וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו דלהי סוגרת את בתי הספר בשל זיהום אוויר כבד

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 14:07

בשל הערפיח האופף את בירת הודו, גם מפעלים הפועלים על פחם הושבתו זמנית ובית המשפט העליון שוקל אם להטיל סגר על העיר. חברות נקראו לעודד עובדים לעבוד מהבית. כמיליון הודים מתים מדי שנה בשל זיהום אוויר

בווידאו: זיהום אוויר בניו דלהי/צילום: רויטרס

בתי ספר בניו דלהי הושבתו היום (רביעי) עד להודעה חדשה וכמה תחנות כוח הפועלות על פחם נסגרו בשל הזיהום הכבד, כשכמה מדינות מחוז שכנות נקטו צעדים נוקשים בעקבות הוראת המשרד להגנת הסביבה.

בשל הערפיח האופף את העיר, במיוחד בשעות הבוקר, בית המשפט העליון של הודו שוקל אם ניו דלהי צריכה להיכנס לסגר. המשרד לאיכות הסביבה פרסם את ההנחיות הלילה כדי לבלום את הזיהום ולהראות לתושבים שהממשלה פועלת נגד המשבר הסביבתי הפוקד את הבירה כבר שנים.

מלבד סגירת בתי הספר, תופסק הפעילות באתרי הבנייה עד יום שבת ותיאסר נסיעת משאיות הנושאות סחורות לא חיוניות. המשרד גם הנחה את מדינות המחוז בהודו "לעודד" עבודה מהבית עבור מחצית מהעובדים בכל המשרדים הפרטיים.

למרות שיפור מסוים באוויר של ניו דלהי במהלך היומיים האחרונים, שיעור החלקיקים המסוכנים עדיין היה גבוה פי שבעה מהרמה הבטוחה והיו יותר מ-300 מיקרוגרם למטר בחלקים מסוימים בעיר. לפי ארגון הבריאות העולמי, הרמה הבטוחה היא 25 מיקרוגרם למטר. חזאים הזהירו כי זיהום האוויר יחמיר לפני שרוחות קרות בשבוע הבא יפזרו את הערפיח.

ערפיח בשמי ניו דלהי, הודו, 17 בנובמבר 2021. AP
ניו דלהי בראש רשימת הערים המזוהמות בהודו. ערפיח כבד בעיר, היום/AP

מוקדם יותר החודש, רמת איכות האוויר בבירה ירדה לסיווג "חמורה" והתושבים התמודדו חוו ימים רבים של זיהום אוויר חמור. בתגובה, בית המשפט העליון של הודו הורה לממשלה הפדרלית ולממשלות במדינות המחוז לנקוט אמצעים "מידיים ודחופים" כדי להתמודד עם המשבר.

חזאים הזהירו כי זיהום האוויר יחמיר לפני שרוחות קרות בשבוע הבא יפזרו את הערפיח.
מוקדם יותר החודש, רמת איכות האוויר בבירה ירדה לסיווג "חמורה" והתושבים התמודדו חוו ימים רבים של זיהום אוויר חמור. בתגובה, בית המשפט העליון של הודו הורה לממשלה הפדרלית ולממשלות במדינות המחוז לנקוט אמצעים "מידיים ודחופים" כדי להתמודד עם המשבר.

עוד בוואלה!

סין והודו לחצו, והסכם גלזגו רוכך ביחס לפחם: "אסון האקלים מתדפק על הדלת"

לכתבה המלאה
ערפיח בשמי ניו דלהי, הודו, 17 בנובמבר 2021. AP
בית המשפט העליון הגדיר את המצב כמשבר. ניו דלהי, היום/AP

בין הערים ההודיות הרבות המתקשות לנשום, ניו דלהי נמצאת בראש הרשימה מדי שנה. המשבר מעמיק במיוחד בחורף, כששריפת יבולים במדינות השכנות מתרחשת במקביל לירידה בטמפרטורות, והקור לוכד עשן קטלני. העשן מגיע לניו דלהי, וגורם להחרפת זיהום האוויר בעיר שבה חיים יותר מ-20 מיליון בני אדם.

גם פליטות מתעשיות הנעדרות טכנולוגיה לבקרת זיהומים, עשן זיקוקים מפסטיבלים ואבק בנייה גדלות בחדות בחודשי החורף. לפי כמה מחקרים, יותר ממיליון הודים מתים מדי שנה בגלל מחלות הקשורות לזיהום אוויר.

העיר ערכה כמה פעמים ניסויים והגבילה את מספר המכוניות על הכביש כדי להפחית את פליטת כלי הרכב, תוך שימוש באמצעים נגד ערפיח והפסקת פעילות הבנייה. ואולם, לצעדים אלו הייתה מעט מאוד השפעה ומומחים אומרים שהם אינם מועילים בטווח הארוך.

"הם נעשים רק כדי להבטיח שהמצב לא יחמיר, אבל הם לא פתרון קסם שינקו את האוויר מידית", אמרה אנומיטה רויצ'וודהורי, מנכ"לית המרכז למדע ולסביבה מניו דלהי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully