וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנים ודקירות בפתח בית החולים - צמוד לרכב אכיפה עירוני: תיעוד הקטטה בסורוקה

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 18:54

מצלמות האבטחה בכניסה לבית החולים תיעדו את קטטת הענק ובסרטון רואים כיצד המשתתפים מיידים אבנים נמרצות ואזרחים אחרים נסים מהמקום. במהלך הקטטה, שעוררה ביקורת חריפה על היעדר המשילות בדרום, נפצעו 4 בני אדם ו-19 נעצרו

בווידאו: תיעוד הקטטה בפתח בית החולים סורוקה/צילום: מצלמות אבטחה

מצלמות האבטחה בכניסה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תיעדו את קטטת הענק שאירעה אמש (ראשון) בכניסה למקום. בסרטון רואים כיצד המשתתפים, בני משפחות טלאלקה ואלקסאסי, מיידים אבנים נמרצות ואזרחים אחרים נסים מהמקום - כל זאת כשניידת אכיפה עירונית נמצאת בזירה. במהלך הקטטה, שעוררה סערה על היעדר המשילות בדרום, נפצעו ארבעה בני אדם ו-19 נעצרו. בהמלכה, נשמעו קולות ירי במקום.

בית החולים מסר הערב כי שלושה מתוך ארבעת הנפגעים שוחררו ואחד נוסף מאושפז במצב בינוני. "ההתרחשות האלימה שהגיעה לשערי חדר המיון וסיכנה את המטופלים ואת עובדי בית החולים, ממחישה לנו עד כמה המצב חמור", אמר ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי. "בית חולים הוא סמל למקום שבו אזרחים באים לטיפול ולהחלמה וככזה יש לשמור עליו ביתר שאת ולכן אנו דורשים שיינקטו פעולות נמרצות לשמירה על שלום באי בית החולים וצוותו".

יריות, אבנים ודקירות - תיעוד הקטטה בפתח בית החולים סורוקה
15.11.21. מצלמות אבטחה, צילום מסך
תיעוד מהכניסה למיון בסורוקה/צילום מסך, מצלמות אבטחה

אחת הביקורות החריפות שנשמעו לאחר האירוע הייתה של ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ'. הוא תקף את הממשלה, והאשים כי מצב הביטחון האישי בדרום הגיע עד כדי "אובדן שליטה של מדינת ישראל", כלשונו. "הדרישה שלנו היא להתחיל לפעול לפרק את המיליציות", הדגיש דנילוביץ', "מדינה שיודעת להגיע לארכיון הגרעין האיראני צריכה לדעת לטפל בחמולות". הוא אמר את הדברים ברקע שורת תקריות אלימות שאירעו בזמן האחרון, ובפרט אחרי הקטטה מרובת המשתתפים.

גם ראשי רשויות בדואיות בנגב הביעו הבוקר סלידה מאירוע האלימות. "אנחנו מגנים בכל תוקף את המעשה הנפשע הזה, זה מקומם ומכעיס שעושים דבר כזה". אמר פאיז אבו סייהבן, ראש העיר רהט. "קדושת בית חולים היא כמו קדושת מסגד".

הוא קרא למשטרה לטפל ביד קשה במקרה וקרא לתושבים לשמור על איפוק. "לתושבי באר שבע והסביבה אני רוצה לומר שכולנו בספינה אחת, כולנו סובלים מאלימות ופשיעה, כולנו נושאים עיניים יחד לעבודתם של גורמי האכיפה. אל תפלו לגזענות ושנאת האחר, האלימות המשתוללת היא אסון של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully