וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב פרסום וואלה!: הוקפאה העברת מיליון שקל מעיירית י-ם למימון כנס שהפך מופע פוליטי

עודכן לאחרונה: 12.11.2021 / 12:35

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה להקפיא את העברת התקציב לכנס השמיטה מעיריית ירושלים. זאת, במסגרת עתירה שהגישה סיעת "התעוררות". "מחטף על חשבון הקופה הציבורית, על בית המשפט לעשות צדק ולהשיב את הכסף לקופה הציבורית", מסרה הסיעה

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו ארעי והורה להקפיא את העברת התקציב בסכום של מיליון שקלים מעיריית ירושלים למימון כנס בנושא הלכות שמיטה, עליה פורסם לראשונה בוואלה!. זאת, במסגרת עתירה שהגישה סיעת התעוררות בדרישה לבטל את המימון לכנס, שהפך בניגוד להנחיות למופע פוליטי.

הכנס בנושא שנת השמיטה נערך בחודש אוקטובר בהיכל הארנה בירושלים, בהשתתפות הרב חיים קנייבסקי ו-8,000 בני ישיבות. האירוע הענק, שהוגדר בתקשורת החרדית כחסר תקדים, עלה כ-2.3 מיליון שקלים, ועיריית ירושלים מימנה את הכנס ביותר ממיליון שקלים, בתנאי שלא ישתתפו בו פוליטיקאים.

בניגוד להנחיות, במהלך הכנס תקף חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) את הממשלה. "יש פעמים שצריך לדבר לא בשפה שאנחנו רגילים לדבר, כדי שגם האישה בירוחם או בקריית שמונה תבין שמה שעושים פה היום זה נגד התורה ונגד היהדות, זה הסיבה שאנחנו מדברים וזועקים בשפה שאיננו רגילים נגד הממשלה הרעה הזאת", אמר.

כנס שנערך בירושלים על ידי 'האיחוד', איחוד בני הישיבות בארץ ישראל והאגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים 03 באוקטובר 2021. כיכר השבת, אתר רשמי
כנס שנת שמיטה בירושלים שנערך באוקטובר/אתר רשמי, כיכר השבת

"מימון אירוע שנת השמיטה בסך של מיליון שקלים חשף תמונה מדהימה ומטרידה ביותר בנוגע לנהלי ההתקשרויות של עיריית ירושלים", כך מסר עו"ד מתן גוטמן המייצג את סיעת ההתעוררות. "מסתבר כי העיירה הגדולה בישראל מעבירה מדי שנה עשרות מיליונים מכספי ציבור לגופים שונים, ביניהם חברות מסחריות, 'במסלול עוקף' דיני מכרזים, על בסיס נוהל עירוני לא חוקי לביצוע 'מיזמים משותפים'. מדהים עוד יותר שהעירייה מודה כי אין בסיס בדין לנוהל זה", אמר.

"אני שמח שביצענו את תפקידנו כשומרי סף, וכאופוזיציה לוחמת, כדי לעצור מה שנראה כמחטף על חשבון הקופה הציבורית" בירך אדיר שוורץ, יו"ר ועדת הביקורת, מהתעוררות בירושלים. "אני בטוח שבית המשפט יביא לצדק וישיב לקופה הציבורית מעל מיליון שקלים".

במהלך האירוע קיבל ראש העיר משה ליאון אגרת ברכה מיוחדת מהרב קנייבסקי לרגל יום הולדתו ה-60, שבה הודה הרב קנייבסקי לליאון על עמידתו לימין לומדי התורה. זאת ועוד, תקציב האירוע כלל הזמנת ספרים ותוכנית לימוד של הלכות שמיטה של הרב קנייבסקי, בעלות של כחצי מיליון שקלים.

כנס שנערך בירושלים על ידי 'האיחוד', איחוד בני הישיבות בארץ ישראל והאגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים 03 באוקטובר 2021. כיכר השבת, אתר רשמי
קנייבסקי בירושליים/אתר רשמי, כיכר השבת

מעיריית ירושלים נמסר: "האירוע התקיים בהיכל הארנה לאלפי תלמידי ישיבות, במטרה להעלות מודעות ללימוד הלכות שמיטה. הדבר היה משולב באירוע אומנותי ותרבותי לרגל תחילת לימודיהם בישיבה ואושר על פי כל כללי המנהל התקין. העירייה מימנה כ-50% מעלות האירוע במסגרת פעולה משותפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully