וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלל המלחמה: טליבאן ערך מצעד צבאי עם כלי רכב ונשקים אמריקניים בקאבול

15.11.2021 / 10:00

הארגון ממשיך בתהליך הפיכתו מכוח מורד לצבא סדיר, ואנשיו קיימו מפגן בבירת אפגניסטן שבו נסעו במשוריינים אמריקניים ואחזו ברובים מתוצרת ארה"ב. הצבא הפרו-מערבי הותיר מאחוריו ציוד מערבי רב עם קריסתו בקיץ

מצעד צבאי בקאבול, אפגניסטן 15 בנובמבר 2021. רויטרס
הופכים לצבא קונבנציונלי. חיילי טליבאן בנגמ"שים אמריקניים בקאבול, אתמול/רויטרס

כוחות טליבאן ערכו אתמול (ראשון) מצעד צבאי בקאבול עם כלי רכב משוריינים אמריקניים ומסוקים רוסיים, במפגן שמראה את השינוי המתמשך בהפיכתם מכוח מורד לצבא קבע סדיר.

טליבאן פעל כארגון גרילה במשך שני עשורים, אך הוא ניצל את מלאי הנשק והציוד הגדול שנותר מאחור כשהממשלה הפרו-מערבית התמוטטה באוגוסט כדי לחזק את שורותיו. דובר משרד ההגנה מסר כי המצעד ציין את סיום הכשרתם של 250 חיילים.

במהלך התרגיל, עשרות רכבי אבטחה משוריינים אמריקניים מדגם M117 נסעו באטיות במעלה ובמורד כביש ראשי בקאבול, כשמסוקי MI-17 מתוצרת רוסיה חגים מעליהם. חיילים רבים נשאו רובי M4 אמריקניים.

מצעד צבאי בקאבול, אפגניסטן 15 בנובמבר 2021. רויטרס
מחליפים את הגלימות במדים. חיילי טליבאן, אתמול/רויטרס

רוב הנשק והציוד שכוחות טליבאן משתמשים בו כעת סופק על ידי וושינגטון לממשלה הקודמת בקאבול במטרה לבנות כוח לאומי אפגני המסוגל להילחם בטליבאן. כוחות אלה קרסו במהירות עם בריחתו של נשיא אפגניסטן אשרף גאני מהמדינה, ואפשרו לטליבאן להשתלט על נכסים צבאיים גדולים.

בכירים בטליבאן אמרו כי טייסים, מכונאים ומומחים אחרים מהצבא הלאומי האפגני לשעבר ישולבו בכוח חדש, שגם החל ללבוש מדי צבא קונבנציונליים במקום הבגדים האפגנים המסורתיים שלובשים בדרך כלל לוחמי הארגון.

אימת טליבאן

4 נשים אפגניות הוזמנו לבית לקראת "טיסת פינוי". כולן נרצחו במקום

לכתבה המלאה
מצעד צבאי בקאבול, אפגניסטן 15 בנובמבר 2021. רויטרס
טייסים רבים נמלטו מהמדינה אחרי נפילתה בידי טליבאן. מסוק בשמי קאבול, אתמול/רויטרס

לפי דוח שפורסם בסוף השנה שעברה על ידי המפקח הכללי לשיקום אפגניסטן, ממשלות ארצות הברית העבירו לממשלת אפגניסטן מ-2002 עד 2017 ציוד ושירותים ביטחוניים בשווי של יותר מ-28 מיליארד דולר, כולל כלי נשק, תחמושת, כלי רכב, מכשירי ראיית לילה, מטוסים ומערכות מעקב.

חלק מהמטוסים הוטסו למדינות מרכז אסיה השכנות על ידי כוחות אפגניים שנמלטו מטליבאן, אך הארגון ירש מטוסים אחרים. עדיין לא ברור כמה מהם נותרו מבצעיים.

עם נסיגת הכוחות האמריקניים, הם השמידו יותר מ-70 מטוסים, עשרות כלי רכב משוריינים והשביתו את מערכות ההגנה האווירית לפני שעזבו את המדינה דרך נמל התעופה הבינלאומי בקאבול בסיומו של מבצע פינוי כאוטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully