וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף העצוב של ינאי במקסיקו: "אמרנו שלא נחזור בלעדיו הביתה"

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 8:51

המאמצים לאתר את ינאי רימון בן ה-25 בנהר גבול מקסיקו-גואטמלה הסתיימו לאחר יומיים באיתור גופתו. "זו חוויה לא פשוטה בכלל בשביל החברה הצעירים", סיפר מדריך טיולים שהשתתף בצוות החיפוש. "היו 3 מקרים דומים בעשור האחרון, וההתגייסות לא הגיעה לעשירית למה שקרה פה"

ינאי רימון, מטייל ישראלי שגופתו אותרה במקסיקו. באדיבות המשפחה
"מלח הארץ". ינאי רימון/באדיבות המשפחה

מדריך טיולים במקסיקו שהשתתף בחיפושים אחרי ינאי רימון סיפר הבוקר (ראשון) על המאמצים לאיתורו. גופתו של רימון אותה אתמול במקסיקו לאחר שנעדר מאז יום חמישי, אז נפל ונסחף במפל באזור העיירה לאס נובס במהלך טיול אחרי צבא עם חבריו מילדות.

"אנחנו בדרך חזרה מהג'ונגל אני אחרי שש שעות נהיגה בערך, נכנסים לעיר עוד מעט נהיה בבית העזרת השם", אמר המדריך, יגיל שוהם, בריאיון ל-103FM. "נמצאים איתי חברה מתנדבים שעזרו לנו המון בימים האחרונים, בני בוגר 669, את חי דוד ואת ניר וגם את ליאור, ליאור הוא מהחברים של ינאי אבל הוא נרדם. אנחנו אחרי ימים ארוכים מאוד".

"הם היו פשוט מדהימים, הם כולם מרוכזים במשימה, עבדנו כמו משוגעים ואת כל האנרגיה השקענו בזה. כמובן כשזה נגמר ומצאנו לא היה פשוט בכלל, הם חברי ילדות, גדלו ביחד, והם יצאו לטיול הזה ביחד. חוויה לא פשוטה בכלל בשביל החברה הצעירים האלה. באמת שזה מלח הארץ. זה העניין, גם אנחנו אמרנו את זה. אנחנו לא חוזרים בלי ינאי והאמת שזה קצת מילה קשה אבל היה לנו מזל שזה נגמר היום הסיפור הזה יכול היה להימשך שבועות ויותר".

החיפושים אחר ינאי רימון שגופתו נמצאה במקסיקו
13.11.21. מאגנוס חילוץ, אתר רשמי
החיפושים אחרי ינאי/אתר רשמי, מאגנוס חילוץ

לדבריו, "בהתחלה כמובן המטרה והמשימה שלנו הייתה להביא אותו חי להורים, אבל אחרי שעברו 24 שעות כולנו הבנו שזה לא הכיוון ואנחנו מאוד פחדנו שלא נצליח למצוא אותו. זה היה הפחד. בעזרת הכפר שכולם נרתמו לעזרתנו בצורה מטורפת, היה גם הצבא המקסיקני ויחידת חילוץ אבל הכפר פשוט עזר מעל ומעבר ובסוף הם אלו שמצאו את ינאי. אנחנו התפרסנו 6-5 קילומטר של גדות ונהר, היינו בקיאקים וסיורים ורחפנים אבל המקומיים הם אלה שעזרו לנו ומצאו אותו. ההערכות שלהם מההתחלה, מהרגע הראשון שדיברנו הם אמרו שזה יקרה היום שנמצא אותו היום. הם ידעו לפי ההתנהגות של הנהר".

"300 איש שגרים בכפר פשוט התגייסו בקטע של להשיט לנו את הסירות, בחיפושים, עמדו במלא נקודות על הגדות ותצפתו, היה קטע שלא הייתי ער לו אבל גם בלילה הם עמדו בנקודות האלה ותצפתו. אנחנו את מירב האנרגיה השקענו ביום כל בוקר מאז שיצאה השמש ועד שהיא שקעה. אבל הם באמת עזרו לנו בקטע אחר, אני מכיר את החברה מהכפר אז לא הייתי כזה מופתע אבל הם היו מדהימים", הוסיף.

שוהם אמר כי "אנחנו מוציאים לשם יותר מ-2,000 מטיילים בשנה לאזור הזה ואף פעם לא הייתה לנו בעיה אבל אנחנו יודעים על שלושה מקרים בעשור האחרון שהיו כנראה די דומים. אני חייב להגיד, במקרים האחרים לא הייתה התגייסות שהגיעה לעשירית ממה שקרה פה, בקטע הזה אולי על הישראלים אפשר להעביר הרבה ביקורת אבל בקטע הזה חברה יש לנו עם מופלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully