וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מאסר עולם לרוצח של ניצולת השואה מיריי קנול

יאסין מיהוב דקר פעמים רבות את היהודייה בת ה-85 בדירתה בפריז, ואז הצית אותה. בית המשפט קבע כי פעל ממניעים אנטישמיים, אחרי שנאשם נוסף, שזוכה מרצח, סיפר שהוא רב איתה על "כספם של היהודים" וצעק "אללה אכבר" בעת הרצח

בווידאו: אלפים צעדו לזכרה של ניצולת השואה מיריי קנול שנרצחה בפריז/צילום: רויטרס

בית משפט בצרפת גזר אתמול (רביעי) מאסר עולם על הרוצח של ניצולת השואה מיריי קנול ב-2018, ללא אפשרות לשחרור על תנאי למשך 22 שנים. יאסין מיהוב הורשע ברצח של קנול בת ה-85, שנדקרה 11 פעמים וגופתה נשרפה חלקית לאחר שדירתה בפריז הוצתה ב-23 במרץ 2018.

הנאשם השני במשפט, אלכס קרימבקוס, זוכה מעבירת, אך הורשע בגניבה ממניעים אנטישמיים והוא נידון ל-15 שנות מאסר. מיהוב, בנו של אחד משכניה של קמול שאמר שהיה הייתה מעין "סבתא פונדקאית" עבורו, הכחיש קשר לרצח שלה והאשים את קרימבקוס בכך. עם זאת, בית המשפט קבע כי המתקפה, שהחלה כשוד, ניזונה מ"הקשר רחב יותר של אנטישמיות" ו"דעות קדומות" לגבי עושרו כביכול של העם היהודי, מה שהוביל את מיהוב להאמין שקנול "הטמינה אוצרות" בביתה.

במהלך המשפט, שנמשך שלושה שבועות, שני הנאשמים, בעלי עבר פלילי עשיר שהכירו בכלא, האשימו אחד את השני ברצח שלה.בהצהרה האחרונה שלו לבית המשפט אתמול, אמר קרימבקוס למשפחתה של קנול שהוא מתחרט על כך שלא מנע את הרצח שלה, שתואר על ידי התביעה כ"אכזרי במיוחד".

הרצח סווג כאנטישמי לאחר שקרימבקוס אמר לחוקרים ששמע את מיהוב מתווכח עם קרול ביום מותה "על כספם של היהודים והעושר שלהם". הוא גם טען כי מיהוב צעק "אללה אכבר" בזמן שדקר אותה. התובעים ציינו גם הודעות בשבחן של מתקפות טרור שנמצאו בתא הכלא שלו כהוכחה למניעיו האנטישמיים.

שלט לזכרה של מיריי קנול בפריז, צרפת, 28 במרץ 2018. GettyImages
שלט לזכרה של קנול במהלך הצעדה לזכרה בפריז, 2018/GettyImages

משפחתה של קנול אמרה כי פסק הדין "צודק". בנה של קנול, דניאל, אמר לבית המשפט שכשאמו הניחה למיהוב, שעשה עבורה עבודות מזדמנות במשך שנים, להיכנס לביתה "היא מעולם לא ציפתה שהאדם שעליו הגנה במשך שנים יהפוך לרוצח שלה".

הרצח האנטישמי עורר זעזוע בצרפת, שקהילתה היהודית סובלת מאלימות אסלאמיסטית הולכת וגוברת בשנים האחרונות. הנשיא עמנואל מקרון השתתף בהלווייתה של קנול, וכ-30 אלף איש השתתפו בצעדה לזכרה, בהם שרים וראשי המפלגות הפוליטיות בצרפת.

שניצלה מגירוש יהודים ידוע לשמצה מפריז ב-1942, כשנמלטה עם אמה לפורטוגל ומאוחר יותר נישאה לניצול שואה אושוויץ. הרצח שלה גרם לזעזוע נוסף משום שהיא הייתה חולת פרקינסון ולא הייתה יכולה לזוז ללא עזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully