וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו תקף את חוק הגבלת הכהונה: "גדעון, תוריד את הווסאח"; סער: "הוא חי בסרט"

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 16:00

יו"ר האופוזציה האשים כי ההצעה שאושרה בוועדת השרים לחקיקה היא בגדר "חוק איראני שלא קיים בשום דמוקרטיה פרלמנטרית". שר המשפטים השיב: "דברי הבל, רק לפני כמה חודשים באת עם הצעה דומה. אז זה היה דמוקרטי? יש רוב אדיר של ישראלים שתומכים בחוק"

בווידאו: נתניהו וסער תוקפים זה את זה על רקע החוק להגבלת כהונת רה"מ/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו (ליכוד) תקף היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד את הצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה שאושרה בוועדת השרים לחקיקה, ואת הצעת החוק המונעת מאדם הנאשם בפלילים להרכיב את הממשלה. נתניהו כינה את ההצעות "חוקים איראניים וסוריים", והאשים את ראשי הקואליציה בפגיעה ברצון הציבור. שר המשפטים הגיב על הדברים בביטול ואמר כי נתניהו "חי בסרט".

"הם מנסים להעביר חוק איראני שאמור בעצם להביא למצב שמי שיכול לנצח בבחירות לא ינצח בבחירות", האשים נתניהו, "אבל יש בעיה להעביר חוק איראני כי מה שמסכן אותם זה שרצון הציבור יבוא לידי ביטוי. החוק הזה בוטה מדי אז הם מתחילים בחוק מקדים - חוק הגבלת כהונה שלא קיים בשום דמוקרטיה פרלמנטרית. בדמוקרטיה מי שקובע מי ינהיג אותו זה הציבור ולא חוק שרירותי שיעביר את הכוח לפקידים או פוליטיקאים".

רה"מ, נתניהו במהלך נאומו בפתח ישיבת מפלגתו בכנסת 8 בנובמבר 2021. שלו שלום, TPS
"זה לא יעזור להם. אי אפשר לעצור את הציבור". נתניהו/TPS, שלו שלום

"זה לא יעזור להם. אי אפשר לעצור את הציבור. אנחנו ננצח, ניקח את כל החוקים האלה ונשליך אותם לפח, ונחזיר לעם את רצון העם", המשיך נתניהו. "אני אומר לגדעון [סער, שר המשפטים - י.א], שחרר את הווסאח, תפסיק עם הפוזות, כולם מבינים מה אתם רוצים לעשות גם בכנסת וגם בתקשורת - קבל את רצון העם, זה בסוף הדבר היחיד שיקבע ויחליט".

שר המשפטים גדעון סער הגיב לדברים בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה, ובירך על אישור החוק בוועדת השרים לחקיקה. "אני שמח שכל שותפות הממשלה התאחדו אתמול לעשות תיקון חשוב של הגבלת כהונה", אמר סער.

"שמעתי את דברי ההבל של יו"ר האופוזיציה שאמר שזה לא קיים בשום דמוקרטיה פרלמנטרית. נתניהו שלח אליי שליחים רק לפני כמה חודשים כדי להקים ממשלה והציע לי לחוקק חוק הגבלת כהונה ואפילו הסכים לחוקק אותו רטרואקטיבי כך שיישארו לו לכהן רק כמה שנים. כנראה שלפני כמה חודשים זה היה דמוקרטי ועכשיו זה הפך לפתע לא-דמוקרטי. נתניהו חי בסרט, לא יודע אם בסרט איראני או סרט סורי. יש רוב אדיר של ישראלים שתומכים בחוק הזה. אנחנו נעביר את החוק הזה ונתניהו לא יצליח לבטל אותו".

עוד בוואלה!

השרים אישרו פה אחד את חוק הגבלת כהונת ראשי ממשלה ל-8 שנים

לכתבה המלאה
יו"ר תקווה חדשה גדעון סער בישיבת סיעה, 25 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"נתניהו חי בסרט". סער/פלאש 90, יונתן זינדל

גם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, התייחס לנושא בפתח ישיבת סיעת יש עתיד. "הבטחנו וקיימנו", אמר לפיד על קידום החוק. "יש עתיד נלחמת על החוק הזה מיום הקמתה. בשביל זה הקמנו ממשלה. בשביל לעשות את כל הדברים שהבטחנו לאזרחי ישראל".

"זה לא סוף התהליך, יש עוד דרך לעשות, אבל אם רוצים לשנות את המדינה - זו הדרך. להקים ממשלה, להעביר תקציב, ואז ללכת ולהתחיל לקיים את ההבטחות אחת אחת. את החוק הזה אנחנו מעבירים יחד עם שר המשפטים, גדעון סער, שהוביל מהלך חכם ומדויק. עבודה משותפת, בדיאלוג הדוק. כמו שאת התקציב העברנו עם השר ליברמן, ואת השוויון בנטל נעביר עם השר גנץ. יש גם יתרון במבנה המורכב של הממשלה הזו. הוא מכריח אותנו לדבר. לשתף פעולה עם אנשים שונים מאתנו. זה מה שהמרכז הישראלי תמיד אמר: בואו נתרכז במטרות המשותפות שלנו, לא במה שמפריד ומפלג", אמר לפיד.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully