וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "את נושא הדיור אי אפשר לפתור בשבוע, זאת הירושה שקיבלנו"

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 8:23

בריאיון ברדיו ל-103FM אמר שר האוצר כי בנוסף לירושה הלא טובה שקיבלו מהממשלה הקודמת, הריבית הנמוכה גם היא סיבה לעלייה. "זה הדחף לאותן משכנתאות רבות שהציבור לקח מחודש מאי". על ה"חריקות" בקואליציה השיב: "עובדה שהעברנו תקציב"

בווידאו: ליברמן הכריז על עסקת חבילה להעלאת שכר המינימום/צילום: לע"מ

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר הבוקר (שלישי) בריאיון ברדיו 103FM כי עליית מחירי הדיור בארץ קשורה לריבית הנמוכה, שבין השאר מוכתבת על ידי ארצות הברית לשאר העולם. "הריבית הנמוכה זה הדחף לאותן משכנתאות רבות שהציבור לקח מחודש מאי, שברנו שיאים מאז חורבן הבית השני", אמר.

אולם שר האוצר אמר כי הריבית הנמוכה היא לא הסיבה היחידה, אלא גם הירושה שקיבלו מהממשלה הקודמת. "אני מחויב להגיד רק את האמת, וזו הירושה שקיבלנו. הממשלה הזאת קמה ביוני השנה, וכדי לספק את הביקוש, המדינה חייבת לבנות כל שנה לפחות 60 אלף יחידות דיור. מה שנבנה בשנת 2020 זה פחות מ-48 אלף יחידות, יש פה פיגור מתמשך".

ליברמן אמר כי הסיבה לעליית המחירים בנוסף לירושה שקיבלו היא "ללא ספק הריבית הנמוכה ביותר. זה הדחף לאותן משכנתאות רבות שהציבור לקח מחודש מאי, שברנו שיאים מאז חורבן הבית השני".

שר האוצר אביגדור ליברמן בסיכום דיוני התקציב, 3 בנובמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"זאת הירושה שקיבלנו". ליברמן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

הישג מבחינת הממשלה לפי שר האוצר יהיה אם "תוך 3 שנים נגיע למצב שאנחנו בונים 70 אלף יחידות דיור. זה המינימום שקבענו.

על עליית מחירי המוצרים וירידת הדולר אמר כי "יש פה כמה היבטים, קודם כל יש עליית מחירים מטורפת בעולם גם בתחום ההובלה הימית. בפחות משנתיים מחירים ההובלה הימית עלו ב־776%, זה משפיע על הדיור כי חלק גדול מהמפרט של כל דירה, קרמיקה, שיש וכו'. הדולר יורד כי יש לנו מאזן תשלומים חיובי, יש עודף במאזן התשלומים בין 26-24 מיליארד דולר לכן השקל מאוד חזק".

בנושא הפוליטי נשאל שר האוצר על הרכב הקואליציה והחריקות שהחלו להישמע בה, בין היתר מצדם של שרת הפנים איילת שקד ויו"ר רע"ם מנסור עבאס. "היה ברור שיהיו חריקות אבל בסופו של דבר הממשלה מתפקדת, עובדה שהעברנו תקציב וחתמנו על עסקת חבילה גם קודם במבחן החשוב של בחירת נציגי הכנסת לוועדה למינוי שופטים הקואליציה עבדה וניצחה".

דיוני מליאת הכנסת לקראת אישור התקציב, 2 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
"לא יוצאים למלחמה, מגינים על עצמנו". ליברמן ועבאס בדיוני העברת התקציב, נובמבר/ראובן קסטרו

בהמשך ישיר ל"חריקות", אמר ליברמן כי בנושא הביטחוני במידה ויפתח סבב נוסף מול חמאס "נעשה בדיוק מה שצריך לעשות הרבה יותר טוב מהממשלה הקודמת. אנחנו לא יוצאים למלחמה, אנחנו מגנים על עצמנו".

על נתניהו אמר: "הוא פשוט הפסיק לעניין אותנו לפחות אותי הוא הפסיק לעניין. אני ראיתי אדם שטועה פעם אחר פעם בהצבעות, הצביע לשמחתי עם הקואליציה. הוא לא מעניין פשוט. רוצים לדבר על נתניהו? תפנו לדובר הליכוד אני לא מתכוון להתייחס, פשוט לא מעניין".

שר האוצר התייחס גם לקטטת הענק בין שתי חמולות מחוץ לבית החולים סורוקה בבאר שבע. "זה חצית קו אדום זו לא תופעה שהתחילה בשבוע האחרון ובחודש יוני. הוספנו מיליארד שקל למשטרת ישראל, אלף ומאה שוטרים למצבת כוח אדם, העמדנו לרשותם כלים טכנולוגיים ואנחנו באמת מבינים שזה לא שינוי של יום אחד אבל לפחות גם בתקציב הזה יש ביטוי משמעותי לא רק במילים אלא במספרים, בשקלים, לאותו סדר עדיפויות שדיברתי עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully