וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי שכונת גבעת עמל מפונים מבתיהם: "בושה"

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 18:25

כ-40 משפחות מתבצרות בבתיהן וצועקות לעבר השוטרים. המשטרה קראה לתושבי המתחם להישמע להנחיותיה ולשמור על הסדר הציבורי: "תגלה אפס סובלנות". הפינוי החל ב-2014, על מנת לבנות במקום מאות דירות יוקרה בשני מגדלים

בווידאו: תושבי שכונת גבעת עמל מפונים מבתיהם/צילום: דף הפייסבוק של גבעת עמל, דובורת משטרת ישראל ופייסבוק צדק חברתי חדר המצב

פינוי שכונת גבעת עמל בתל אביב החל היום (שני). כ-40 משפחות מתבצרות בבתיהן וצועקות "בושה" לעבר השוטרים. במתחם נתלו שלטים נגד שרת הפנים איילת שקד, שר המשפטים גדעון סער וראש עיריית תל אביב, רון חולדאי: "ברגע האמת מתחמקת", "ברגע האמת אדיש", "מנותק".

המשטרה ומשמר הגבול נערכו משעות הבוקר בשיתוף צוותי כבאות והצלה, מד"א, נציגי הרשות המקומית וגופים אזרחיים נוספים. בשל עומסי תנועה הצפויים בצירים הסובבים את המתחם, ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע למקום ולבחור בדרכים חלופיות.

המשטרה קראה לתושבי המתחם להישמע להנחיותיה, לשמור על הסדר הציבורי ולאפשר לקבלן הביצוע ליישם את ההחלטה השיפוטית והבהירו: "המשטרה תגלה אפס סובלנות לכל גילויי אלימות או סיכון כלפי מי מהנוכחים במתחם".

פינוי משפחות מגבעת עמל   15 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
פינוי גבעת עמל/ראובן קסטרו

מלשכת שר המשפטים נמסר בתגובה לפינוי כי "ראש המטה לשעבר של שר המשפטים עשה ניסיון לסייע לצדדים השונים, במטרה להגיע לפתרון הסוגיה. לאחר שבחרו הצדדים לא לחתום על ההסכם, הניסיון לא צלח".

עוד בוואלה!

"ממררים את רגעיה האחרונים": בת 82 מגבעת עמל קיבלה צו פינוי כשהיא על ערש דווי

לכתבה המלאה
פינוי גבעת עמל, 15 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
פינוי גבעת עמל/ראובן קסטרו
שלטים נגד איילת שקד, גדעון סער ורון חולדאי בפינוי גבעת עמל, 15 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
פינוי גבעת עמל/ראובן קסטרו
פינוי משפחות מגבעת עמל 15 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
פינוי גבעת עמל/ראובן קסטרו
פינוי משפחות מגבעת עמל 15 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
פינוי גבעת עמל/ראובן קסטרו

צפו במפת הפקקים המתעדכנת

בחודש אפריל מכרה העירייה את שטחיה בגבעת עמל לאחים חג'ג' ולדניאל צרפתי, עם זכויות ל-166 דירות יוקרה, תמורת 365 מיליון שקלים - למרות שבשטחים אלה מתגוררים הרוב המוחלט של התושבים. לפי התב"ע, מיועדים לקום על שטחים אלה שני מגדלי יוקרה.

מאז שנות השישים, נמשכת סוגיית פינוי הבתים של כ-200 משפחות תושבי השכונה, כשבמהלך השנים חלק גדול מהמשפחות עזבו בשל התנאי המחייה הקשים. ב-1988 נשארו במקום כמה עשרות משפחות, כמה משפחות נוספות פונו ב-2014, וכיום נותרו 14 משפחות המבקשות פיצוי הולם. בשנת 2019 קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי המפונים זכאים לפיצוי בשווי בעלות על דירה חלופית לשארית חייהם, שהוערכה בכשלושה מיליון שקלים.

בחודש ינואר בית המשפט העליון חיזק את ההכרה בזכותם ההיסטורית של התושבים על הקרקע עליה יושבו ב-1949 לאחר מלחמת העצמאות, ואף הגדיל את מתווה הפיצויים הקודם מ-27.5 מיליון שקל ל-42 מיליון לכל המשפחות. סך כל 14 משקי הבית בגבעת עמל שקיבלו צווי פינוי בנויים מכ-60 משפחות, אך לפי קביעת בית המשפט הזכות לדיור ניתנת בעבור כל משק בית - לא עבור כל משפחה.

  • עוד באותו נושא:
  • גבעת עמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully