וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תותחי מים נגד אבנים: עימותים בין מהגרים לכוחות פולניים בגבול בלארוס

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 17:00

המשבר בגבול ממשיך להחריף, ובוורשה דיווחו על שני פצועים בשורות כוחות הביטחון והאשימו את משטר לוקשנקו בחימוש המהגרים ברימוני הלם. "העימות הזה עלול להימשך חודשים", הזהירה ממשלת פולין. פוטין ולוקשנקו שוחחו שוב, עיראק תתחיל להחזיר מהגרים

מהגרים משליכים אבנים מגבול בלארוס לעבר פולין/משרד ההגנה פולין

כוחות הביטחון בפולין הפעילו היום (שלישי) תותחי מים לעבר מהגרים שיידו אבנים מעבר לגבול עם בלארוס, שם מכונסים אלפי אנשים הנואשים להגיע לשטח האיחוד האירופי.

ערוץ השידור הציבורי בפולין TVP דיווח כי שומר במשמר הגבול נפצע בעימותים, שתועדו והופצו על ידי הממשלה ומשרד ההגנה בפולין ביום נוסף של החרפה במשבר בגבול. ממשרד הפנים של פולין נמסר כי שוטר נפצע קשה מחפץ שהושלך אל מעבר לגבול והוא פונה לבית חולים עם חשד לשבר בגולגולת.

משרד ההגנה של פולין האשים את הרשויות בבלארוס בחימוש המהגרים ברימוני הלם כדי לזרוק לעבר חיילים וכוחות משמר הגבול, ובניסיון לפרוץ קטע מהגדר בגבול.

"שימו לב, שימו לב, אם לא תמלאו אחר הפקודות, יופעל נגדכם כוח", הוזהרו המהגרים שהשליכו חפצים, בהם בקבוקים ובולי עץ, על ידי מערכת הכריזה בגבול. בתיעוד מהמקום נראו המהגרים משתמשים במקלות כדי לנסות ולפרוץ את הגדר.

עימותים בין מהגרים בגבול בלארוס לבין כוחות ביטחון של פולין, 16 בנובמבר 2021. רויטרס
עימותים בגבול בין פולין לבלארוס, היום/רויטרס

באירופה טוענים שבלארוס אחראית לניסיונות ההמוניים של המהגרים לפרוץ את הגבול, כנקמה על הסנקציות שהטיל האיחוד על משטרו של הרודן אלכסנדר לוקשנקו בשנה האחרונה, ונערכים להשית עיצומים נוספים עליה. מינסק מכחישה את הטענות "האבסורדיות" שהיא מנסה לערער את היציבות בגוש תוך שהיא זוכה לתמיכתה של רוסיה, בעלת בריתה הקרובה.

בלארוס, בעלת ברית קרובה של רוסיה, אמרה שהטענות שהיא עוררה את משבר הגבול הן "אבסורדיות". בסוכנות הידיעות הבלארוסית "בלטה" דווח כי לוקשנקו שוחח היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על המשבר. אתמול שוחח לוקשנקו עם קנצלרית גרמניה היוצאת אנגלה מרקל, והם דנו בסיוע למהגרים התקועים בגבול. זו הייתה שיחה ראשונה בין מנהיג מערבי ללוקנשקו מאז הבחירות לנשיאות באוגוסט שעבר, שבתוצאותיהן לא מכירים באירופה ובארצות הברית.

עוד בוואלה!

פוטין הפך את המהגרים לנשק, ופוגע בבטן הרכה של אירופה

לכתבה המלאה
עימותים בין מהגרים בגבול בלארוס לבין כוחות ביטחון של פולין, 16 בנובמבר 2021. רויטרס
"אנחנו עומדים בפני אויב בלתי צפוי". כוחות פולנייים בגבול, היום/רויטרס

דובר ממשלת פולין אמר שהממשלה שוקלת אם לפתוח בהתייעצות רשמית על המשבר עם בעלות בריתה בנאט"ו. "אנחנו נערכים לתוצאה פסימית - שהעימות הזה עלול להימשך חודשים", אמר דובר ממשלת פולין, פיוטר מולר, במסיבת עיתונאים. מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר שהוא מודאג מאוד מהאופן שבו בלארוס מסכנת את חייהם של המהגרים. לפחות שמונה מהם מתו באזור הגבול המיוער בין בלארוס לפולין בשבועות האחרונים.

מפה - 
גבול בלארוס - פולין. אתר רשמי, מערכת וואלה!
מפה - גבול בלארוס - פולין/מערכת וואלה!, אתר רשמי

על פי הרשויות בפולין, יותר מ-20 אלף כוחות משטרה, משמר גבול וצבא מתגברים את הגבול שבו התאספו מהגרים ליד העיירה הפולנית קוזניצה. על פי ההערכות, כ-4,000 מהגרים נמצאים בגבול. רבים אומרים שהרשויות בבלארוס לא מאפשרות להם לחזור למינסק.

מנהיג מפלגת השלטון בפולין, ירוסלב קצ'ינסקי, אמר כי ארצו עומדת בפני מלחמה היברידית. "יש לנו מלחמה היברידית, אבל מלחמה ממשית, עם נשק, לא נמצאת באופק. אנחנו עומדים בפני אויב בלתי צפוי", אמר קצ'ינסקי לתחנת הרדיו הציבורית.

במקביל, עיראק ארגנה טיסת פינוי שתצא ממינסק ביום חמישי. עד כה, בין 150 עד 200 אזרחים עיראקים שכבר היו במינסק נרשמו לטוס בחזרה לארצם. עיראקים אחרים התקועים בגבול התקשו להירשם. "אנחנו עובדים על זה עם הרשויות הבלארוסיות", אמר הקונסול של עיראק לרוסיה ולבלארוס, מג'ד אל-קינני. "המספר משתנה, כי אנשים תקועים בגבול בלארוס עם פולין או ליטא ועד כה הם לא קיבלו אישור לחזור למינסק על ידי השלטונות הבלארוסים", אמר הקונסול.

בליטא, שגובלת אף היא בבלארוס, אמרו הרשויות שהן עצרו 47 אנשים שניסו להתקרב לגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully