וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות השתתפו בצעדה אנטישמית בפולין; לפיד: "מצפה מממשלת פולין לפעול ביד קשה"

עודכן לאחרונה: 13.11.2021 / 20:34

חגיגות יום העצמאות הפולני הפך למפגן ניאו נאצי, שכמאות תועדו צועדים תוך קריאות אנטישמיות. הם שרפו עותק של כתב הזכויות של קאליש, שהבטיח במאה ה-13 את זכויותיהם של יהודים בפולין. לפיד: "האירוע האנטישמי המחריד בפולין מזכיר לכל יהודי העולם את הסכנה והשנאה"

בווידאו: הפגנה אנטישימית בעיר קאליש שבמרכז פולין/מערכת וואלה!

חגיגות יום העצמאות הפולני הפך למחזה ניאו נאצי - כשמאות מפגינים בעיר קאליש ערכו צעדה לעיני המצלמות, תוך קריאות אנטישמיות. בתקרית, שהתרחשה לפני יומיים, הצועדים אף שרפו עותק של כתב הזכויות של קאליש, שהבטיח במאה ה-13 את זכויותיהם של יהודים בפולין.

"האירוע האנטישמי המחריד בפולין מזכיר לכל יהודי העולם את עוצמת השנאה ואת הסכנה שטמונה בעולם, אם לא גודעים אותה בצורה חדה ובלתי מתפשרת", כתב שר החוץ יאיר לפיד. "הגינוי החד משמעי של גורמים פולנים הוא חשוב והכרחי, אני מברך על כך ומצפה מממשלת פולין לנקוט ביד קשה כנגד האנשים שלקחו חלק במופע השנאה המזעזע הזה".

המשטרה בפולין פתחה בחקירת האירוע, וכנסיות במדינה הבהירו ש"קאליש הייתה במשך שנים עיר של דתות ותרבויות שחיו יחד, כיבדו והעשירו זו את זו. המורשת הזו חשובה לנו עד היום והיא הבסיס שעליו אנחנו בונים בינינו יחסים טובים".

משתתפים בצעדה אנטישמית בפולין, 11 בנובמבר 2021. TVN24, מערכת וואלה
משתתפים בצעדה האנטישמית בפולין/מערכת וואלה, TVN24

משרד החוץ בפולין גינה את האירוע: "הקיצונים ניצלו את העת לקדם שנאה, אנטישמיות, שנאת זרים ואי סובלנות דתית" כתבו. "זה מנוגד להיסטוריה של פולין, להיסטוריה של קאליש ולערכים הבסיסיים שעליהם מושתת המורשת של ארצנו. אין מקום לגזענות בשיח הפוליטי בפולין".

כתב הזכויות של קאליש הוענק ליהודי העיר בפולין על ידי הנסיך בולסלב החסיד בשנת 1264. הכתב היווה במשך מאות שנים מסמך הבסיס להבטחת זכויותיהם של יהודים ברחבי פולין, וסעיפיו עוסקים בנושאי משפט, כלכלה ודת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully