וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטטת ענק בבית החולים סורוקה: 4 נפצעו, 19 נעצרו | תיעוד

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 1:15

הקטטה, שכללה יידוי אבנים ואלימות, החלה מחוץ לשערי ביה"ח והסתיימה עם שניים שנפצעו מדקירה ושניים עם חבלות יבשות, כולם במצב קל. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המקרה. התושבים בדרום לא מעכלים את שאירע, דווקא במקום שאמור להיות בטוח: "חציית קו אדום. חשבנו שהתחיל טבח"

קטטה בפתח בית החולים סורוקה, שניים נפצעו/דוברות המשטרה

קטטה המונית פרצה הערב (ראשון) בין המשפחות טלאלקה ואלקסאסי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, במהלכה נשמע ירי מחוץ לשערי בית החולים. ארבעה נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי, שניים נפצעו מדקירות ושניים מחבלות. כולם במצב קל והועברו לטיפול.

צעירים נצפו מיידים אבנים ומכים אחד את השני, סמוך לניידת אכיפה עירונית. כוחות המשטרה פעלו במקום להשבת הסדר, עצרו 19 חשודים ופתחו בחקירת האירוע. בת שבע, עדת ראייה במקום שליוותה את בן זוגה בבית החולים, תיארה את רגע האירוע: "ראינו שיש הרבה משטרה, לא הבנו למה, רצנו פנימה. חשבנו שהורגים אחד את השני פה, שהתחיל להיות פה טבח".

"באתי עם אימא שלי לבית החולים", סיפר א', שנכח במקום גם הוא. "פתאום כולם רצו לעבר המיון, ראיתי את הצעיר מוציא אקדח ומתחיל לירות. ואז החלו צעקות והם ברחו תוך כמה דקות. אני מרגיש תחושות מעורבות. זה הדרום בו אני חי, התרגלנו אבל זה מפחיד. אני אישית, כשאני קופץ לסופר, אני לוחץ על הכפתור של המנעול ונועל את כל הדלתות, שאם יקרה משהו אהיה נעול. עוד לפני הירי, ראיתי פה בחוץ שוטרים ומאבטחים. זה אבסורד בעיני שלא מצליחים לאבטח את המקום שהיה אמור להיות הכי בטוח שיש וזה סורוקה".

קטטה בפתח בית החולים סורוקה, שניים נפצעו. דוברות משטרת ישראל
צעירים נצפו מיידים אבנים, ירי נשמע במקום/דוברות משטרת ישראל

מפקד תחנת באר שבע נצ"מ טירן יהוד הצהיר: "אנחנו מתייחסים בחומרה לאירוע של אלימות בבית חולים וכך גם תהיה החקירה".

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה, מסר כי "אנחנו מוקיעים ומודאגים מגילוי אלימות קשה זו שאירעה בשטח המרכז רפואי. זו חציית קו אדום ואנו דורשים שיינקטו פעולות נמרצות לשמירה על שלום באי בית החולים וצוותו".

שמעון טובל, סגן ראש העיר באר שבע, אמר: "מה שמתחולל פה זה טירוף. לא רק איבדנו את באר שבע, איבדנו את כל המדינה. יריות בבית חולים זה קו אדום שאי אפשר לעבור עליו לסדר היום". פיני בדש, ראש מועצת עומר, הוסיף כי "לירות בבתי חולים זה שיא השיאים של חוסר המשילות בנגב. אנחנו חייבים להתעשת ומהר", הזהיר.

עוד בוואלה!

טרקטור דורס ללא הבחנה, ילדים מיידים אבנים: תיעוד קטטה המונית בנגב

לכתבה המלאה
ניידת משטרה. דוברות משטרת ישראל
"עוד לפני הירי, ראיתי פה בחוץ שוטרים ומאבטחים"/דוברות משטרת ישראל

מהוועד להצלת הנגב נמסר כי "נחצה עוד גבול במסגרת הטרור הפלילי. תושבי העיר באר שבע בני ערובה לטרור ששוטף את חזונו של בן גוריון. ירי בתוך מתקן הומניטרי הוא חציית קו אדום".

ב-30 באוקטובר פרצה קטטה המונית בשטח מועצת חורה שבנגב, ברקע ויכוח על קרקעות במועצה של בני אותה חמולה. במהלך הקטטה תועדו המשתתפים, בהם ילדים, מיידים אבנים זה על זה וטרקטור דורס את המשתתפים. המשטרה עצרה שלושה חשודים.

מדובר באירוע אלימות נוסף בחברה הערבית ובנגב בפרט, בו תושבים רבים חיים בתחושת חוסר אונים לאור היעדר המשילות. בתחילת אוקטובר המשטרה עצרה נער בן 15 ביישוב חורה שבו אירעה הקטטה, כשברשותו אקדח מסוג גלוק ושתי מחסניות עם כדורים. זאת, לאחר שהמשטרה הוזעקה ליישוב כשקיבלה דיווחים על שמיעת קולות ירי, ושוטרים שתפסו את הנער במקום ערכו עליו חיפוש והביאו אותו לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully