וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 מיליון בבית, היתר נערכים לחג המולד: ישראלים באוסטריה מספרים על הסגר הראשון מסוגו

אלון נעים

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 7:49

ההגבלות הנוקשות נאכפות על התושבים שסירבו להתחסן נגד קורונה, בזמן שהרחובות מתמלאים באווירת החג הקרב. אזרחים ישראלים שחיים במדינה אומרים כי פוליטיקאים עושים סיבוב על אזרחים תמימים ומשתפים אודות פעולות האכיפה הנוקשות של הרשויות: "זה הכול בגללם"

בווידאו: מסיבת עיתונאים שבה קאנצלר אוסטריה מודיע על סגר ללא מחוסנים/צילום: רויטרס

באוסטריה החלו לאכוף אתמול (שני) סגר על כשני מיליון איש לא מחוסנים נגד קורונה - ויממה וחצי מאז כניסתו של הצעד חסר התקדים נשמעת ביקורת על האוכלוסייה שבחרה שלא להתחסן ולהשאיר את הווירוס במדינה. ישראלים שחיים במדינה אומרים כי פוליטיקאים מתנגדי חיסונים עושים סיבוב על אזרחים תמימים, ומשתפים אודות פעולות האכיפה הנוקשות של הרשויות.

חוה בוגייר, רופאה ומנהלת קליניקה לשיקום המתגוררת בווינה, אמרה כי ההגבלה הראשונה מסוגה היא ניסיון להציל את המצב ולהכריח בעקיפין את הלא מחוסנים להתחסן. לדבריה, יש מי שמנצל את המצב לרווח פוליטי. "באוסטריה יש כ-30% מהאוכלוסייה שנגררים אחרי כאלה שרוצים לעשות מזה נשק פוליטי, כמו עלילות הדם בימי הביניים".

"יתר האוכלוסייה, ואני נמנית עמה, סובלים מן המצב. עכשיו מסרבי החיסון מנסים לצאת לרחוב ולעשות מהומות", היא המשיכה. "דעתי כרופאה שהחזון הכרחי להצלת חיי אדם ותפקוד שרותי הבריאות. זוהי בעיה רפואית ולא פוליטית".

תוך לחיסוני קורונה בוינה, אוסטריה 14 בנובמבר 2021. רויטרס
מהלך הכרחי. תור לחיסונים בווינה, אתמול/רויטרס

המשטרה באוסטריה הגבירה את הבדיקות כדי להבטיח את אכיפת הסגר, אף שרחובות הערים נראו עמוסים כרגיל. מי שמפר את התקנות החדשות, שאינן חלות על בני 12 ומטה שאינם יכולים להתחסן, מסתכן בקנס.

הממשלה השמרנית במדינה, שבה חיים כתשעה מיליון איש, הגבילה את הלא מחוסנים ליציאה מבתיהם רק עבור מספר מצומצם של סיבות, כמו נסיעה לעבודה או קניות של מוצרים חיוניים. זאת במטרה להתמודד עם שיא בהתפרצות הקורונה במדינה, שבה שיעור המחוסנים במלואם הוא כ-65% בלבד, מהנמוכים במערב אירופה.

עוד בוואלה!

שני מיליון אוסטרים לא מחוסנים נכנסו לסגר: "המטרה - לגרום להם להתחסן"

לכתבה המלאה
הבוקר שאחרי מתקפת הטרור בוינה, אוסטריה, 3 בנובמבר 2020. רויטרס
שוטרים ברחובות וינה/רויטרס

אבי פיין-חן, ישראלי המתגורר בווינה ובעלים של חברת גאיה תיירות לחופשות יוקרה, סיפר כי בשווקי חג המולד המתחילים לפעול נעשית אכיפה ובדיקות מחמירות בניסיון למצוא את הלא מחוסנים. הוא פירט על ההגבלות שנאכפות בשטח ואמר: "למי שמחוסן החיים מתנהלים באופן נורמלי, אבל למי שלא, מתאפשר לצאת מהבית אך ורק לטיפול רפואי וקניית מזון או לעבודה חיונית". לדבריו, בשטחים פתוחים אין חובת עטיית מסכות.

"זו אחריות שיש לכל תושב"

מיכאל קנר, מהנדס תוכנה המתגורר בבירה, אמר כי "הסגר הנוכחי ללא מחוסנים הוא הכרחי וגם חשוב. כבר עצם ההודעה על הסגר לפני כשבוע גרם לאנשים להתחסן, במילים אחרות: זו מוטיבציה להתחסן".

עוד הוא אמר: "אני רוצה לדעת שכשאני הולך לחדר כושר או למסעדה שאני בטוח ושאצא משם בריא. אני רוצה לדעת כשאני פוגש את סבתא או סבא שלי שאני לא מסכן אותם. זו אחריות שיש לכל אזרח ולכל תושב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully