וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל רעייתו גאולה, שר המשפטים סער לא יוכל לעסוק בתאגיד "כאן"

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 12:44

בחוו"ד שהגיש מנדלבליט על הסכם ניגוד העניינים של שר המשפטים, נקבע כי לנוכח עבודת רעייתו, הוא יהיה מנוע מלעסוק בנושאים הקשורים אליו. סער גם יצטרך להימנע מעיסוק בערבים ל"תקווה חדשה" ולאיש העסקים יונתן קולבר, יו"ר חברת קנאביס רפואי גדולה, ברקע הרפורמות בשוק

בווידאו: היועמ"ש, מנדלבליט בכנס בנושא "אתיקה של נבחרי ציבור", באוניברסיטת ת"א/מערכת וואלה!

שר המשפטים גדעון סער יהיה מנוע מלטפל בעניינים הנוגעים בתאגיד השידור הציבורי, לנוכח עבודתה של רעייתו גאולה אבן, עיתונאית ומגישה ב"כאן" - כך עולה מחוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לגבי הסכם ניגוד העניינים של סער, שהוגשה אתמול (ראשון) והגיעה לידי וואלה!.

בחוות הדעת הנחה מנדלבליט את סער להימנע מכל עניין "הנוגע במישרין" לתאגיד השידור הציבורי, ולפנות אליו לייעוץ והנחיות נוספות בכל נושא רוחבי בתחום התקשורת והעיתונות שעשוי להיות לו השלכות על ההכנסות או האינטרסים של "כאן". כמו כן, קבע היועץ המשפטי לממשלי כי סער לא יוכל לקבוע את גופי התקשורת שבהם יפורסמו תשדירים והודעות חסות מטעם משרד המשפטים.

גדעון סער וגאולה אבן, בישיבת הסיעה הראשונה ביום השבעת הכנסת, 30 באפריל 2019. ראובן קסטרו
סער ורעייתו גאולה אבן/ראובן קסטרו

סוגיה נוספת שעולה ממכתבו של מנדלבליט נוגעת לערבויות שקיבלה תקווה חדשה בבחירות האחרונות, באופן כללי ובפרט - ערבות של 4 מיליון שקלים, שהתקבלה מאיש העסקים יונתן קולבר, יו"ר חברת פנאקסיה, מהגדולות בארץ בתחום הקנאביס הרפואי. בשבועות האחרונים, ברקע מהלכים של הקואליציה לקידום חקיקה בתחום הקנאביס, עלו סימני שאלה וביקורת בליכוד על כך שסער נמצא בניגוד עניינים.

"יש לראות בערבויות שניתנו למפלגה ככאלה שיכולות להקים מבחינתך באופן אישי חשש לניגוד עניינים", כתב היועץ, וקבע כי סער יידרש להימנע מלטפל בעניינים שנוגעים לערבים של המפלגה או לחברות ותאגידים שבשליטתם, עד תום כהונת הכנסת הנוכחית. ככל שסער יידרש לטפל בעניין שיש לו נגיעה עקיפה לאחד הערבים, הוסיף מנדלבליט בחוות הדעת, עליו לפנות לקבלת ייעוץ והנחיות מתאימות מהיועמ"ש, לפחות לשנתיים הקרובות עד שייפקעו הערבויות.

עוד בוואלה!

השרים אישרו פה אחד את חוק הגבלת כהונת ראשי ממשלה ל-8 שנים

לכתבה המלאה
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט 17 ביוני 2021. ראובן קסטרו
מנדלבליט/ראובן קסטרו

תקווה חדשה קיבלה ערבויות מ-11 ערבים שונים בסכומים שנעים בין 200 אלף ל-4 מיליון שקלים. הערב היחיד שחוות הדעת מתייחסת אליו בשמו ובאופן פרטני הוא קולבר, שעומד בראש אחת החברות הגדולות והוותיקות בישראל בתחום הקנאביס הרפואי ונתן את הערבות הגבוהה ביותר של תקווה חדשה בבחירות האחרונות.

"בימים אלה, הממשלה שוקלת שורה של רפורמות אפשריות בתחום הקנאביס. רפורמות אלו עשויות להשפיע במישרין ובאופן משמעותי על החברה עמה קשור מר קולבר, ולנוכח האמור לעיל, עלול לכאורה להתעורר חשש לניגוד עניינים בטיפול שלך ברפורמות אלו", נכתב בחוות הדעת. בהמשך, היועץ מציב בפני סער הגבלות בשתיים משלוש הרפורמות הגדולות בתחום הקנאביס: סער יצטרך לפנות ליועמ"ש ולקבל הנחיות בכל פעם שיידרש לעסוק בקבלת החלטות הנוגעות לרפורמה בייצוא הקנאביס הרפואי והרפורמה בלגליזציה. לרפורמת אי הפללה, כתב היועץ, אין השפעה משמעותית על החברה של קולבר ולכן אין מניעה שסער יעסוק בקידומה.

באשר לחוק הקנאביס הרפואי של חברת מפלגתו של סער, ח"כ שרן השכל, שעבר בקריאה טרומית בכנסת בחודש שעבר, ציין היועמ"ש כי כבר פרסם חוות דעת שקבעה כי הצעת החוק לא משנה באופן מהותי את המצב הקיים בנוגע לשוק הקנאביס הרפואי, ולא צפויה להשפיע באופן ייחודי על החברה של קולבר, ולכן אין מניעה שסער יעסוק בה. עוד עולה מחוות הדעת, כי סער מסר ליועץ שלא ידע על הקשר של קולבר לתחום הקנאביס עד לפנייה תקשורתית שקיבל באוגוסט האחרון. כמו כן, לדבריו, ההלוואה בגינה נתן קולבר ערבות למפלגה הוחזרה, ולכן הערבות כבר ממילא פקעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully