וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר החלטת המומחים: ההורים שיחסנו את ילדיהם נגד קורונה - ואלה שלא ימהרו לעשות זאת

ג' לא תחסן בנותיה עם פתיחת המבצע כי "לילדים המחלה מסוכנת פחות", אחז חושש שההחלטות מתקבלות מבלי שיש מספיק נתונים, וגם שירי לא תמהר להחליט: "מרגיש לי לא נכון". לעומתם, לאפרים יש "אמון מלא" במערכת הבריאות, וע' חוששת מתופעות לוואי, אך "מפחדת יותר מהקורונה"

ברוב גורף- בכירי משרד הבריאות אישרו לחסן נגד קורונה ילדים בגילאי 5-11/עריכה: אביעד בללי

לאחר החלטת הצוות לטיפול במגפות לאשר את החיסון נגד קורונה לילדים בגילאי 11-5, הורים לילדים בגילים הללו שוחחו עם וואלה! ושיתפו בתחושות, החששות והלבטים לקראת ההחלטה אם לחסן את ילדיהם. בשבועות הקרובים צפוי לצאת מבצע החיסונים לדרך, וחלק מההורים טרם החליטו כיצד יפעלו.

קובי אפרים מתל אביב, אב לילדה בת 10, בעד לחסן ילדים. "אם החיסון הוא הפתרון שלנו לצאת מהמשבר ולחזור לחיים רגילים - אני בעד", הוא אומר. קובי, המשמש יו"ר הנהגת ההורים בגימנסיה העברית הרצליה אף מציע לסייע למערכת לקדם את הנושא. "אם נחזור לרגע לשנות ה-60-50 כשהמדינה החליטה לחסן ילדים נגד פוליו, כולם היו בעד ואפשר היום לראות את התוצאות היום. יש לי אמון מלא במערכת הבריאות וברופאים, יש לי המון חברים רופאים ואני מאמין וסומך עליהם. אני חושב שכל מי שנגד מושפע מפייק ניוז".

קובי אפרים. באדיבות המצולמים
"יש לי אמון מלא במערכת הבריאות". קובי אפרים/באדיבות המצולמים

גם ע', אמא לארבעה ילדים מאזור המרכז, בהם ילדה בת שבע, מאמינה שלמרות החששות, נכון יותר לחסן ילדים. "בעלי חוקר בתחום הבריאות, והוא טוען שעלינו לחסן אותה באופן מידי. הוא משוכנע ללא כל צל של ספק שאין שום בעיה עם החיסון. אני, שמאוד מאמינה בחיסון, באופן טבעי מעט חוששת מתופעות הלוואי, אך חוששת הרבה יותר מתופעות הלוואי של מחלת הקורונה ולכן אנחנו בוחרים לחסן גם את בתנו בלב שלם".

מנגד, שירי כהן-גונן מכפר סבא, אמא לילדה בת שבע, לא ממהרת להחליט בנוגע להתחסנות בתה: "ילדים לא חוטפים את זה קשה, אם בכלל, ולהזריק להם את החיסון מבלי שעבר מספיק זמן של מחקרים מרגיש לי לא נכון. אני צריכה לקרוא על זה יותר עד שאחליט".

עוד בוואלה!

מומחי משרד הבריאות אישרו את החיסון נגד קורונה לילדים בני 11-5

לכתבה המלאה
אחז אגם. באדיבות המצולמים
"שאלה קשה מאוד". אחז אגם עם ילדיו/באדיבות המצולמים

לעומת בעלי הדעה הנחרצת, לא מעט הורים עדיין מתלבטים בשאלה אם לחסן את ילדיהם. אחז אגם, אב לילדים בגילאי ארבע ושש מתל אביב, הוא אחד מהם. "מצד אחד נראה שהחיסונים אכן מורידים את התחלואה ומחסלים למעשה את הגל הרביעי, אבל יש חשש תמידי מקנן שהבהילות באישור החיסונים גורמת להחלטות להתקבל מהר מדי ללא מלוא הנתונים וההשלכות", הוא אומר. "זו שאלה קשה מאוד".

לדברי ג', אמא לשלוש בנות מהוד השרון, ששתיים מהן כלולות בקבוצת הגיל לה אושר החיסון, ההחלטה לא פשוטה, בין היתר בגלל הבהילות באישור החיסון. "אני מאמינה בחיסונים וככלל הילדות מחוסנות, לרבות לשפעת. אבל כשזה נוגע לילדים, הטלת הספק גדולה יותר מכיוון שאישור רגיל לתרופה אורך שנים, ופה זה כמה חודשים. הספק הקטן להכניס לגוף של הילדים שלך משהו שההשפעות בטווח הארוך שלו עדיין לא ברורות, בהחלט מלחיץ. קרה כבר בעבר שניתן חיסון לילדים, במערך החיסונים של טיפת חלב, שבוטל לאחר מספר שנים כי עלו ספקות לגביו והבת הגדולה שלי היתה אחת מאלו שקיבלו אותו וייתכן שבגללו יש לה ויסות חושי".

גם ג' מתכוונת להמתין עם ההחלטה. "נכון שגם המחלה יכולה להיות מסוכנת, אבל להבנתנו פחות בילדים ולכן אנחנו מעדיפים לחכות קצת ולקבל החלטה בהמשך, בהתאם לתחלואה. מה שקורה סביבנו בסביבה הבוגרת יותר, בקרב חברים ומכרים מחוסנים שפתאום שומעים על כל מיני תופעות בריאותיות, מעלה תהיות כל הזמן האם זה מהחיסון וזה משהו שאף פעם לא נדע, אז אם נוכל לדחות קצת את קבלת ההחלטה לגבי הבנות, כנראה שזה מה שנעשה".

מחקר: רק 37% מההורים מתכוונים לחסן את ילדיהם/עריכה: אביעד בללי

אמש החליט הצט"מ לאשר את החיסון נגד קורונה לילדים. זאת, בתום דיון בהשתתפות המומחים, במהלכו התקיימה הצבעה בה החליטו 73 מהחברים בוועדה בעד אישור החיסון, לעומת 2 שהצביעו נגד. בשאלה האם להמליץ להורים לחסן את ילדיהם, הצביעו 68 מהחברים בוועדה בעד לעומת 6 נגד. בשאלת חיסון ילדים מחלימים 35 מחברי הוועדה ענו כי החיסון צריך להיות תלוי בזמן שעבר מאז החלימו, 28 ענו כי בכל אופן יש לחסן ילדים מחלימים. 8 מהמומחים הצביעו נגד.

במקביל, פורסם מחקר חדש, שנערך בהובלת פרופ' מיכל גרינשטיין וייס מהמכון למדיניות חברתית באוניברסיטת וושינגטון ואוניברסיטת רייכמן, בו נבדקה הכוונה לחסן ילדים אצל יותר מ-900 משפחות ישראליות. מהמחקר עולה כי 40% מההורים דיווחו כי לא יחסנו את הילדים. 37% בלבד הצהירו על כוונות חיוביות בחיסון הילדים ו-23% מההורים השיבו כי הם מתלבטים.63% מכלל ההורים שנבדקו ציינו כי אישור ה-FDA לחיסון ילדים לא שינה את דעתם בנושא.

על פי המחקר, 71% מההורים שהצהירו כי הם לא מתכוונים לחסן את ילדיהם חוששים כי החיסון יפגע בהתפתחותם. 70% ציינו כי אין להם מספיק מידע על בטיחות החיסונים בטווח הארוך. כמו כן, 56% מההורים סבורים כי נגיף הקורונה אינו קטלני לילדים, ו-53% לא יחסנו את ילדיהם משום שהם לא סומכים על חברות התרופות שיבטיחו שהחיסון אכן בטוח.

פרופ' גרינשטיין וייס ציינה באשר למתלבטים כי "נראה שמדובר בציבור שאינו מתנגד לחיסונים, רובם התחסנו בעצמם ונתנו לילדיהם את כל חיסוני החובה. אחד הדברים המעניינים שמצאנו במחקר הוא הדיווח של ההורים המתלבטים וגם המתנגדים, שיותר שקיפות מצד הממשלה תגביר את הנכונות שלהם לחסן את הילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully