השיא הקודם של 7,244 מקרים שנקבע ביום שישי. ממשלת סלובקיה מתכננת הגבלות חדשות על לא מחוסנים מכיוון שבתי החולים במדינה מוצפים בחולי קורונה.

ראש ממשלת סלובקיה, אדוארד הגר, אמר שהקבינט שלו יצביע מחר על המלצות של קבוצת מומחים, בהן הטלת איסור על כניסת אזרחים לא מחוסנים לחנויות לא חיוניות, קניונים, חדרי כושר, בריכות, בתי מלון ואירועים ציבוריים המוניים. ההגבלות, אם יאושרו, יימשכו שלושה שבועות.

משרד הבריאות של סלובקיה אמר כי 81% מ-2,879 חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים לא התחסנו נגד הווירוס.

שיעורי החיסונים בצ'כיה ובסלובקיה הם מתחת לממוצע של 27 מדינות האיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully