וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני מיליון אוסטרים לא מחוסנים נכנסו לסגר: "המטרה - לגרום להם להתחסן"

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 13:46

הסגר הראשון מסוגו בעולם נכנס לתוקפו במדינה, שנפגעה קשה במיוחד מגל התחלואה באירופה וסובלת מעומס בבתי החולים. כעת, אזרחים שאינם מחוסנים וייצאו מביתם למטרה שאינה מוצדקת - יסתכנו בקנס. עם זאת, בינתיים, רחובות הערים ברחבי אוסטריה נראים עמוסים כרגיל

בווידאו: מסיבת עיתונאים שבה קאנצלר אוסטריה מודיע על סגר ללא מחוסנים/צילום: רויטרס

אוסטריה הכניסה היום (שני) לסגר כשני מיליון איש לא מחוסנים נגד נגיף הקורונה, למשך עשרה ימים לפחות. המשטרה הגבירה את הבדיקות כדי להבטיח את אכיפת הסגר הראשון מסוגו בעולם, אף שרחובות הערים נראו עמוסים כרגיל. מי שיפר את התקנות החדשות, שאינן חלות על בני 12 ומטה שאינם יכולים להתחסן, מסתכן בקנס.

הממשלה השמרנית במדינה, שבה חיים כתשעה מיליון איש, הגבילה את הלא מחוסנים ליציאה מבתיהם רק עבור מספר מצומצם של סיבות, כמו נסיעה לעבודה או קניות של מוצרים חיוניים. זאת במטרה להתמודד עם שיא בהתפרצות הקורונה במדינה, שבה שיעור המחוסנים במלואם הוא כ-65% בלבד, מהנמוכים במערב אירופה.

תוך לחיסוני קורונה בוינה, אוסטריה 14 בנובמבר 2021. רויטרס
תוך לחיסוני קורונה בווינה, אוסטריה, אתמול/רויטרס

אוסטריה היא בין המדינות שנפגעו באופן הקשה ביותר בגל הרביעי ברחבי אירופה, וכמה מדינות שוקלות להטיל מחדש סגרים. "המטרה שלי מאוד ברורה: לגרום לבלתי מחוסנים להתחסן, לא לסגור את הלא מחוסנים", אמר הקנצלר אלכסנדר שלנברג לתחנת הרדיו ORF, כשהסביר את יעדי הסגר שהוכרז אתמול.

עם תחילת הסגר, המשטרה עורכת בדיקות נוספות ושר הפנים קרל נהאמר אמר אתמול כי היא תבדוק את מצב החיסונים של האזרחים שבהם היא תיתקל. ואולם, קיים ספק רב, כולל בקרב בכירי מפלגת השלטון והמשטרה, אם ניתן לאכוף את הסגר ביעילות. כך, למשל, קשה לדעת אם אדם לא מחוסן נמצא בדרכו, כפי שמותר לו, או בדרך לרכוש מוצרים לא חיוניים, בניגוד לחוק.

עוד בוואלה!

עקב עלייה בתחלואה: משרד הבריאות שוקל להכריז על אוסטריה מדינה אדומה

לכתבה המלאה

אוסטרים רבים נותרו סקפטיים לגבי חיסונים, דעה שאותה מעודדת מפלגת החירות הימנית הקיצונית, השלישית בגודלה בפרלמנט. היא מתכננת לקיים ביום שבת מחאה נגד מדיניות הקורונה של הממשלה, שלטענתה תהפוך לא מחוסנים לאזרחים סוג ב'. מתנגדי המהלך הממשלתי מטילים ספק בחוקתיות שלו.

"הגוף שלנו, הזכות שלנו להחליט", נכתב על שלטים שהחזיקו בסוף השבוע כמה מאות מפגינים מחוץ ללשכת הקנצלר בווינה. אחת המפגינות אמרה כי היא "נלחמת על הזכויות שלי". לדבריה, "זאת אפליה מוחלטת מה שקורה כאן".

השבעת קנצלר אוסטריה, אלכסנדר שלנברג בוינה 11 באוקטובר 2021. רויטרס
"המטרה מאוד ברורה: לגרום לבלתי מחוסנים להתחסן". הקנצלר שלנברג/רויטרס

מנגד, פרופ' אווה שרנהאמר, מהאוניברסיטה הרפואית של וינה, אמרה כי הצעדים הללו הכרחיים בשל העומס על היחידות לטיפול נמרץ בבית החולים. "כבר עכשיו התחזיות אומרות שנגיע לקצה בתוך שבועיים", הזהירה.

בינתיים, מאז שנאסר בשבוע שעבר על לא מחוסנים להיכנס למקומות כמו מסעדות, בתי קפה, תיאטראות ורכבלי סקי, חלה עלייה במספר המתחסנים הראשונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully