וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בעולם: ישראל תתרגל היערכות להתפרצות וריאנט חדש של קורונה

עודכן לאחרונה: 10.11.2021 / 20:19

התרגיל, שיוביל מחר רה"מ בנט, ייקרא "אומגה" וייערך במתכונת סימולציה של "משחק מלחמה". הוא יעסוק בהיבטים שונים של התמודדות עם המגפה, בין השאר בבריאות, חינוך וכלכלה. בנט: "עלינו להשאיר את האצבע על הדופק ולהיערך לכל תרחיש"

בווידאו: מסיבת עיתונאים של בכירי משרד הבריאות על הקלות בהגבלות התו הירוק ועל חיסוני ילדים/צילום: לע"מ

ישראל תקיים מחר (חמישי) תרגיל לאומי ראשון מסוגו בעולם שיבחן היערכות ארצית לקראת התפרצות אפשרית של וריאנט חדש של נגיף הקורונה. התרגיל ייקרא "תרגיל אומגה", על שם הזן המדומה, וייערך במתכונת סימולציה של "משחק מלחמה". הוא יעסוק בכמה היבטים, ובין השאר ייבחנו המנגנונים המקצועיים השונים תחת מצבי קיצון.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שיוביל את התרגיל, אמר כי "עלינו להשאיר את האצבע על הדופק ולהיערך לכל תרחיש. אנחנו לא 'מקפלים ציוד' ולא סוגרים את מערכי הניהול ואת סדר הכוחות נגד הנגיף, אלא להיפך - ממשיכים לתרגל ולאתגר את עצמנו".

רה"מ, נפתלי בנט במהלך נאומו בדיון 40 חתימות בכנסת 8 בנובמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"ממשיכים לאתגר את עצמנו". בנט/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

על מנת לדמות מצב אמת, התרגיל ייערך בשלושה מושבים שידמו מעבר בין התרחישים השונים. בתוך כך, יתקיימו הערכות מצב משרדיות ובין-משרדיות, במסגרתן ייסקרו הנתונים ויוצגו המלצות לפעולה, ובסופן תתקיים הערכת מצב, במהלכה יסכם ראש הממשלה בנט וינחה את כלל הגופים להמשך הפעילות.

בתרגיל ייבחנו המנגנונות המקצועיים בהיבטים שונים, כגון מדיניות הגבלות, בידודים ומתווים לאירועים ותיירות. כמו כן בתרגיל יושם דגש על היבטים בריאותיים משפטיים וכלכליים, וכן על אכיפה, פעילות מערכת החינוך, ומדיניות כניסה ויציאה לישראל דרך נתב"ג ומעברי הגבול.

עוד בוואלה!

לקראת הכרעה: מומחי משרד הבריאות דנים בחיסון נגד קורונה לילדים; ההחלטה - הערב

לכתבה המלאה
בדיקת כלי רכב במחסום משטרתי לאכיפת הסגר, מחלף קוממיות,15 בינואר 2020. ניב אהרונסון
לא רוצים לחזור אחורה. שוטרים אוכפים סגר, ינואר/ניב אהרונסון

בתחום הבריאות ייבחנו בין היתר תחומי ניטור, מעקב, בקרה והתראה אחר חולים ונדבקים בזמן התפתחות וריאנט חדש כמו כן ייבחנו החיסונים ורמת המוגנות של האוכלוסיה, מערך החקירות האפידמיולוגיות, מערך בדיקות, מוכנות ותפוסת בתי החולים, מבצעי בדיקות המוניות. בנוסף, יושם דגש על רכש תרופות ייעודיות וחיסונים, במידת הצורך.

תחום נוסף בו יתמקדו ב"תרגיל אומגה" הוא תחום ההסברה והתקשורת, בו יושם דגש על העברת מידע לציבור והגברת השקיפות, ומענה לשיח ברשת.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully